  • 1. Data: 2018-08-06 18:07:42
    Temat: UPS, i martwy COM-1
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Komputer Dell, OptiPlex, port nr 1 wydaje się martwy. Fizycznie jest
    jeden tylko, zaś w BIOSie można ustawić 1, 3, lub Auto. Jakbym nie
    ustawił, to program "Tester" od UPS-a Fideltronik twierdzi, że zachodzi:
    "Błąd otwarcia -> invalid_handle_value"
    Próbowałem zmieniać ustawienia w BIOS-ie, nic to nie dało. COM-1 nie da
    się otworzyć
    Próbowałem też i podpinać UPS-a za pomocą przejściówki RS232-USB, ale
    komp nadal nie widzi tego Fideltronika. A ten nie ma portu USB, tylko RS232

    Co może być przyczyną dwóch dolegliwości:
    1. COM-1 jest martwy (tak twierdzi "Tester")
    2. Komp nie widzi UPS-a, ani po RS-ie, ani po przejściówce.

  • 2. Data: 2018-08-06 18:29:36
    Temat: Re: UPS, i martwy COM-1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Próbowałem też i podpinać UPS-a za pomocą przejściówki RS232-USB, ale
    >komp nadal nie widzi tego Fideltronika. A ten nie ma portu USB, tylko

    I dlatego trzeba bylo kupic z USB :-)

    >Co może być przyczyną dwóch dolegliwości:
    >1. COM-1 jest martwy (tak twierdzi "Tester")
    >2. Komp nie widzi UPS-a, ani po RS-ie, ani po przejściówce.

    IMO - uszkodzeniu portu szeregowego tak, ze nie bedzie widziany, to
    jest niezbyt prawdopodobne.
    A co mowi menedzer urzadzen ?

    "Tester" do jakiej wersji Windows jest ?
    A moze jakis inny program startuje i blokuje port ?
    Np driver myszy :-)

    Linuxa zastartuj ...

    Dalej - UPS czesto nie mialy port RS-232 i transmisji szeregowej,
    tylko cos uproszczonego.
    Np dwie linie przylaczone do transoptorow.
    Wiec nawet jak sie do portu dobierzesz, to dopiero polowa sukcesu.
    No ale po Fideltroniku spodziewam sie wiecej.

    J.

  • 3. Data: 2018-08-06 20:21:09
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co może być przyczyną dwóch dolegliwości:
    > 1. COM-1 jest martwy (tak twierdzi "Tester")
    > 2. Komp nie widzi UPS-a, ani po RS-ie, ani po przejściówce.

    odpal jakiegoś putty na tym rs'ie, zewrzyj tx z rx czyli pin 2 i 3 i sprawdź
    czy to co napiszesz zobaczysz

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2018-08-06 21:50:07
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-06 o 20:21, tck pisze:
    > odpal jakiegoś putty na tym rs'ie,

    Zassałem, ale nie wiem, w którym miejscu jest "wysyłanie / odbieranie"

    > zewrzyj tx z rx czyli pin 2 i 3

    Śrubsztakiem dość to niewygodne. Jutro zajrzę do sklepu, i kupię "wtyk
    kontrolny"

    > sprawdź czy to co napiszesz zobaczysz

    Czy przyczyną tego, że połączenie nie działa, może być zbyt długi kabel?
    Kupiłem, że się tak wyrażę: "na zapas", 5 metrowy...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 5. Data: 2018-08-06 23:35:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-06 o 18:07, BaSk pisze:
> [...]
    >
    > Co może być przyczyną dwóch dolegliwości:
    > 1. COM-1 jest martwy (tak twierdzi "Tester")
    > 2. Komp nie widzi UPS-a, ani po RS-ie, ani po przejściówce.

    Jak nic nie pomoże, to zadzwoń do Roberta W. z Fideltronika. Znajdziesz
    namiary na ichniej stronie, w grupie Zasilacze awaryjne UPS - Serwis.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-08-06 23:48:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 Aug 2018 18:07:42 +0200, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    wrote:
> [...]
    > jeden tylko, zaś w BIOSie można ustawić 1, 3, lub Auto. Jakbym nie
    > ustawił, to program "Tester" od UPS-a Fideltronik twierdzi, że

    UPS y Fidela używały com nie jako port komunikacyjny (w sensie
    transmisji szeregowej) ale jako sygnalizacje onOff zwierając jedną
    linię sygnałową (co było bardzo upierdliwe czasami). Jesteś pewien,
    że testujesz model z pełną komunikacją po rs232?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-08-06 23:50:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał(a):
    > Zassałem, ale nie wiem, w którym miejscu jest "wysyłanie / odbieranie"

    Otwierasz port COM i masz okienko terminala. Co wpiszesz to się wyśle, co
    przyjdzie to się wyświetli.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2018-08-07 07:45:29
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ..

> [...]
    > szeregowej) ale jako sygnalizacje onOff zwierając jedną linię sygnałową
    > (co było bardzo upierdliwe czasami). Jesteś pewien, że testujesz model z

    skoro tak to może przyczyną jest okrojony kabel?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-08-07 10:20:02
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:

    > "Błąd otwarcia -> invalid_handle_value"

    Pewnie nie widzi portu. Sprawdź czy widzisz ten port w managerze urządzeń.

  • 10. Data: 2018-08-07 10:48:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał(a):
    > "Błąd otwarcia -> invalid_handle_value"

    To wskazuje na problem w samym systemie operacyjnym. Podejrzewam, że wystąpi
    niezależnie czy coś podłączysz czy nie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/