  • 1. Data: 2018-10-02 20:15:03
    Temat: Uff... Jak gorąco...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Letnie upały za nami, ogrzewanie pracuje od tygodnia...
    Ale ja chyba nie o tym chciałem?... A!! Już wiem...

    Przed kilku dniami odkurzałem F-S -- czynię tak często, ale
    tym razem coś ;) poszło źle. Być może dlatego, że odkurzacz
    z pełnym workiem przegrzewał się -- poświęciłem laptopowi za
    mało uwagi. Odkurzam rzecz jasna ,,zestaw chłodzący'', w skład
    którego wchodzi (czy wpełza) wentylator. Aby ów wentylator
    nie dał się porwać strugami pędzącego powietrza (odkurzacz,
    choć niepozorny, ma 1.4 kW i ciągnie nieźle nawet z pełnym
    workiem!!!) jest blokowany przeze mnie zużytym :) paskiem
    od cukrometru... Choć czynność blokowania powtarzam monotonnie
    od lat dość często -- przed paru dniami zapomniałem o wyjęciu
    owego paska...

    Po paru godzinach odpaliłem komputer, który z początku pracował
    poprawnie, ale w pewnym momencie bez ostrzeżenia po prostu padł
    i zaczął złowróżbnie migać do mnie jedną ze swych pomarańczowych
    diód...

    Próba ponownego odpalenia nie dawała dobrych rezultatów -- laptop
    po paru sekundach padał ponownie...

    Po zlokalizowaniu (dość szybkim) przyczyny problemu i usunięciu ;)
    jej, laptop po prostu ruszył, zionąc gorącym oddechem...

    -=-

    I co?!?!? Olkorekt po paru dniach weryfikowania...
    Ani Barracuda Seagate nie padła, ani laptop...
    Ani kości, ani zablokowany wentylator...
    (przez zablokowany silnik płynie zdecydowanie większy
    prąd niż przez normalnie pracujący obracający/się -- to
    do tych, którzy tego nie wiedzą)

    -=-

    Laptop ma ponad 10 lat, jest mocno [i wielokukładowo? ;)
    rozlegle? wszechstronnie? -- co by tu głupiego dopisać?]
    uszkodzony mechanicznie, ale żal mi go. :)

    -=-

    Dziś odkurzacz ma nowy worek (kupiłem białe, bo były tańsze
    od zwykłych szaraków) w który już zasysał kurz z laptopa,
    ale nie dlatego ;) zwlekałem z opisem...

    Przed pochwaleniem się, chciałem porządnie sprawdzić, czy laptop przeżył.
    Barracuda nieco zbyt gorąco zionęła -- jeśli wierzyć SMARTowi.

    -=-

    Wcześniej kilka razy przegrzałem zasilacz tego laptopa -- grzejący
    się mocno sam od siebie. :) Przegrzanie powoduje wyłączenie
    zasilacza, który po ostygnięciu, startuje bezproblemowo.

    Gdy laptop nie pochłania zbyt wiele energii -- zasilacz jest gorący.
    (na ,,oko'' ma teraz ponad 50 stopni Celsjusza, choć CPU chodzi na
    ~3% a z HDD niemal nie korzystam)

    Ale bywa, że zasilacz jest tak gorący, iż nie można go ścisnąć ręką. :)
    (tak ma od kiedy pamiętam)

    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,