  • 1. Data: 2018-07-09 06:01:15
    Temat: Uczenie maszynowe - detekcja UTF
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Robię detekcję tekstu czy jest UTF8/binarnym (na razie jeden
    kubełek,potem rozdzielam innym, dobrym sposobem),
    czy jest UTF16 czy Little Endian czy Big Endian, czy UTF32 - tak samo.
    W ten sposób że robię 4 histogramy, kolejne bajty wrzucam do 0,1,2,3
    histogramu.
    W histogramach zliczam nie tyle niezerowe elementy, ale niezerowe i
    niezbyt małe na podstawie kwantyli.
    I mam :
    dla binarnego na prykład: 186,196,174,193, jeśli duży badany plik,
    rośnie do 230, w przeciwnym przypadku maleje.
    Dla UTF16Le:
    60,1,64,1 - dla tekstu z polskimi, 66,1,65,1 dla cyrylicy (podobnie)
    Dla UTF16Be:
    1,60,1,64 - dla tekstu z polskimi, 1,66,1,65 dla cyrylicy, czyli tylko
    zamiana parzystych z nieparzystymi.
    Utf32LE:
    tekst grecki: 59,1,1,1
    Utf32BE: grecki 1,1,1,59
    Robiłem w ten sposób że dla każdego kubełka miałem punkty i dla danej
    cechy typu - parzyste podobne do nieparzystego dodawałem punkty, potem
    odejmowałem. I liczyłem ilość punków w stosunku do maksymalnej ilości
    dla tego kubełka.
    Im mniej tekstu badam, tym histogramy mniej pomagają, ale w pewnym
    momencie wystarczyło zaledwie 30(!) bajtów tekstu by poselekcjonować
    wszystkie przykłady.
    Ale zmieniłem przykłady i muszę na nowo dostrajać: jest A powinno być B,
    więc robię cięższy test A i luzuję B,
    ale znowu kłopot z C itd. Największy kłopot jest z UTF32.

    Teraz przychodzę do sedna: zamiast dostrajać, jak nauczyć maszynowo?
    sieci neuronowe, niekoniecznie głębokie,
    Bayes?(może tak!) , maszyna wektorów nośnych SVM ?
    czy jest jakaś metoda, która wskaże błąd, gdy nie podoła?