  • 1. Data: 2019-04-13 23:10:35
    Temat: Upgrade procesora w laptopie
    Od: Marek <t...@f...pl>

    Mam bardzo stary już laptop Asus X51R, 2 GB RAM, w którym zmieniłem HDD na SSD,
    i Windows 7 na nim śmiga całkiem nieźle, ale pomyślałem, że może by tak jeszcze
    upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

    Pytania: jaki lepszy procek można by wstawić zamiast tego?
    Jest jakaś strona, na której jest zestawienie procków i ich lepszych
    następników?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2019-04-13 23:35:25
    Temat: Re: Upgrade procesora w laptopie
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-04-13 23:10, Marek pisze:
    > Mam bardzo stary już laptop Asus X51R, 2 GB RAM, w którym zmieniłem HDD
    > na SSD, i Windows 7 na nim śmiga całkiem nieźle, ale pomyślałem, że może by tak
    > jeszcze upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

    Najpierw sprawdź:
    a) czy da się w ogóle zmienić proc w Twoim kompie;
    b) w instrukcji obsługi tego modelu powinno być info jaki maksymalny
    procek możesz mu zapodać;

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2019-04-14 08:07:29
    Od: ń <k...@t...sie>

    Bez sensu.
    Dołóż RAM.

    -----

  • 4. Data: 2019-04-14 10:00:59
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 23:35, Krystek pisze:

    > Najpierw sprawdź:
    > a) czy da się w ogóle zmienić proc w Twoim kompie;

    Da się.

    > b) w instrukcji obsługi tego modelu powinno być info jaki maksymalny procek możesz
    mu zapodać;

    Nie ma takiej informacji.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2019-04-14 10:21:35
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 08:07, ń pisze:
    > Bez sensu.
    > Dołóż RAM.

    RAM-u ma dość. Chodzi o to, że podczas przeglądania stron internetowych trochę
    przymula, mimo tego, że RAM jest zajęty przez system na poziomie 65%, więc dołożenie
    RAM-u niczego nie zmieni, a mocniejszy procek na pewno przyspieszy przetwarzanie
    stron, bo podczas ładowania strony jest wykorzystywany w 100%, więc daje z siebie
    wszystko. Tak samo na YouTube trochę przymula odtwarzanie filmów, bo procek cały
    czas śmiga na 100%.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2019-04-14 10:38:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2019 23:10:35 +0200, Marek napisał(a):

    > ale pomyślałem, że może by tak jeszcze
    > upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

    To już lepiej T2350:
    https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/compare.
    html?productIds=30769,29751
    A najlepiej to napisz do Asusa.

    > i Windows 7 na nim śmiga
    Mint będzie śmigał lepiej :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-04-14 10:39:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2019 23:10:35 +0200, Marek napisał(a):

    > ale pomyślałem, że może by tak jeszcze
    > upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

    Na przykład T2350:
    https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/compare.
    html?productIds=30769,29751
    A najlepiej to napisz do Asusa.

    > i Windows 7 na nim śmiga
    Mint będzie śmigał lepiej :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-04-14 11:43:50
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.04.2019 o 10:21, Marek pisze:

> [...]
    > daje z siebie
    > wszystko. Tak samo na YouTube trochę przymula odtwarzanie filmów, bo

    No no - dwurdzeniowy Intel który nie daje rady obsłużyć przeglądarki czy
    płynnie odtworzyć filmiku.. Masz po prostu słabe łącze z netem, i to
    jest problemem.

  • 9. Data: 2019-04-14 12:08:14
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 10:21:35 +0200
    doszła do mnie wiadomość <q8uqie$51i$1@node1.news.atman.pl>
    od Marek <t...@f...pl> :

> [...]
    >wszystko. Tak samo na YouTube trochę przymula odtwarzanie filmów, bo procek cały

    Nie, ramu nie jest dość, nawet 4 GiB to zbyt mało(odpal sobie
    ProcessExplorer czy monitor zasobów, a zobaczysz ciekawe rzeczy),
    procek jest nisko taktowany i stary, tu nawet zmiana na 2.5 GHz
    niezbyt wiele da.
    Obstawiam, że Windows swapuje na potęgę, a słaby proc załatwia resztę.
    U mnie na laptopie teraz mam uruchomionego Firefoksa, Thunderbirda i
    Agenta, commit charge (processexplorer) dobiło prawie do 3 GiB, gdybym
    miał 2 GiB, to prawie 1 GiB poszedłby do swapa i miałbym kosmiczne
    lagi.

  • 10. Data: 2019-04-14 12:19:55
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 11:43:50 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cb300d5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <M...@j...ru> :

    >No no - dwurdzeniowy Intel który nie daje rady obsłużyć przeglądarki czy
    >płynnie odtworzyć filmiku.. Masz po prostu słabe łącze z netem, i to
    >jest problemem.

    Tu jest fil dla ciebie, "Nie wiem, ale się wypowiem":

    https://www.youtube.com/watch?v=Oc12HjsdCSQ