  • 1. Data: 2014-10-29 18:10:19
    Temat: Turbina pada?
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Witajcie!
    Dzisiaj zauważyłem, że podczas wkręcania się turbiny na wysokie obroty
    strasznie głośno pracuje, przypominając wręcz dźwięk odkurzacza.
    Do tej pory dźwięk wkręcania się na obroty był niedosłyszalny i nic poza
    subtelnym dźwiękiem syczenia na wysokich obrotach nie było słychać.
    Teraz bardzo wyraźnie słyszę moment wkręcania się na obroty ( do póki znane
    mi syczenie się nie pojawi, zapewne zagłusza wcześniejszy dźwięk). Jest to
    na tyle głośne.
    Gdy jest lekko wystudzona (po chwilowej przerwie), działa ok, ale jak ją
    chwilę popiłuję brzmi jakbym ją żywcem zażynał. Masakra.

    Dodam, że nie zauważyłem, aby auto traciło moc.

    Pytanie, czego to są objawy? Padająca turbina? Może coś innego?

    Samochód to Outlander II 2.2 DI-D Mivec

    Dzięki za opinie!

    --
    A5tu5

  • 2. Data: 2014-10-29 18:11:12
    Temat: Re: Turbina pada?
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Aha - przebieg 40k km. Auto serwisowane od początku w ASO.

    --
    A5tu5

  • 3. Data: 2014-10-29 18:15:52
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-29 18:11, A5tu5 pisze:
    > Aha - przebieg 40k km. Auto serwisowane od początku w ASO.

    ja bym obstawiał nieszczelność w dolocie
    ale 40kkm - to nie jest jeszcze na gwarancji?

    Łukasz

  • 4. Data: 2014-10-29 18:21:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-29 18:10, A5tu5 pisze:
> [...]
    >
    > Dodam, że nie zauważyłem, aby auto traciło moc.
    >
    > Pytanie, czego to są objawy? Padająca turbina? Może coś innego?

    Pewnie turbina.. U mnie turbinę słychać tylko na zimnym silniku. Gdy
    dodaję gazu przy około 2500/obrotów i wyżej pojawia się taki
    charakterystyczny, metaliczny dźwięk. Po ujechaniu jakichś 3-4 km nawet
    dodanie gazu do 5000/obrotach nie powoduje żadnych dodatkowych odgłosów.