  • 1. Data: 2016-02-09 19:21:19
    Temat: Tuner fm old school
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Ciągnąc temat oldscholowego tunera FM, czy przy głowicy
    strojonej napięciem da się dziś łatwo zrealizować odczyt częstotliwości
    ? Czy te układy, np. AY5-8012, w związku z rozpowszechnieniem syntezy
    całkowicie wyginęły ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-02-09 21:58:29
    Temat: Re: Tuner fm old school
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2016-02-09 o 19:21, PeJot pisze:
> [...]
    > strojonej napięciem da się dziś łatwo zrealizować odczyt częstotliwości
    > ? Czy te układy, np. AY5-8012, w związku z rozpowszechnieniem syntezy

    Teraz robi się (jak wszystko) na mikrokontrolerach. Częstościomierz na
    8-bitowym PiCu chodzi do ok. 80MHz, AVRy gdzieś prawie do 1/2
    częstotliwości zastosowanego kwarcu, czyli jakieś 10MHz. Masz mnóstwo
    projektów w sieci. Dajesz dzielnik na wejściu i masz. Oprogramowanie
    jakie lubisz od asemblerów po Basic.

  • 3. Data: 2016-02-12 15:18:14
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Dwie kosteczki: licznik LC7265 i preskaler LB3500 i masz gotowy odczyt
    częstotliwości.
    Kostki te są jeszcze do kupienia w AVT po kilka złotych.
    Stosowany on był też w tunerze diory AS6411 z tą różnicą, że była użyta
    kostka LC7266 jako obsługująca wyświetlacz próżniowy VFD zamiast LED
    Odczyty te były stosowane w starych bezsyntezowych radiach samochodowych
    strojonych gałą.
    Odczyt na UKF z dokładnością 50kHz ten zestaw zapewnia.
    Większej precyzji chyba nie wymagasz?

  • 4. Data: 2016-02-12 20:40:52
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 15:18:15 UTC+1 użytkownik jedrek napisał:
    > Dwie kosteczki: licznik LC7265 i preskaler LB3500 i masz gotowy odczyt
    > częstotliwości.
    Jest też na przykład 74LV8154, wciąż produkowany 32-bitowy licznik
    (to jest 2 liczniki po 16 bitów), do jakichś 100 MHz idzie go użyć, kosztuje
    parę groszy. Dorzucasz jakiś tani mikrokontroler, preskaler i masz super odczyt
    (nie warto się męczyć z jakimiś CD4511, współczesne wyświetlacze siedmiosegmentowe
    na bardzo nędznym prądzie (do wysterowania bezpośrednio z uC) są dostatecznie
    jasne.

  • 5. Data: 2016-02-12 22:37:38
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2016-02-12 o 20:40, k...@g...com pisze:
> [...]
    > na bardzo nędznym prądzie (do wysterowania bezpośrednio z uC) są dostatecznie

    Tu masz przykład modułu za całe 30zł.
    https://sklep.avt.pl/avt2885.html
    Projekt niemieckiego krótkofalowca bez liczników, tyle że wyświetlacze
    muszą być superjasne.

  • 6. Data: 2016-02-12 23:29:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Jest też na przykład 74LV8154, wciąż produkowany 32-bitowy licznik
    > (to jest 2 liczniki po 16 bitów), do jakichś 100 MHz idzie go użyć, kosztuje
    > parę groszy.
    A gdzie go można kupić? bo w Polsce nie bardzo.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2016-02-17 18:10:55
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 23:30:08 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > A gdzie go można kupić? bo w Polsce nie bardzo.

    W Farnellu po 2 złote z hakiem? ;)
    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 8. Data: 2016-02-20 23:18:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-17 o 18:10, k...@g...com pisze:

    > W Farnellu po 2 złote z hakiem? ;)
    > Pozdrawiam,

    Dzięki :) faktycznie jest, to ciekawe bo korzystam z eleceny
    i ona raczej znajduje, a na tym scalaku zgłupiała i nic nie pokazuje.

    --
    Pozdr

    Janusz_K