  • 1. Data: 2017-11-13 18:09:29
    Temat: UNI-T UT804, Mastech MS8050 czy APPA 208
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Czy ktoś może mi zasugerować coś na temat tych mierników:

    https://www.tme.eu/pl/details/ut804/multimetry-cyfro
    we-stacjonarne/uni-t/
    https://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=04089&pro=1
    0
    https://ndn.com.pl/pl/multimetry-cyfrowe/1914-multim
    etr-cyfrowy-appa-208-acdc-dokl-003-usb.html

    Stoję przed wyborem kupna.
    Może ktoś używał, dotykał, widział?
    Inne porównywalne też mile widziane.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2017-11-13 20:54:28
    Temat: Re: UNI-T UT804, Mastech MS8050 czy APPA 208
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/13/2017 6:09 PM, Mirek wrote:
    > https://www.tme.eu/pl/details/ut804/multimetry-cyfro
    we-stacjonarne/uni-t/

    Tu obejrzyj:

    https://www.youtube.com/watch?v=fzyHSoDZECk

    To inna wersja ale nie przypuszczam aby były wielkie róznice, wyglądają
    do złudzenia tak samo.

    Mialem w rekach model 803 i nie polecam z masy powodow, nie zdecydowalem
    się na zakup. Najwazniejszy był taki że za te pieniądze mogę kupić
    lepszy miernik ręczny.

    Nie wiem czy musi być akurat stacjonarny. Ale jesli nie musi to
    zainteresuj się Sanwa:

    http://allegro.pl/ndn-multimetr-sanwa-pc5000a-0-03-a
    c-dc-ac-dc-i7018521726.html

  • 3. Data: 2017-11-13 21:14:31
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 13.11.2017 o 18:09, Mirek pisze:
> [...]
    0
    > https://ndn.com.pl/pl/multimetry-cyfrowe/1914-multim
    etr-cyfrowy-appa-208-acdc-dokl-003-usb.html

    Ja tez kiedyś szukałem i moje doświadczenia są takie:
    1. Mieliśmy kilka Metexów starszych - czytelność w dobrze oświetlonej
    pracowni - katastrofa
    2. Szukałem jakichś innych, nie powinno się kupować bez zobaczenia. Na
    podstawie wcześniejszych doświadczeń kupiłem taki z czytelnym
    wyświetlaczem LCD. Wada - brzęczyk ciągłości brzęczy dopiero po dłuższej
    chwili.
    Oczywiście wymagania zależą od tego, do czego ten miernik ma służyć. U
    nas do kontroli produkowanych wyrobów i ich naprawy.
    Wtedy szybki brzęczyk i szybki pomiar to podstawa. Dokładność nie ma
    większego znaczenia. Wolę mieć pomiar za 200ms z dokładnością 1%, niż za
    2 sekundy 0,1%. Automatyczna zmiana zakresu rozmija się z szybkością
    (zwykle).

    Pamiętam kiedyś koledzy używali miernika przenośnego z zasilaczem
    sieciowym. Nie było to wcale takie głupie. No i taki miernik nie
    powinien się sam wyłączać, kiedy mierzy różne rzeczy. To tez jest
    frustrujące jak mierzysz nóżki z rastrem 0.5mm i nagle miernik się wyłączy.
    No i dobre sondy to podstawa.

    Jeśli chodzi o przenośne multimetry, to wspomniana Sanwa PC5000 bardzo
    fajna. Używam i polecam.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 4. Data: 2017-11-13 21:15:15
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 18:09:31 UTC+1 użytkownik Mirek napisał:
    > Stoję przed wyborem kupna.
    > Może ktoś używał, dotykał, widział?
    > Inne porównywalne też mile widziane.
    Mierniki stołowe mają dwie kategorie:
    1) mierniki przenośne z dodanym zasilaczem wrzucone w dużą obudowę,
    2) sprzęty klasy laboratoryjnej za parę tysięcy.

    Ta pierwsza kategoria to strata pieniędzy:) "Rule of thumb" - jeżeli
    nie ma czteroprzewodowego pomiaru rezystancji to znaczy od razu, że
    to tani chiński multimetr w dużej obudowie.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 5. Data: 2017-11-13 21:23:46
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.11.2017 20:54, Sebastian Biały wrote:

    > Mialem w rekach model 803 i nie polecam z masy powodow,

    Nie cierpię bladych wyświetlaczy - to ma być widoczne kątem oka, pod
    ostrym kątem, kiedy obie ręce masz zajęte. Dodatkowym minusem jest
    przekładanie kabli z omomierza na woltomierz - najczęściej używane przy
    serwisie.

    > Nie wiem czy musi być akurat stacjonarny.
    Musi.

    Podoba mi się ten Mastech, bo ma czytelny wyświetlacz, ale jedyny film
    na YT jest z uszkodzonym ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=efqjgyo9C-s
    APPĘ znam tylko z reklam.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2017-11-13 21:35:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/13/2017 9:23 PM, Mirek wrote:
    > Musi.

    No to jakiś 34401a/34410a, produkowali ten model chyba wszyscy :).
    Sprawę komplikuje jesli chcesz nowy bo to jednak koło 5kzł. Jesli nie
    celujesz w te okolice to kup cokolwiek w ładnym kolorze za tysiaka, w
    kazdym będziesz tak samo niezadowolony tylko z innych przyczyn...

    Ogólnie w zakresie 1kzł nie ma nic stacjonarnego co mogło by konkurować
    z nawet chińskimi recznymi. Kiedyś spędziłem miesiąc szukając i sobie
    daruje. Prędzej kupiłbym jakiegoś markowego staruszka i reanimował nawet
    z ryzykiem że nie wstanie kalibracja.

    Miałem w reku kilka Mastechów róznych i ogólnie nie byłem wystraszony
    jakością ani funkcjonalnoscią. Ot, solidnie zrobione. Niestety diabeł
    tkwi w szczegółach a konkretnie w układach gaszenia wysokich energii.
    Nie wiem co będziesz do niego podpinał, ale jak cos sporego
    energetycznie to miernik za tysiaka może oznaczac niebezpieczeństwo.

  • 7. Data: 2017-11-13 21:39:14
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 13.11.2017 o 20:54, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > lepszy miernik ręczny.
    >
    > Nie wiem czy musi być akurat stacjonarny. Ale jesli nie musi to

    Mam tą Sanwę, zdecydowanie polecam :-) Przyzwoicie mierzy RMS, w
    odróżnieniu od tego Uni-T, który jest False-RMS ;-)
    W kwestii stołowych, słyszałem sporo pozytywnych opinii o Siglentach,
    ale to inna klasa cenowa.

    P.P.

  • 8. Data: 2017-11-13 22:51:43
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.11.2017 21:35, Sebastian Biały wrote:

    > Ogólnie w zakresie 1kzł nie ma nic stacjonarnego co mogło by konkurować
    > z nawet chińskimi recznymi.
    I nie chodzi o to, żeby konkurowało. Stacjonarny to stacjonarny.
    Można oczywiście przykręcić tą Sanwę do ściany z zasilaczem sieciowym...
    polecasz? ;)

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2017-11-13 23:02:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/13/2017 10:51 PM, Mirek wrote:
    > I nie chodzi o to, żeby konkurowało. Stacjonarny to stacjonarny.
    > Można oczywiście przykręcić tą Sanwę do ściany z zasilaczem sieciowym...
    > polecasz? ;)

    Widziałem tak wkreconego Fluke. Kiedyś też zasilałem swojego multimetra
    z zasilacza i przyznaje że zadnych wpływów tetnienia na pomiary to nie
    miało. Poza tym że druty pomiarowe były na potencjale czegoś chińskiego
    i impulsowego. Często tam jest 115V...

  • 10. Data: 2017-11-14 10:56:15
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    [...]
    > Ogólnie w zakresie 1kzł nie ma nic stacjonarnego co mogło by konkurować
    > z nawet chińskimi recznymi. Kiedyś spędziłem miesiąc szukając i sobie
    > daruje.

    Witaj w klubie, też spędziłem miesiąc ;-)

    > Prędzej kupiłbym jakiegoś markowego staruszka i reanimował nawet
    > z ryzykiem że nie wstanie kalibracja.

    Trzy razy się zastanów. Jakiś rok temu kupiłem Schlumbergera z NATO.
    Trochę zabawy w "refurbishing" i mam zupełnie przyzwoity miernik.
    Właśnie tak, zupełnie przyzwoity. Gdybym miał go ćwierć wieku temu,
    pewnie wpadłbym w zachwyt. Ale dziś zachwytów nie ma. Inna sprawa, że
    spełnia on wymagania wątkotwórcy, ma czytelny wyświetlacz, porządnie
    mierzy napięcie i prąd stały. Ale przy innych pomiarach wspomniana Sanwa
    spisuje się nawet lepiej.

    P.P.