  • 21. Data: 2017-11-16 15:56:41
    Temat: Re: UNI-T UT804, Mastech MS8050 czy APPA 208
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik "Sebastian Bia?y" napisa? w wiadomo?ci grup

    > W czasach gdy w miernikach byl 7106, to ta "masa pomiarowa" byla
    > plywajaca, i scalak sa ja sobie wytwarzal, nie byl to "-" baterii.
    > I trudno powiedziec jak moze wplywac jakis przydzwiek na pomiary.
    >
    > Sa jeszcze akumulatory 9V.

    Jak masa faktycznie plywa to nie ma problemu. Ale masa polaczona
    z zasilaczem impulsowym to problem. Np. w mierniku bateryjnym z w
    miare rozsadnym zakresem pradu zmiennego pozostawiamy jedna wtyczke
    niepodlaczona. Zaleznie od odleglosci od sieci dostajemy kilka
    czy nawet 150mV. Przy pomiarach DC tez moze byc problem:
    mierzylym prad spoczynkowy 74HC04. Rzad wielkosci byl rozsadny,
    tylko znak sie nie zgadzal: uklad dostarczal prad do zasilacza.
    Masa przez pojemnosc zasilacza impulsowego dostawala 220V.
    Wyglada ze pojemnosc pasozytnicza do ziemi na linii zasilania
    wystarczyla by zamknac obwod, tak ze uklad robil za prostownik
    rownolegly. Jak zasililem z baterii to dostalem rozsadny
    wynik.

    Przy malych oporach polaczenie z siecia przez pojemnosc
    zasilacza to nie problem, ale przy megaomowych oporach
    moze dac bzdurny wynik.

    Jak rozumiem stare przyrzady mialy transformatory z ekranem
    czy wielokrotnymi ekranami miedzy uzwojeniami. Bez takich
    rozwiazan moze byc klopot z dokladnoscia.

    --
    Waldek Hebisch

  • 22. Data: 2017-12-29 17:39:01
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.11.2017 09:31, Mario wrote:

    > to chociz dołóż i kup GwInstek za 1500
    > https://www.elfadistrelec.pl/pl/multimetr-stolowy-tr
    ms-ac-dc-1000-vdc-10-adc-gw-instek-gdm-8341/p/300883
    01?q=*&filter_Buyable=1&filter_Category3=Multimetry+
    cyfrowe+%26mdash%3B+stacjonarne&page=8&origPos=8&ori
    gPageSize=50&simi=97.8

    Kupiliśmy nawet taniej, ale już jest pierwsze rozczarowanie: pojemność
    tylko do 50mikro - trochę kiepsko, trzeba będzie sięgać po stary mostek.
    Na plus należy zaliczyć wyświetlacz - jest o wiele wyraźniejszy niż na
    zdjęciach.

    --
    Mirek.