  • 11. Data: 2020-02-18 11:48:48
    Temat: Re: Uchwyt wiertarki B16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-18 o 11:26, WM pisze:

    > Kup oba
    Jeden zawsze można zwrócić. Tylko koszt przesyłki.

    Robert

  • 12. Data: 2020-02-18 18:28:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-02-18 o 09:25, robot pisze:

    > To zrozumiałe. Myślisz, że ten tańszy jest bijący?

    Te droższe mogą być robione w ciaśniejszych tolerancjach, ( równie
    dobrze prezes firmy może jeździć bardziej wypasionym samochodem ), ale
    niezupełnie nie o to chodziło. Jeśli wrzeciono, do którego uchwyt
    przykręcony ma bicie albo ma sztywność plasteliny, szkoda kasy na
    droższy uchwyt. Kluczowe jest kryterium ile tego bicia jest OK, a ile
    nie OK, ale nikt nie mówił że będzie łatwo :)

    > Pomimo, że nie jest to fortuna, ja się potrafię zaciąć na takich wyborach.

    Kiedyś, chyba na pl.rec.foto, typową odpowiedzią na pytanie który aparat
    wybrać z listy kilku było: weź ten, który Ci się podoba.

    > Dlatego napisałem tutaj, może ktoś napisze coś co mnie odblokuje.

    Może by tak pomęczyć @ producentów o jakąś dokumentację ( np. karty
    katalogowe ) i porównać ? Jeśli producent/dystrybutor nie chce się
    pochwalić co produkuje/sprzedaje , to też jest jakaś informacja.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2020-02-20 14:06:02
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Takie ryzyko, taki jest tu wybór: albo kupisz niepotrzebnie droższy i zmarnujesz
    stówę,
    > albo tańszy bijący i zmarnujesz 54,50.

    Tak, tak to jest.

    Pierwsze pytanie, czemu ten droższy jest droższy. Może ma inny gwint, może
    ma coś jeszcze innego. Jeśli ma po prostu wyższą jakość to zależy, jak
    często będziesz używał tego uchwytu. Jak potrzebujesz wywiercić kilka
    otworów i rzucisz go w kąt, to bierz tańszy. Jak będziesz z niego
    regularnie korzystał, to bierz droższy. Szybko zapomnisz o wydanych
    pieniądzach, a będziesz miał lepszy uchwyt.

    Z drugiej strony ja raczej stosuję zasadę, że jeśli coś tańszego kosztuje
    do 100 zł a droższego np. 200 zł, a wiem, że nie będę tego często używał,
    to biorę tańsze. Może posłuży, może nie. Jak coś ma kosztować 700 zł, a
    coś droższego 1000 zł, to biorę droższe.

    Ostatnio musiałem wywiercić dziurę w betonie (rzadko to robię, zawsze
    wtedy pożyczałem wiertarkę z udarem, bo nigdy nie miałem swojej) i
    stwierdziłem, że wystarczy już tego pożyczania. Kupiłem jakąś wiertarkę
    Niteo Tools za 60 zł (zastanawiałem się między nią a jakąś Makitą za 200
    zł). Dziury wywierciła, czyli się sprawdziła. Leży. Może kiedyś zdechnie
    i będę żałował, a może nie zdechnie.

    Tania wkrętarka sieciowa Niteo, kupiona kiedyś za 80 zł, działa do dziś,
    a nie oszczędzam jej...