  • 1. Data: 2017-10-03 20:24:08
    Temat: Ubepieczenia, felgi - czy technologia napraw producenta Audi przewiduje lakierowanie felg aluminiowych?
    Od: m...@g...com

    Czy ma ktoś z forumowiczów ma dojście do programu typu Autodatex lub doświadczenie w
    podobnej sprawie. Przerysowalem rant felg od strony pasazera przytulajac sie o
    krawezniaka w 9 miesiecznym Audi na fabrycznych felgach aluminiowych R19 przy
    predkosci ok. 30-40 km/h. Nie ma tragedii ale chcialbym to zlikwidowac z polisy AC.
    Podstawowe pytanie - czy naprawa zgodnie z technologia producenta Audi/VW przewiduję
    lakierowanie felgi aluminiowej (przetarty rant) co pewnie wiąże się z nadspawaniem i
    polerką mikroubytków w rancie? Czy moze producent przewiduję jedynie wymianę felgi na
    nową. W jednym z krakowskich ASO nieformalnie zostalem poinformowany iż z
    ubezpieczenia AC mogę mieć jedynie odmalowane felgi w calosci "bo to tak jak każdy
    inny lakierowany element samochodu", (trochę to porównanie do mnie nie przemawia bo
    jednak elementy blacharskie dostarczane są gołe a nie w kolorze jak felgi) a
    wymianie na nowe podlegąją jedynie felgi polerowane. Inne ASO w Krakowie twierdzi,
    że felga raczej nadaja się do lakierowania ale oni nie mają lakierni proszkowej i
    musieliby to robić w zewnętrznej firmie ale taka naprawa nie gwarantuje doboru koloru
    względem pozostałych felg, więc na to wychodzi, że Audi nie przewiduje lakierowania
    skoro nie ma gwarancji doboru koloru? Kolejne ASO napisalo mi ze tylko bicie osiowe
    jest przeslanka do wymiany felgi.
    Nie wiem czy odpuścić temat, bo nie znalazlem ASO które poparło by moją teorię w
    której rozliczylbym bezgotowko sprawe z AC i wymiana felg na fabrycznie nowe mimo, że
    felgi nie są pogięte. Jak dla mnie malowanie nie wchodzi w grę (oryginał to oryginał,
    trwalosc i estetyka bez porownania) uszkodzenia nie są duże, wrecz kosmetyczne ale
    widac miejscami gole alu tak jak 70% aut na polskich drogach:) Poszedlbym w stronę
    jakiegoś smart repair ale kij wie jak z trwalością to raczej polsrodki szczególnie ze
    to praktycznie nowe auto felgi. Jak to w internecie jest wiele sprzecznych informacji
    i musiałbym się podeprzeć jakąś konkretną opinia typu info systemu likwidacji
    szkód/ASO, jeśli chciałbym iść na ewentualna batalię z TU Allianz. W inernecie na
    forum Subaru czy Mazdy znalazlem wpisy odnośnie tego ze ASO nie przewiduje żadnych
    napraw felg aluminiowych. Z góry dzięki za porady!

  • 2. Data: 2017-10-03 21:03:23
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 20:24, m...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > ---
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.

    Jeśli ubezpieczyciel zgadza się tylko na naprawę to nic nie wskórasz
    technologią. Jeśli to powierzchowne zarysowanie to pewnie producent
    felgi dopuszcza taką naprawę.
    A chyba najlepiej to nie przejmować się, za miesiąc będzie coś innego
    porysowanego:)
    pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2017-10-04 09:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...com ...

> [...]
    > krawezniaka w 9 miesiecznym Audi na fabrycznych felgach aluminiowych
    > R19 przy predkosci ok. 30-40 km/h. Nie ma tragedii ale chcialbym to

    Ile kosztuje taka felga nowa?
    Nie masz czasami w AC udziału własnego w naprawie?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 4. Data: 2017-10-04 10:27:09
    Od: Ranti <m...@g...com>

    W dniu środa, 4 października 2017 09:00:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik m...@g...com ...

    > Ile kosztuje taka felga nowa?
    > Nie masz czasami w AC udziału własnego w naprawie?
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
    > i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett

    Nie mam udziału własnego. Jest to pełny pakiet dilerski zakupiony z nowym autem 9
    miesięcy temu. Koszt 1 szt. tej felgi w ASO to 4-5K zl - przynajmniej w detalu.
    Dlatego nie widzi mi się malowanie - dla mnie to trochę chałupnicza metoda skoro nikt
    nie gwarantuje mi, że kolor będzie pasował do pozostałych felg, wliczając to dwie
    firmy zajmujące się regeneracją. Wątpie aby Audi czy inna marka przewidywała naprawę
    bez gwarancji doboru koloru. Właśnie po to płacę AC żeby się nie przejmować i mieć
    naprawione auto tak jak przewiduje producent szczegolnie ze to praktycznie nowe auto.
    Wiem jak trwałe są oryginalne felgi a tak ktoś/gdzieś w zewnętrznej firmie zleci
    malowanie to juz wolę chyba sam to ogarnąć punktowo i nie tracić zniżek. Dlatego
    napisałem tutaj licząc, że ktoś przerabiał podobny temat i pomoże/określi moje
    szanse. Ale raczej odpuszczę i nie zgłosze szkody bo szkoda nerwów na batalie jeśli
    nie mam argumentow na papierze typu zaświadczenie z ASO. Napisałem jeszcze do Audi
    Polska pytanie o to czy przewiduja malowanie ale tutaj spodziewam się odpowiedzi w
    stylu "Dziękujemy za kontakt i prosimy o kontakt w tej sprawie z najbliższym ASO" :)

    ---
    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2017-10-04 12:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ranti m...@g...com ...

    > Nie mam udziału własnego. Jest to pełny pakiet dilerski zakupiony z
    > nowym autem 9 miesięcy temu. Koszt 1 szt. tej felgi w ASO to 4-5K zl
    > - przynajmniej w detalu.

    hahahaha
    4-5kpln? Ktos tu na głowe upadł...

> [...]
    > jak trwałe są oryginalne felgi a tak ktoś/gdzieś w zewnętrznej
    > firmie zleci malowanie to juz wolę chyba sam to ogarnąć punktowo i

    No własnie - to jest punkt drugi - utrata znizek.
    Pytanie czy opłaca się ruszac takie gówna...
    W koncu auto jest do jezdzenia a nie do ogladania... ;-)

> [...]
    > tutaj spodziewam się odpowiedzi w stylu "Dziękujemy za kontakt i
    > prosimy o kontakt w tej sprawie z najbliższym ASO" :)

    Jeżeli jednak postanowisz naprawiac itp to ja bym wstawił do ASO i niech
    działają.
    Jak naprawia tak, ze kolor bedzie inny to niech naprawiaja jeszcze raz.
    Chociaz wiadomo jak to jest - takie jak z fabryki nigdy juz nie bedzie.

    Znajomy kupił nowego fiata.
    Miał stłuczke i naprawili.
    Jednak po paru latach kolor malowanych czesci jest znaczaco inny od tych
    ktore były malowane oryginalnie - jedne sa błyszczace, drugie duzo
    bardziej matowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 6. Data: 2017-10-08 13:05:34
    Od: SERG <m...@n...fm>

> [...]
    skoro nie ma gwarancji doboru koloru? Kolejne ASO napisalo mi ze tylko bicie osiowe

    Poruszyłem taki przypadek ze swoim znajomym, który pracuje jako
    rzeczoznawca samochodowy w jednym z TU. W takich przypadkach felgi są
    naprawiane, a nie wymieniane na nowe - tak wynika z jego praktyki.