  • 11. Data: 2017-11-14 12:39:09
    Temat: Re: UNI-T UT804, Mastech MS8050 czy APPA 208
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 11/13/2017 10:51 PM, Mirek wrote:

    >Widziałem tak wkreconego Fluke. Kiedyś też zasilałem swojego
    >multimetra z zasilacza i przyznaje że zadnych wpływów tetnienia na
    >pomiary to nie miało. Poza tym że druty pomiarowe były na potencjale
    >czegoś chińskiego i impulsowego. Często tam jest 115V...

    W czasach gdy w miernikach byl 7106, to ta "masa pomiarowa" byla
    plywajaca, i scalak sa ja sobie wytwarzal, nie byl to "-" baterii.
    I trudno powiedziec jak moze wplywac jakis przydzwiek na pomiary.

    Sa jeszcze akumulatory 9V.

    J.

  • 12. Data: 2017-11-14 19:15:47
    Od: Mario <M...@...pl>

    we-stacjonarne/uni-t/

    > Tu obejrzyj:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=fzyHSoDZECk
    >
    > To inna wersja ale nie przypuszczam aby były wielkie róznice, wyglądają
    > do złudzenia tak samo.
    >
    > Mialem w rekach model 803 i nie polecam z masy powodow, nie zdecydowalem
    > się na zakup. Najwazniejszy był taki że za te pieniądze mogę kupić
    > lepszy miernik ręczny.
    >
    > Nie wiem czy musi być akurat stacjonarny. Ale jesli nie musi to
    > zainteresuj się Sanwa:

    Moim zdaniem trochę lepszy jest Brymen BM867s.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2017-11-14 19:18:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2017-11-13 o 22:51, Mirek pisze:

    > I nie chodzi o to, żeby konkurowało. Stacjonarny to stacjonarny.

    Jaką zaletę ma ta stacjonarność?

    > Można oczywiście przykręcić tą Sanwę do ściany z zasilaczem sieciowym...
    > polecasz? ;)

    Zatrudnić pracownika który nie wyniesie ci przyrządu z pracy. ATSD ten
    stacjonarny zamierzasz przykręcić do biurka?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2017-11-14 19:29:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/14/2017 10:56 AM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Trzy razy się zastanów.

    Mówie że gdybym z powodów bezsensownych chciał stacjonarny.

    > Jakiś rok temu kupiłem Schlumbergera z NATO.

    Niewiele brakło abym kupił używkę 7-cyfrowej dokładności od znajomego
    który go używał w firmie. Otrzeźwiło mnie dopiero jak przedzwoniłem
    okolice w celu kalibracji. Nieopłacalna. W końcu zakończyłem
    kombinowanie na mierniku 0.1% DC V, recznym i dokładniejszym źrodłom
    napięcia jak trzeba coś sprawdzić. Więcej nie ma sensu w pracy
    hobbystycznej i niewielkiej produkcji.

  • 15. Data: 2017-11-14 19:34:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/14/2017 12:39 PM, J.F. wrote:
    > W czasach gdy w miernikach byl 7106, to ta "masa pomiarowa" byla
    > plywajaca, i scalak sa ja sobie wytwarzal, nie byl to  "-" baterii.

    I w tym problem, masa urządzeń zasilanych z sieci miała dwa zasilacze,
    jeden wlaściwy, drugi do zasilania ICLa bo nie dalo się sensnie mierzyć
    przy jednym. No i to plywanie to jednak niedaleko od brzegu - można było
    mieć pecha i odpłynąc jakies 30V aby przebiło przełaczniki tego
    kondensatora. Troche ten chip badziewny jest jak dzisiaj na to patrzę w
    chińskich miernikach za 15zł. Nie wykluczone ze wsadzenie AVRa do środka
    dało by lepsze efekty i wcale nie było by droższe ale jakoś ta siła
    tradycji ...

    > I trudno powiedziec jak moze wplywac jakis przydzwiek na pomiary.

    Być może się kasuje jeśli ładnie symetryczny.

    > Sa jeszcze akumulatory 9V.

    Ja ostatnio staram się przerobić mój miernik na ładowanie Qi :D Nawet
    działa i nie psuje pomiarów :D

  • 16. Data: 2017-11-14 20:46:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.11.2017 19:18, Mario wrote:

    > Jaką zaletę ma ta stacjonarność?

    Postawię go na półce nad stołem roboczym obok zasilacza i oscyloskopu.
    Będzie z każdego miejsca widoczny i nie będę się rozpraszał myśleniem,
    że się wyłączy albo że szkoda baterii.
    Nie będzie też przeszkadzał przy sprzątaniu stołu ani nie zagubi się w
    akcji kiedy rozgrzebane mam coś na całym stole a trzeba nagle zająć się
    czymś z doskoku.

    > Zatrudnić pracownika który nie wyniesie ci przyrządu z pracy. ATSD ten
    > stacjonarny zamierzasz przykręcić do biurka?

    To nie ten problem. Każdy mierzy swoją miarą ;>

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2017-11-14 21:56:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/14/2017 8:46 PM, Mirek wrote:
> [...]
    > Nie będzie też przeszkadzał przy sprzątaniu stołu ani nie zagubi się w
    > akcji kiedy rozgrzebane mam coś na całym stole a trzeba nagle zająć się

    To zrozumiałe, ale jesli nie masz 5kzł to sens praktyczny to o wiele za
    mało aby zrównoważyć badziewność. Przemyśl to dobrze. Na Twoim miejscu
    podskoczył bym gdzieś gdzie mają tego Mastecha i zerknął, ta firma
    zaskakuje mnie pozytywnie.

  • 18. Data: 2017-11-14 22:19:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/14/2017 9:56 PM, Sebastian Biały wrote:
    > To zrozumiałe, ale jesli nie masz 5kzł to sens praktyczny to o wiele za
    > mało aby zrównoważyć badziewność.

    Zastanów sie jeszcze nad taka opcją jak HP 3478a albo Fluke 8840a jesli
    to ma być hobbystyczny sprzęt.

    Sporadycznie się trafiają w okolicy (np. ostatnio ktoś dał mi cynk że
    wyprzedają u Czechów kilka sztuk HP po niecałe 300zl, rozeszły sie w
    dzień i jak zwykle nie zdążyłem).

    Przesyłka nie jest taka znowu dramatycznie droga jeśli jest z EU. Z
    przesyłką z US miałbyś taniej tego Fluke czy HP niż nowego Uni-T.
    Różnica jakościowa jednak zasadnicza mimo wieku sprzetu.

  • 19. Data: 2017-11-14 23:13:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.11.2017 22:19, Sebastian Biały wrote:

    > Zastanów sie jeszcze nad taka opcją jak HP 3478a albo Fluke 8840a jesli
    > to ma być hobbystyczny sprzęt.

    Zakup ma być na firmę, więc niektóre opcje odpadają.
    Coś droższego też odpada - jak będą większe fundusze na inwestycje to
    pójdziemy raczej w nowy oscyloskop.
    Mastecha próbujemy namierzyć.

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2017-11-15 09:31:23
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 23:13, Mirek pisze:

    > Zakup ma być na firmę, więc niektóre opcje odpadają.
    > Coś droższego też odpada - jak będą większe fundusze na inwestycje to
    > pójdziemy raczej w nowy oscyloskop.
    > Mastecha próbujemy namierzyć.

    to chociz dołóż i kup GwInstek za 1500
    https://www.elfadistrelec.pl/pl/multimetr-stolowy-tr
    ms-ac-dc-1000-vdc-10-adc-gw-instek-gdm-8341/p/300883
    01?q=*&filter_Buyable=1&filter_Category3=Multimetry+
    cyfrowe+%26mdash%3B+stacjonarne&page=8&origPos=8&ori
    gPageSize=50&simi=97.8
    albo coś takiego za 2000:
    https://www.elfadistrelec.pl/pl/multimetr-stolowy-tr
    ms-ac-dc-1000-vdc-10-adc-keysight-u3401a/p/17610231?
    q=*&sort=Price:asc&filter_Category3=Multimetry+cyfro
    we+%26mdash%3B+stacjonarne&filter_Buyable=1&page=22&
    origPos=78&origPageSize=50&simi=97.3

    te które podałeś to pieniądze wywalono w błoto.

    --
    pozdrawiam
    MD