  • 1. Data: 2016-10-22 14:15:53
    Temat: USB 3.0 zbyt wolny
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Prawie nowy laptop ASUS Zenbook i nowy pendrive Kingston USB 3.0.
    Windows 10. Przy kopiowaniu dużych plików prędkość nie przekracza 15
    MB/s, a pendrive ma deklarowane 100. Starszy pendrive też Kingston i też
    3.0 wyciąga ledwie 10.
    Co mam nie tak? Jak sprawdzić, czy system widzi tego pendriva jako 3.0,
    a może jako 2.0?
    Jacek.

  • 2. Data: 2016-10-22 15:27:50
    Temat: Re: USB 3.0 zbyt wolny
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-22 o 14:15, Jacek pisze:
> [...]
    > 3.0 wyciąga ledwie 10.
    > Co mam nie tak? Jak sprawdzić, czy system widzi tego pendriva jako 3.0,

    Włóż go do gniazda USB 2.0, to Windows zacznie krzyczeć, że nie
    wykorzystujesz potencjału.

    --
    MN

  • 3. Data: 2016-10-22 15:30:32
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 22.10.2016 o 14:15, Jacek pisze:
> [...]
    > Windows 10. Przy kopiowaniu dużych plików prędkość nie przekracza 15
    > MB/s, a pendrive ma deklarowane 100. Starszy pendrive też Kingston i też

    Kingstony są różne od taniego wolnego badziewia po super szybki ale
    niestety też drogie. Co to za model?

    Ja mam taki i nie narzekam na transfery.

    https://www.kingston.com/datasheets/hxs3_pl.pdf

    Prędkość1
    USB 3.1 Gen 1 (USB 3.0)
    odczyt 350 MB/s, zapis 250 MB/s (128-512 GB)
    USB 3.1 Gen 1 (USB 3.0)
    Odczyt 350 MB/s, zapis 180 MB/s (64 GB)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2016-10-22 16:29:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > 3.0 wyciąga ledwie 10.
    > Co mam nie tak? Jak sprawdzić, czy system widzi tego pendriva jako 3.0,

    A w innym komputerze te pendrajwy pracuja z zadeklarowana predkoscia?
    Bo zadeklarować to sobie producent moze... A moze kupiłes podróbke?

  • 5. Data: 2016-10-22 18:17:54
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    > Prawie nowy laptop ASUS Zenbook i nowy pendrive Kingston USB 3.0.
    > Windows 10. Przy kopiowaniu dużych plików prędkość nie przekracza 15
    > MB/s, a pendrive ma deklarowane 100.

    Jaki to Kingston ?

  • 6. Data: 2016-10-23 14:51:58
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Chris <x...@x...xxx> zwrócił błąd:
    > Ja mam taki i nie narzekam na transfery.
    >
    > https://www.kingston.com/datasheets/hxs3_pl.pdf

    Pamięć lotna, ale pan marketingowiec już nie bardzo, zwłaszcza na
    umyśle: "zgodna ze standardem USB 3.1 Gen 1 [...]Jest także wstecznie
    kompatybilna ze standardami USB 3.0 [...]" ;P

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 7. Data: 2016-10-23 16:49:48
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > 3.0 wyciąga ledwie 10.
    > Co mam nie tak? Jak sprawdzić, czy system widzi tego pendriva jako 3.0,

    mam takiego najtanszego KINGSTONA 3.0 (16GB) nawet diody nie ma i sciaga
    równiutko bez zacinki 100 MB/s a na porcie 2.0 38 MB/s
    więc coś na pewno jest nie tak.

    --
    @foe_pl

  • 8. Data: 2016-10-23 17:53:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.10.2016 o 18:17, ggs pisze:

    > "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    >
    > Jaki to Kingston ?

    DT SE9 G2 usb 3.0 32 GB

    Jacek

  • 9. Data: 2016-10-23 22:21:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > Windows 10. Przy kopiowaniu dużych plików prędkość nie przekracza 15
    > MB/s, a pendrive ma deklarowane 100. Starszy pendrive też Kingston i też

    Kopiowaniu w którą stronę?
    bo te 100MB/s to odczyt, zapis na niego deklarują 15MB/s

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-10-24 00:13:33
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Jacek <k...@a...com> zwrócił błąd:

    > DT SE9 G2 usb 3.0 32 GB

    On się trochę różni od wersji SE9 USB2 wyglądem, ale faktycznie mogą się
    pomylić.

    Możesz użyć zewnętrznego programu. W Windows nie ma takiego domyślnie.
    Lepiej ściągnij sobie ten programik:
    http://www.uwe-sieber.de/usbtreeview_e.html#download

    Uruchom, wetknij pamięć do slotu USB3.0. Poczekaj aż się pojawi na
    liście (możesz zidentyfikować po literze napędu), kliknij na odpowiedni
    "USB Mass Storage Device".

    Będziesz miał sekcję "Connection Information", i pod spodem pole
    "Device Bus Speed". Jeśli aktualnie działa w USB 3 to będzie "0x03
    (SuperSpeed)". Niższa wartość oznacza wolniejsze połączenie. Pojawi się,
    jeśli włożysz przez pomyłkę do portu USB 2, albo jeśli urządzenie nie
    obsługuje USB 3.

    Jeśli chcesz zobaczyć co urządzenie może, to dwa pola mogą powiedzieć.
    Po pierwsze w sekcji "Device Descriptor" jest bcdUSB. To powinno
    wyświetlić "0x300 (USB Version 3.00)" lub coś podobnego, ale zrobi to
    poprawnie tylko jeśli port USB będzie 3.0+ i urządzenie będzie USB 3
    (inaczej pokaże niższą prędkość).

    Jest jeszcze sekcja "SuperSpeed USB Device Capability Descriptor",
    zwykle na samym końcu listy, ale ona się pojawi wyłącznie na porcie USB
    3. Tam jest pole wSpeedsSupported, USB 3 to SuperSpeed, USB 2 to
    High-Speed, zaś niższe to FullSpeed (niektóre urządzenia 3.0 nie mają
    np.FullSpeed).

    Wtedy z grubsza będziesz wiedział na czym stoisz i komu dać popalić.

    --
    Saiko Kila
    Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę.