  • 1. Data: 2016-09-20 20:50:31
    Temat: Ubiłem BeagleBone Black
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Płytka BeagleBone Black. Schemat:

    https://raw.githubusercontent.com/beagleboard/Beagle
    Bone-Black/master/BBB_SCH.pdf

    Przez pomyłkę podłączyłem zasilanie w ten sposób, że +5V poszedł na DGND,
    a masa na linie danych między procesorem i pamięcią MMC: MMC1_DAT2 i
    MMC1_DAT3.

    Od tego momentu płytka nie wstaje - nawet power led się nie zapala.

    Kilka pomiarów z podłączonym zasilaniem:

    - VDD_3V3: nie ma
    - VDD_5V: jest (ale to jest spięte z gniazdem zasilającym, więc nie
    dziwne)
    - SYS_5V: jest 1.12V, po zwarciu z VDD_5V nic się nie dzieje, ale pobór
    prądu też nie wzrasta (na tyle żeby miernik analogowy zarejestrował)
    - PWR_BUT: jest 3.17V, po wciśnięciu jest 0V

    TP5: 1.12V (ładowanie baterii)
    TP7: 2.23V (wejście termistora)

    Czy ktoś, bazując na schemacie i doświadczeniu, jest w stanie stwierdzić,
    czy jest szansa, że padł jakiś układ dyskretny? Czy może mógł paść
    TPS65217C (jego podejrzewam)? Czy reszta (procesor, pamięć) mogła ocaleć?

    Pytam, bo zastanawiam się, czy jest sens zamawiać tego TPS-a i próbować go
    przelutowywać (co też może nie być proste, bo to obudowa VQFN, w życiu
    czegoś takiego nie lutowałem...).

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2016-09-20 22:23:10
    Temat: Re: Ubiłem BeagleBone Black
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-20 o 20:50, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > Przez pomyłkę podłączyłem zasilanie w ten sposób, że +5V poszedł na DGND,
    > a masa na linie danych między procesorem i pamięcią MMC: MMC1_DAT2 i

    spójrz na sposób zabezpieczenia linii IO i pomysl czy przy takim
    połączeniu, jakie zrobiłeś, ma szanse coś na krzemie przeżyć:

    https://www.maximintegrated.com/en/images/appnotes/4
    991/4991Fig01.gif

    a.

  • 3. Data: 2016-09-20 22:26:24
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 20.09.2016 o 20:50, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    próbować go
    > przelutowywać (co też może nie być proste, bo to obudowa VQFN, w życiu

    Jakby tylko PMIC poszedł to było fajnie, niestety mogłeś zabić też
    proca. Sam popełniłem taką zbrodnie (no nie sam, z kolegą). Płytka do
    śmieci/na części.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2016-09-20 22:30:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pytam, bo zastanawiam się, czy jest sens zamawiać tego TPS-a i próbować go
    > przelutowywać (co też może nie być proste, bo to obudowa VQFN, w życiu

    Doświadczalnie to pewnie nikt nie zasila procesora odwrotnie, i to z 5V
    zamiast 3,3 ;)
    Bo tak w sumie zrobiłeś. Jak nie poszedł za duży prąd to może nie ubił
    portów (doświadczalnie musiałem podać trochę ponad 1A na linie
    magistrali do CPU aby uwalić porty chipsetu płyty głównej). Ten
    TPS65217C daje na rdzeń trochę więcej napięć niż 3V3, więc jak tego nie
    ma to CPU nie wstanie.
    W sumie to chyba tylko podmiana TPS65217C a potem to kosz jak nie wstanie.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2016-09-20 22:34:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-20 o 22:23, Artur Miller pisze:

    > spójrz na sposób zabezpieczenia linii IO i pomysl czy przy takim
    > połączeniu, jakie zrobiłeś, ma szanse coś na krzemie przeżyć:

    Zależy od prądu. Testowane parę razy na chipsetach, kontrolerach itp za
    pomocą zasilacza z kontrolą napięcia/prądu.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-09-21 12:13:05
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Bo tak w sumie zrobiłeś. Jak nie poszedł za duży prąd to może nie ubił
    > portów (doświadczalnie musiałem podać trochę ponad 1A na linie
    > magistrali do CPU aby uwalić porty chipsetu płyty głównej).

    Myślę że mógł pójść duży, przetwornica daje ponad 1A...

    > W sumie to chyba tylko podmiana TPS65217C a potem to kosz jak nie wstanie.

    Widzę że jest na Aliexpress za $2.63, zamówiłem, zobaczymy...

    Tylko jak to cholerstwo lutować? Taśma kaptonowa dookoła i hotairem? Jakąś
    specjalną dyszą, czy zwykła (dosyć duża niestety) wystarczy? Jaka
    temperatura, jaka nastawa powietrza...? W sumie wylutować wylutuję,
    bardziej chodzi mi o to, jak wlutować, żeby się trzymał i nie spalić.

    Zawsze dobierałem doświadczalnie, ale tu mam chyba tylko jedną próbę,
    zanim np. odlutuje się drobnica po drugiej stronie płytki...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 7. Data: 2016-09-21 19:24:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam Wysocki pisze:
    [..]
> [...]
    > prądu też nie wzrasta (na tyle żeby miernik analogowy zarejestrował)
    > - PWR_BUT: jest 3.17V, po wciśnięciu jest 0V

    Pomierz jakie masz oporności na tych liniach, potem wyjmij tego TPS'a i
    pomierz jeszcze raz.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-09-21 19:32:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-21 o 12:13, Adam Wysocki pisze:

    > Myślę że mógł pójść duży, przetwornica daje ponad 1A...

    To wtedy mogły paść te linie danych. Porównaj z tymi obok miernikiem.

    > Widzę że jest na Aliexpress za $2.63, zamówiłem, zobaczymy...
    >
    > Tylko jak to cholerstwo lutować? Taśma kaptonowa dookoła i hotairem? Jakąś

    Chyba tak, nie mam za dużo praktyki...

    > Zawsze dobierałem doświadczalnie, ale tu mam chyba tylko jedną próbę,
    > zanim np. odlutuje się drobnica po drugiej stronie płytki...

    Ja też, mam kilka płyt laptopowych do takich zabaw. Ruszam coś podobnego
    wielkością na złomie potem to co mam naprawić. Po prostu za mało
    praktyki. Ale się udaje (chipsetów, grafik z kulkami nie ruszam bo nie
    mam sprzętu).

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-10-04 17:45:41
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 20/09/2016 19:50, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    >
    > Pytam, bo zastanawiam się, czy jest sens zamawiać tego TPS-a i próbować go
    > przelutowywać (co też może nie być proste, bo to obudowa VQFN, w życiu

    Epidemia jakiaś ... mi sie zemsknął kabelek i poszło 12V na VDD :-(
    Wymienie TPSa i zobaczymy...
    c.

  • 10. Data: 2016-12-05 23:57:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cezar <c...@b...pl.invalid> wrote:

    > Epidemia jakiaś ... mi sie zemsknął kabelek i poszło 12V na VDD :-(

    Wspolczuje :(

    > Wymienie TPSa i zobaczymy...

    I jak? U mnie nie pomoglo. Oddam tego beagle'a na czesci, jak sie komus
    przyda (tylko MMC wylutuje, bo sa tam m.in. klucze, ktorych nie chce
    uniewazniac).

    --
    http://www.chmurka.net/