  • 1. Data: 2020-01-18 13:19:40
    Temat: USB 3 przy starcie kom[pa?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy nowoczesne komputery obsługują USB 3.0 z poziomu BIOS lub podobnie
    niskopoziomowo?
    W moich (już nie tak nowoczesnych, czas szybko leci) dopiero Win podrzuca sterowniki
    do 3.0.
    Pytanie pod kątem kopiowania czy klonowania dysków przez programy rodzaju Clonezilla
    uruchamiane z CD bez Win - jaka będzie prędkość
    portów USB (3.0)?

  • 2. Data: 2020-01-18 22:34:49
    Temat: Re: USB 3 przy starcie kom[pa?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-18 o 13:19, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Pytanie pod kątem kopiowania czy klonowania dysków przez programy
    > rodzaju Clonezilla uruchamiane z CD bez Win - jaka będzie prędkość

    Bardzo często używam narzędzi Hirensa startując z USB.
    Jeśli startuję z USB jakiegoś linuxa, Win XP czy Win7 na USB2, to pasek
    postępu dość powoli idzie. Na nowszych maszynach dużo, dużo szybciej.

    Stąd wniosek, że USB3 jest widoczne i jest obsługiwane już przez BIOS
    albo UEFI.
    Aczkolwiek spotykałem porty niebieskie, które startowały w trybie USB2,
    a dostawały kopa dopiero po wystartowaniu swojego systemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam