  • 1. Data: 2009-11-13 20:09:05
    Temat: Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Mam używany motocykl. Poprzedni właściciel miał OC, ja po tygodniu od zakupu
    wykupiłem OC u konkurencji.

    Teraz stary ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty jakichś rat z
    umowy, która nie przeze mnie była zawierana. Poinformowałem go pisemnie o
    zmianie ubezpieczyciela, ale chyba nie poczuł się przekonany.

    Co radzicie zrobić?

    MN

  • 2. Data: 2009-11-13 20:19:11
    Od: "Zapek" <z...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał
> [...]
    > z umowy, która nie przeze mnie była zawierana. Poinformowałem go pisemnie
    > o zmianie ubezpieczyciela, ale chyba nie poczuł się przekonany.

    Krotko.
    Zaplacic.
    Niestety nie wypowiedziales umowy i ciaglosc przeszla na Ciebie jako nabywce
    pojazdu.
    Bylo juz nie raz na grupie.
    Nic nie poradzisz.

    --
    Pozdrawiam.
    Zapek - ktory juz to przerabial niestety.

  • 3. Data: 2009-11-13 20:25:03
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Zapek pisze:
> [...]
    > Zaplacic.
    > Niestety nie wypowiedziales umowy i ciaglosc przeszla na Ciebie jako nabywce

    Poradzi, był gdzies taki artykuł o tym i zdaje sie nie ma wyroku ale
    ubezpieczyciele na wniosek kupujacego (dla wlasnego dobrego wizerunku)
    odstepują od pobierania skladki:
    http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-problemy/Pr
    oblem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy_pojazdo
    w_mechanicznych__55
    (szczegolnie ostatni punkt)
    genralnie google - "podwójne ubezpieczenie OC"
    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 4. Data: 2009-11-13 20:31:06
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Arni" <a...@N...spam> napisał

    > ubezpieczyciele na wniosek kupujacego (dla wlasnego dobrego wizerunku)
    > odstepują od pobierania skladki:

    Ubezpieczyciel ma Ciebie w dupie i to jak wplyniesz na jego wizerunek.
    Ale mozna sprobowac pokornie prosic...Moze pomoze?

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2009-11-13 20:38:29
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Hinek pisze:
    > Użytkownik "Arni" <a...@N...spam> napisał

    > Ubezpieczyciel ma Ciebie w dupie i to jak wplyniesz na jego wizerunek.
    > Ale mozna sprobowac pokornie prosic...Moze pomoze?

    przeczytaj powyzsze zdanie - tak JUZ sie dzieje.

  • 6. Data: 2009-11-13 20:40:50
    Od: "Zapek" <z...@k...pl>

> [...]

    > odstepują od pobierania skladki:
    > http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-problemy/Pr
    oblem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy_pojazdo

    Kupujac motocykl dostalem polise OC w TU Warta.
    Po jakims czasie dostalem wezwanie do zaplaty w TU PZU.
    Sprzedajacy nie powiadomil mnie,ze pojazd byl ubezpieczony w PZU.(1
    rata-druga zaplacilem juz ja).
    Nie pomogly pisma,ze inne TU,odwolania,prosby itd.
    Nie chcialo mi sie tez uzerac wiec zaplacilem tez 20pare zl dla swietego
    spokoju.
    Tak jak piszesz-widocznie sie da ale czy warto dla 20-40zl przy pelnych
    znizkach... ?
    No i dupy dal poprzedni wlasciciel w moim przypadku...

    --
    Zapek

  • 7. Data: 2009-11-13 21:23:00
    Od: jarek pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Ja mialem troszke odwrotna sytuacje.
    Sprzedalem moto z OC w hmm... HDI Asekuracja chyba.
    Zgodnie z ktoryms tam paragrafem o obowiazkowym OC poinformowalem ich o
    sprzedazy pojazdu. Najpierw mailowo - nigdzie nie pisalo, ze trzeba
    przedstawiac jakies dokumenty - potem na prosbe Pana z BOK'u wyslalem im
    listem poleconym ksero umowy kupna-sprzedazy.
    Pan z BOK'u powiedzial mi rowniez, ze mam OBOWIAZEK wypowiedziec u nich
    umowe OC sprzedanego pojazdu. Ja tego nie zrobilem, bo kolejny paragraf
    mowi o tym, ze w momencie sprzedazy wszystkie prawa i obowiazki
    wynikajace z umowy ubezpieczenia przechodza na nabywce. Moim zdaniem
    skoro na NABYWCE przeszlo prawo wypowiedzenia umowy to ja tego zrobic
    nie moge i nie robie. Zobaczymy co z tego wyniknie :)

    --
    japu

  • 8. Data: 2009-11-13 22:21:01
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Arni" <a...@N...spam> napisał

    > przeczytaj powyzsze zdanie - tak JUZ sie dzieje.

    Ubezpieczyciel moze Ci pojsc na reke - ale nie musi.
    U nas, jesli jakas instytucja bedzie mogla Cie skrzywdzic,
    to zrobi to. Taki lajf.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 9. Data: 2009-11-13 22:38:49
    Od: Damork <d...@w...pl>

    Na mównicę wtargnął "jarek pudelko", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
    ryknął:

    > Pan z BOK'u powiedzial mi rowniez, ze mam OBOWIAZEK wypowiedziec u nich
    > umowe OC sprzedanego pojazdu.

    Oj coś ten pan chyba pieprzy jak potłuczony.
    Przy sprzedaży skutera nie raczyłem poinformować o tym radosnym fakcie
    ubezpieczyciela, nie wiem co robił nabywca, ale PiZedjU zażyczyło sobie
    żebym im dalej płacił. Grzecznie zaproponowałem żeby się ganiali, do tego
    żeby to zrobili wystarczyło przedstawić im umowę którą sobie odnotowali i
    tyle. O żadnym wypowiadaniu przeze mnie mowy nie było.

    Piotr Mockałło
    http://www.osiatkowania.pl

  • 10. Data: 2009-11-14 10:58:47
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 13 Lis, 23:38, Damork <d...@w...pl> wrote:
    > Oj coś ten pan chyba pieprzy jak potłuczony.
    > Przy sprzedaży skutera nie raczyłem poinformować o tym radosnym fakcie
    > ubezpieczyciela, nie wiem co robił nabywca,

    no, to nie wiem kto tu ... jak potluczony ;P
    wlasciciel ma obowiazek powiadomienia TU o sprzedazy pojazdu. kropka
    --
    jeszua
    ck krakoff