  • 1. Data: 2019-07-24 17:32:55
    Temat: USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Co jakiś czas sprzęt podłączony do gniazda USB3 twierdzi, że szybciej
    pracowałby w gnieździe USB3.

    Czy też się z tym borykacie?
    Na czym polega problem?

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-07-24 18:12:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. na tym, ze system potrzebuje kilku sekund na włączenie sterownika USB 3.0
    Możesz sprawdzić w Menedżerze urządzeń, pod który sterownik jest podpięte Twoje
    zewnętrzne urządzenie.

    -----

  • 3. Data: 2019-07-24 20:58:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 18:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Np. na tym, ze system potrzebuje kilku sekund na włączenie sterownika
    > USB 3.0
    > Możesz sprawdzić w Menedżerze urządzeń, pod który sterownik jest
    > podpięte Twoje zewnętrzne urządzenie.

    Czy to znaczy, że Windows jest na tyle głupi, że najpierw podpina pod
    USB2 a potem podpowiada, że powinienem podpiąć pod USB3? Sam nie umie
    sobie tego przepiąć?

  • 4. Data: 2019-07-24 22:46:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2019 20:58, Marcin N wrote:
    > Czy to znaczy, że Windows jest na tyle głupi, że najpierw podpina pod
    > USB2 a potem podpowiada, że powinienem podpiąć pod USB3? Sam nie umie
    > sobie tego przepiąć?

    Zrób doświadczenie i wetknij kabel USB3 za płytko. Zgłosi się USB2 i
    *czasami* będzie bredzić o tym że może być szybciej.

    Mam tak w kilku urządzeniach, być może masz więc problem mechaniczny lub
    też kabel USB3 do dupy, lub urządzenie do dupy. Zrobienie USB3 to już
    nie jest bułka z masłem, a chińskie kable z kompozytów
    aluminiowo-słomianych nie pomagają.

    Powodów może być wiele. Wyklucz najpierw mechaniczne.

  • 5. Data: 2019-07-25 05:27:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przepina, ale chwilę to trwa.
    Może ma jakiś związek z ustawieniami oszczędzania energii.
    Tez mam często wątpliwość, na którym standardzie USB urządzenie pracuje, zaglądam
    wtedy do menedżera urządzeń, co oczywiście jest
    kłopotliwe.
    Widocznie w Redmont jeszcze nie wpadli na lepszą sygnalizację, a szkoda.
    A w Linuksie wpadli?
    Przy okazji we właściwościach urządzenia sprawdź buforowanie, dla uzyskania większej
    szybkości można włączyć.

    -----

  • 6. Data: 2019-07-25 12:52:12
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 24.07.2019 o 17:32, Marcin N pisze:
    > Co jakiś czas sprzęt podłączony do gniazda USB3 twierdzi, że szybciej
    > pracowałby w gnieździe USB3.
    >
    > Czy też się z tym borykacie?
    > Na czym polega problem?

    Na XP przez bardzo długi czas włączał się komunikat o możliwości
    wykorzystania "Hi Speed",. Komunikat przestał się pokazywać dopiero gdy
    wgrałem stery do usb z CD dołączonej do płyty głównej.

  • 7. Data: 2019-07-25 15:04:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zrób doświadczenie i najpierw włącz menedżera urządzeń, rozwiń porty USB (zwykle View
    -> Devices by connection -> ACPI PC -> PCI
    Express Root Complex -> PCI Root Port lub USB Enhanced Host Controller czy jak tam
    jest u Ciebie żebyś zobaczył wszystkie swoje
    porty USB 2.0 i 3.0) i dopiero wtedy włącz urządzenie obserwując na bieżąco, czy w
    menedżerze urządzeń zachodzą zmiany i jakie, w
    szczególności czy urządzenie zostało podpięte do portu 3.0

    -----

  • 8. Data: 2019-07-25 18:02:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-07-25 o 15:04, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > dopiero wtedy włącz urządzenie obserwując na bieżąco, czy w menedżerze
    > urządzeń zachodzą zmiany i jakie, w szczególności czy urządzenie zostało

    Mam coś takiego. Nie wiem, gdzie szukać.

    https://i.imgur.com/xd2SHjO.png

    --
    MN

  • 9. Data: 2019-07-25 18:03:18
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-07-24 17:32, Marcin N wrote:
    > Co jakiś czas sprzęt podłączony do gniazda USB3 twierdzi, że szybciej
    > pracowałby w gnieździe USB3.
    >
    > Czy też się z tym borykacie?
    > Na czym polega problem?

    Jedna z przyczyn może być że złącze źle kontaktuje (USB3 ma dodatkowe
    styki). Pomaga przemycie i wtyczki, i gniazdka środkiem do czyszczenia
    styków.

    Ale trafił mi się modem na USB3, na który nie było żadnej rady.

  • 10. Data: 2019-07-25 18:07:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-07-25 o 18:02, Marcin N pisze:

    > Mam coś takiego. Nie wiem, gdzie szukać.
    >
    > https://i.imgur.com/xd2SHjO.png

    Podłączony pendrive pojawił mi się jako stacja dysków.

    --
    MN