  • 1. Data: 2017-01-13 12:52:35
    Temat: Ubezpiczenia telemetria Yanosik.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Właśnie niedawno wyskoczyło mi okienko z nowymi zgodami marketingowymi.
    Są trzy punkty które trzeba odchaczyć, żeby korzystać (nawet bez
    rejestracji) z aplikacji,

    Regulamin,
    Zgoda na przekazywanie danych osobowych ubezpieczycielom
    Zgoda na marketing.

    Drugi punkt po rozwinieciu - dane osobowe o stylu jazdy są przekazywane
    Hestii i jakiejś trzyliterowej spółce z.o.o w Poznaniu bodajże - czyli
    wszystkim. Dane obejmują dane statystyczne o stylu jazdy w celu
    przedstawienia speronifikowanej oferty ubezpieczenia OC wybranym osobą.

    Jest punkt o wglądzie w dane możliwości usunięcia bądź sprostowania. Jak
    to zrobić i do czego w zasadzie te dane są przypisane - do konta googla,
    nr telefonu, IMEI?

    To by było na tyle. Czytał ktoś wnikliwie regulamin od Ryska, bo oni to
    Naviexpress, a ci akurat współpacują z Linkiem, więc pewnie też gdzieś
    jakiś haczyk jest.

    Shrek

  • 2. Data: 2017-01-13 13:04:48
    Temat: Re: Ubezpiczenia telemetria Yanosik.
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 12:52, Shrek wrote:
    > Właśnie niedawno wyskoczyło mi okienko z nowymi zgodami marketingowymi.
    > Są trzy punkty które trzeba odchaczyć, żeby korzystać (nawet bez
    > rejestracji) z aplikacji,

    Nie zaznaczam niczego i po prostu korzystam... Nie rejestrowałem się.
    Powiadomienia, nawigacja, wszystko działa.

    JaceK

  • 3. Data: 2017-01-13 13:19:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-13 o 13:04, JaceK pisze:
    > Nie zaznaczam niczego i po prostu korzystam... Nie rejestrowałem się.
    > Powiadomienia, nawigacja, wszystko działa.

    Znaczy podałeś tylko meila?

  • 4. Data: 2017-01-13 13:28:11
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 13:19, z wrote:

    > Znaczy podałeś tylko meila?

    Dobre pytanie. Jak to sprawdzić? Być może tak było, ale nie pamiętam. Na
    pewno się nie rejestrowałem bo wyskakuje mi monit dot. rejestracji. Zgód
    nie mają więc nawet jak mają emaila to niczego nie dostaję.

    JaceK

  • 5. Data: 2017-01-13 13:33:33
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 13:28, JaceK wrote:

> [...]
    > pewno się nie rejestrowałem bo wyskakuje mi monit dot. rejestracji. Zgód
    > nie mają więc nawet jak mają emaila to niczego nie dostaję.

    Chociaż chyba im nawet e-maila nie podawałem. Profil 0% a jak przewinę
    na dół to widzę pole: "zarejestruj się" "Twój adres e-mail" i przycisk
    "Dalej".

  • 6. Data: 2017-01-13 13:44:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2017 o 13:04, JaceK pisze:

    > Nie zaznaczam niczego i po prostu korzystam... Nie rejestrowałem się.
    > Powiadomienia, nawigacja, wszystko działa.

    Regulamin z tego co próbuję właśnie obejść muszisz zaakcaptować, tam
    jest, że twoje dane przetwarzaja - możesz niepodać ale uniemożliwia to
    działanie apki.. I nicka wymyślić.

    Potem jeszcze raz cię próbuje zachęcić do rejestracji jak nie to
    wychodzą wymagane zgody :

    1) Wyrażam zgodę na automatyczne przetwarzanie moich danych w tym danych
    osobiwych przez NETPIS SA (adres) oraz partnerów współpracujących:

    NIO sp.z.o.o(adres)
    Hestia (adres)

    w celach związanych z badaniem wpływu stylu jazdy na ryzyko
    ubezpieczeniowe i na potrzeby przygotowania oraz złożenia indywidualnej
    oferty ubezpieczeniowej. Zgoda niniejsza dotyczy także przetwarzania
    danych w przyszłości oraz pobierania danych w przyszłości.

    2) "Zgoda na przetwarzanie danych przez Ubezpieczyciela"

    3 Zgoda na przetwarzanie danych przez NIO sp. z.o.o

    Kliknąłem krzyżyk w miejscu zwyczajowwo przyjętym za zamknij i chyba
    rzeczywiście działa. I chociaż punktów od 1 do 3 rzeczywiście nie
    odznaczyłem (a przynajmniej nie zrobiłem tego świadomie) to regulamin
    kliknąłem. Ogólnie jestem zniesmaczony i yanosika odinstalowuje. Napiszę
    na support z żadaniem usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych -
    zobaczymy co odpiszą - ciekawy tylko jestem jak mam się przedstawić -
    nick, imię nazwiwisko, numer telefonu - login i hasło do googla;)

    O spółce NIO nic w necie nie ma, więc obstawiam, że to krzak, jakby się
    coś jebło - to nie my, to oni;)

    Jeszcze raz - ktoś analizował konkurencję, bo naviexperta jako szpiega
    darmowo dawało Link4, więc obawiam się, że i dane z ryśka gdzieś zasysają.

    Shrek

  • 7. Data: 2017-01-13 13:47:37
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 13:44, Shrek wrote:

    > Regulamin z tego co próbuję właśnie obejść muszisz zaakcaptować, tam
    > jest, że twoje dane przetwarzaja - możesz niepodać ale uniemożliwia to
    > działanie apki.. I nicka wymyślić.

    Nie rejestrowałem się. Być może regulamin akceptowałem, nicka
    wymyśliłem, ale to wszystko. Nie mają czego przetwarzać bo im nie dałem
    danych poza nickiem. Używam Yanosika i jak się pojawiają monity po
    prostu klikam "wstecz" i używam. Nie mam blokady apki.

  • 8. Data: 2017-01-13 13:49:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2017 o 13:33, JaceK pisze:

    > Chociaż chyba im nawet e-maila nie podawałem. Profil 0% a jak przewinę
    > na dół to widzę pole: "zarejestruj się" "Twój adres e-mail" i przycisk
    > "Dalej".

    Sprawdziłem - odinstalowałem i zainstalowałem ponownie. Opisałem w mailu
    z 13.44.

    Pytanie czy wcześniej nie zaakceptowałeś w poprzedniej instalacji bo
    kliknecie jest "dożywotnie". Pytanie tylko z czym to wiążą - mailem,
    numetem tel, identyfikatorem telefonu (bo po coś do niego mają dostęp w
    uprawnieniach) czy identyfikatorem konta google. Niewykluczone, że jak
    kiedyś gdzieś na jakimś Yanosiku kliknąłeś to to mają. Dodatkowo
    regulamin musiałeś zaakceptować, a tam jest o przetwarzaniu danych,
    tylko nie napisane w jakim dokładnie celu i... że moga zmienić regulamin;)

    Ogólnie jestem zdania, że tak czy inaczej nasze dane w połączeniu z
    telemetrią opchną ubezpieczycielom - jak im udowodnisz, że opchnęli,
    albo że nie klikałeś, skoro sam już w sumie nie wiesz?

    Shrek

  • 9. Data: 2017-01-13 13:54:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2017 o 13:47, JaceK pisze:

    > Nie rejestrowałem się. Być może regulamin akceptowałem, nicka
    > wymyśliłem, ale to wszystko. Nie mają czego przetwarzać bo im nie dałem
    > danych poza nickiem.

    Dałeś instalując apkę - mają dostęp do gps, kamery, identyfikatora
    telefony, numeru telefonu, audio, blutootha i karty SD i zapewne
    identyfikatora googla. Jest z czego się dowiedzieć troche o tobie (maila
    też raczej będą mieli - googlowego)

    Shrek

  • 10. Data: 2017-01-13 14:02:10
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 13:49, Shrek wrote:

> [...]
    > telemetrią opchną ubezpieczycielom - jak im udowodnisz, że opchnęli,
    > albo że nie klikałeś, skoro sam już w sumie nie wiesz?

    Nie jestem tylko pewny e-maila oraz w jakiej kolejności i co klikałem,
    bo nie mam tego przed oczami teraz. Pewny jestem natomiast tego, że nic
    innego, poza ewentualnym emailem, im nie podawałem bo po prostu jak nie
    muszę to nie robię tego i jestem dość wrażliwy na takie "prośby". Nie
    mam też zarejestrowanego konta google. apki pobieram na maszynę
    wirtualną androida (z jakimś spamowym emailem), eksportuję je i
    przenoszę do telefonu, gdzie instaluję. Nie pamiętam też jakich
    uprawnień janosik potrzebuje, bo może pobiera identyfikator urządzenia i
    inne sprzętowe pierdoły i tym samym ma mniej więcej unikalny
    identyfikator. Tylko, jak widać z tych ciągłych monitów o zgody bo też
    je mam, cokolwiek mają to nie mają zgód. Nie dostałem też jeszcze
    żadnego emaila od nich lub od ubezpieczycieli z ofertą, lub czegoś
    podobnego. Bez tych zgód aplikacja działa u mnie. Jak będę kiedyś
    przeinstalowywał androida to zwrócę uwagę na kolejność i co im podaję
    podczas instalacji janosika.

    JaceK