  • 1. Data: 2016-02-09 17:55:11
    Temat: Upadek Deutsche Bank?
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://pl.blastingnews.com/ekonomia/2016/02/deutsche
    -bank-bankrutem-czy-niemcy-pograza-swiatowa-gospodar
    ke-00778521.html

  • 2. Data: 2016-02-10 02:04:26
    Temat: Re: Upadek Deutsche Bank?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" b...@g...co

    > http://pl.blastingnews.com/ekonomia/2016/02/deutsche
    -bank-bankrutem-czy-niemcy-pograza-swiatowa-gospodar
    ke-00778521.html

    Euro coraz wyżej w Polsce -- może być to oznaką padu DB.
    Z innej strony -- czy można uznać, że niemieckość jest padliwa w ogóle? ;)

    Ponoć w kryzysie najmocniej ucierpią ci, którzy są zadłużeni.
    Ja zaś uważam, że ewentualny kryzys najpierw pożre oszczędności,
    a dopiero następnie -- potrąci fabrykantów.

    Oczywiście najlepiej być fabrykantem i depozytariuszem zarazem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 3. Data: 2016-02-10 08:10:56
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Deponentem. Depozytariuszem to akurat jest bank.

  • 4. Data: 2016-02-10 09:24:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2016 02:04:26 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > Euro coraz wyżej w Polsce -- może być to oznaką padu DB.
    > Z innej strony -- czy można uznać, że niemieckość jest padliwa w ogóle? ;)

    No i co, proroku? Zabieramy kasę z DB? I dokąd?
    --
    Jacek
    -Kto znalazł, ten już nie szuka, zgadza się? Choć ludzie często znajdują

  • 5. Data: 2016-02-10 10:01:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Wed, 10 Feb 2016 02:04:26 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    >No i co, proroku? Zabieramy kasę z DB? I dokąd?

    Do skarpety. Skarpeta nie zbankrutuje.
    Przy czym ... zamienic na dolary i franki wczesniej.

    J.

  • 6. Data: 2016-02-10 15:27:07
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/10/2016 01:55 AM, Kris wrote:
    > http://pl.blastingnews.com/ekonomia/2016/02/deutsche
    -bank-bankrutem-czy-niemcy-pograza-swiatowa-gospodar
    ke-
    > 00778521.html

    http://www.rp.pl/Banki/302109925-Deutsche-Bank-pocia
    gnal-w-gore-europejskie-indeksy-gieldowe.html

    Akcje Deutsche Banku drożeją na giełdzie we Frankfurcie nawet o ponad 10
    proc. Ciągną w górę niemiecki indeks DAX o 2,7 proc. (...)

    Tomasz

  • 7. Data: 2016-02-10 15:59:30
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/10/2016 3:01 AM, J.F. wrote:
    > Przy czym ... zamienic na dolary i franki wczesniej.

    Teraz?
    To trzeba bylo robic rok temu.
    Teraz to sie je sprzedaje.

  • 8. Data: 2016-02-10 17:29:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 2/10/2016 3:01 AM, J.F. wrote:

    >Teraz?
    >To trzeba bylo robic rok temu.
    >Teraz to sie je sprzedaje.

    Jakby DB mial powazne klopoty to nie martw sie - euro spadnie, ale
    zlotowka poleci na pysk.

    J.

  • 9. Data: 2016-02-10 20:23:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" gqifgzikf3yf$....@4...net

    > No i co, proroku? Zabieramy kasę z DB? I dokąd?

    DB jak DB, ale co w ogóle z przyszłością?
    Dominika robi koło pióra? ;) Zachęca do bezpłatnych żłobków itp.?...
    Po co? Ano płatne -- podwyższają PKB. (czynnik bądź wskaźnik rzekomego dobrobytu)

    Tusk był cwaniakiem podnoszącym PKB tak, by ludzie nie bogacili się.
    Na papierze rósł dobrobyt, którego wzrostu naprawdę nie było.

    -=-

    Moja wola:

    brak 500+
    mniejsze podatki i mniej ingerencji państwa w sprawy prywatne
    podatek: obrotowy, katastralny i pogłowny

    Obecnie 500+ być może nakarmi głodne dzieci, ale za
    chwilę dokarmi bogaczy i zawsze nakarmi urzędników. :)
    Biedak nie zdecyduje się na kolejne dziecko dla 500 pln, bo
    nie będzie go stać na taki manewr, ale stać na to będzie bogacza,
    dla którego 500 będzie dodatkową zachętą -- języczkiem u wagi.

    Podatek obrotowy sprawia, że nie ma kary za pracę -- pracuj, zarabiają, ale płać, gdy
    wydajesz...
    Im więcej wydajesz -- tym więcej płacisz na wspólne cele. [bogate życie urzędników
    itd...]
    Im więcej masz dzieci -- tym większy podatek obrotowy płacisz!
    Im więcej masz dzieci -- tym większy masz dom, więc tym większy podatek płacisz...
    Im więcej masz dzieci -- tym większy podatek pogłowny płacisz...

    Anytrodzinność?!

    Nie. :) Zdrowy rozsądek.

    Taki układ albowiem sprawia, iż podatki maleją ogólnie, przez
    co ludzie mogą więcej wydawać pieniędzy na swe życie. :) Kogo
    boli akcyza paliwowa? Nikogo -- bo nikt tej akcyzy nie wylicza
    zbyt szcegółówo... Po prostu tankuje i płaci!

    Taki układ sprawia, że ludzie mniej tracą (na urzędników) więc więcej pozostawiają
    sobie.
    Taki układ jest samoregulujący, więc stale sprawny.

    Taki układ (bez nadmiaru ongerencji państwa) zwiększa kontrasty społeczne?
    Akurat niekoniecznie.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 10. Data: 2016-02-10 20:27:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" n9fj4c$uh0$...@d...me

    > To trzeba bylo robic rok temu.
    > Teraz to sie je sprzedaje.

    Wiem, że bolesne, ale co ja poradzę? Frank spadnie (dziś
    czy jutro) na pewno, ale ogólnie raczej będzie jedynie drożał.
    Szwajcaria żyje z banków -- wie, jak zarabiać na swej walucie...

    Euro może wzmocnić się po upadku polityki AMerkel.
    Dolar amerykański? Sytuacja w Rosji, na świecie...
    Ta oko budżet państwa USA to piramida finansowa.
    W istocie jednak IMO jest inaczej.

    Ale RP to nie USA. Być może za jakiś czas z RP będzie
    podobnie jak z USA, ale nie teraz.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'