  • 1. Data: 2018-08-07 13:23:45
    Temat: Ucz sie dziecko ucz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... ale pilke kopac

    http://forsal.pl/artykuly/1199223,dyplom-magistra-si
    e-oplaca-szczegolnie-osobom-po-55-roku-zycia.html

    "Magistrzy po 55. roku życia mają wynagrodzenia wyższe nawet o 80
    proc. od swoich gorzej wykształconych równolatków.
    Na taki profit nie ma co liczyć pokolenie ich dzieci"

    Na największe profity mogą liczyć magistrzy w Brazylii, Chile i
    Kolumbii - tam zarabiają nawet dwa i pół raza więcej niż osoby z
    wykształceniem maksymalnie średnim.
    Na drugim biegunie są Szwecja, Estonia i Norwegia, gdzie ukończenie
    uczelni daje zarobki wyższe o maksymalnie 25 proc.
    Polska na tej skali plasuje się w połowie stawki - wykształcenie daje
    60-proc. wyższą pensję.
    Z czego wynika różnica? Jak pokazuje najnowszy raport edukacyjnej
    komórki OECD, chodzi przede wszystkim o odsetek wykształconych.
    W Brazylii to jedynie 10 proc. W Szwecji - prawie połowa.
    W Polsce - 25 proc. całej populacji.

    Co jednak ciekawe, OECD prognozuje, że wykształcenie nie będzie
    wiecznie biletem do znacząco lepszych zarobków.
    Już teraz rozdźwięk między zyskiem 55- a 34-latków wynosi średnio 35
    pkt proc. w krajach zrzeszonych organizacji.
    I tu widać znaczące różnice. W Austrii, Chile czy Kolumbii to nawet
    powyżej 50 pkt proc.
    Także w tej kategorii Polska jest powyżej średniej OECD.
    Dobrze wykształceni pracownicy między 25. a 34. rokiem życia zarabiają
    u nas ok. 40 proc. mniej niż ci z pokolenia ich rodziców. "

    J.

  • 2. Data: 2018-08-07 14:24:41
    Temat: Re: Ucz sie dziecko ucz
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-07 o 13:23, J.F. pisze:

    > ... ale pilke kopac
    >
    > http://forsal.pl/artykuly/1199223,dyplom-magistra-si
    e-oplaca-szczegolnie-osobom-po-55-roku-zycia.html

    > "Magistrzy po 55. roku życia mają wynagrodzenia wyższe nawet o 80 proc.
    G..o prawda, u nas nikt nie chce zatrudniać osób 55+, nawet jak mają
    magistra czy inżyniera.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-08-07 15:21:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    e-oplaca-szczegolnie-osobom-po-55-roku-zycia.html

    >G..o prawda, u nas nikt nie chce zatrudniać osób 55+, nawet jak mają
    >magistra czy inżyniera.

    Taki 55 letni mgr inz to czesto jest kierownikiem i to on decyduje,
    kogo zatrudnic :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-08-07 17:48:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Taki 55 letni mgr inz to czesto jest kierownikiem i to on decyduje,
    > kogo zatrudnic :-)

    Gorzej jak nie jest :(

    Ale fakt, u mnie w firmie też średnia +/- 35.

  • 5. Data: 2018-08-07 20:12:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Na największe profity mogą liczyć magistrzy w Brazylii, Chile i
    > Kolumbii - tam zarabiają nawet dwa i pół raza więcej niż osoby z
    > wykształceniem maksymalnie średnim.

    Mój kolumbijski companero ma inżyniera ale uciekł z tego El Dorado.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2018-08-07 20:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:

    >Mój kolumbijski companero ma inżyniera ale uciekł z tego El Dorado.

    Bo to nie tylko chodzi o to czy inzynier ucieka, ale tez ile zariabia
    tam ktos, kto nawet inzyniera nie ma.

    Inzynierowi tez zreszta uciec latwiej :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-08-07 22:21:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > G..o prawda, u nas nikt nie chce zatrudniać osób 55+, nawet jak mają
    > magistra czy inżyniera.

    A dziwisz się?
    Ja próbowałem, ale nic z tego nie wyszło. Jest pewna bariera
    pokoleniowa, zapewne związana z technologią, komputerami, softem do nich
    i tak dalej.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2018-08-07 23:01:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-07 o 15:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    e-oplaca-szczegolnie-osobom-po-55-roku-zycia.html

    > Taki 55 letni mgr inz to czesto jest kierownikiem i to on decyduje, kogo
    > zatrudnic :-)
    To Ci sie tak wydaje, znam przypadek gdzie firma pozbywa się takich
    ludzi by nie weszli
    w okres ochronny.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2018-08-07 23:03:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-07 o 22:21, Irek.N. pisze:

    > A dziwisz się?
    > Ja próbowałem, ale nic z tego nie wyszło. Jest pewna bariera
    > pokoleniowa, zapewne związana z technologią, komputerami, softem do nich
    > i tak dalej.
    Wiesz dobrze że ja takich problemów nie mam bo komputerami zajmuję się
    od '85 a w 2006
    skończyłem informatykę :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2018-08-07 23:06:39
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Wiesz dobrze że ja takich problemów nie mam bo komputerami zajmuję się
    > od '85 a w 2006
    > skończyłem informatykę :)

    Ależ nigdzie nie było napisane, że wszyscy :)

    Miłego.
    Irek.N.