  • 11. Data: 2019-04-14 12:35:42
    Temat: Re: Upgrade procesora w laptopie
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.04.2019 o 12:19, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 11:43:50 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <5cb300d5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Trybun <M...@j...ru> :

    > Tu jest fil dla ciebie, "Nie wiem, ale się wypowiem":
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Oc12HjsdCSQ

    Niby po co mi film? Mam w domu kilka komputerów z różnymi procesorami,
    ale na moim ulubieńcu z dwurdzeniowym Pentium robię praktycznie
    wszystko, oczywiście bez zadyszki obsługuje przeglądarki www, z filmami
    z netu jest już trochę gorzej - ani chybi z racji tego co napisałem
    powyżej bo wideo z innych nośników niż net obsługuje bez żadnych
    zastrzeżeń.

  • 12. Data: 2019-04-14 12:40:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2019 12:08:14 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > Nie, ramu nie jest dość, nawet 4 GiB to zbyt mało(odpal sobie
    > ProcessExplorer czy monitor zasobów, a zobaczysz ciekawe rzeczy),
    > procek jest nisko taktowany i stary, tu nawet zmiana na 2.5 GHz
    > niezbyt wiele da.
    > Obstawiam, że Windows swapuje na potęgę, a słaby proc załatwia resztę.
    > U mnie na laptopie teraz mam uruchomionego Firefoksa, Thunderbirda i
    > Agenta, commit charge (processexplorer) dobiło prawie do 3 GiB, gdybym
    > miał 2 GiB, to prawie 1 GiB poszedłby do swapa i miałbym kosmiczne
    > lagi.

    No to głos przeciwny: Mint, uruchomione: Opera z kilkoma zakładkami,
    Skype, pod wine - 40Tude Dialog i Opera Mail, kilka drobnych programów w
    rodzaju gkrellm, minidlna czy kalendarz. Czyli funkcjonalnie mniej
    więcej tyle co ty. Zajętość pamięci to jakieś 1,3 GB i nigdy nie
    obserwuję zajętości większej niż 2 GB.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2019-04-14 13:11:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Na przykład T2350:
    > https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/compare.
    html?productIds=30769,29751
    > A najlepiej to napisz do Asusa.

    > Mint będzie śmigał lepiej :)

    Mint będzie o wiele za ciężki dla tego procesorka.
    To już raczej jakiś Ubuntu z LXDE albo XFCE.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2019-04-14 13:14:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > z netu jest już trochę gorzej - ani chybi z racji tego co napisałem
    > powyżej bo wideo z innych nośników niż net obsługuje bez żadnych

    nie krytykuję, podaję tylko jako informacje
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Penti
    um+T2130+%40+1.86GHz&id=587
    ten procesor "wyciąga" 710 punktów w pewnym teście. obecnie za 200zł
    chcę, bezskutecznie sprzedać komputer z prockem który ma 3.7 tyś punktów.
    ToMasz

  • 15. Data: 2019-04-14 13:36:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2019 13:11:33 +0200, Adam napisał(a):

    html?productIds=30769,29751

    > Mint będzie o wiele za ciężki dla tego procesorka.
    > To już raczej jakiś Ubuntu z LXDE albo XFCE.

    MInt Mate. Instaluję czasem na gorszych lapkach niż dwuprocesorowe i się
    sprawdza.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2019-04-14 17:11:19
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.04.2019 o 13:14, ToMasz pisze:

> [...]
    >
    > ten procesor "wyciąga" 710 punktów w pewnym teście. obecnie za 200zł
    > chcę, bezskutecznie sprzedać komputer z prockem który ma 3.7 tyś punktów.

    Trochę dziwna sprawa z tymi procesorami, o ile kiedyś przechodząc z
    Celerona na Pentium 4 zyskalem gigantyczny wręcz przyrost mocy, np.
    instalacja Linuksa pod Celeronem trwała ponad godzinę to pod Pentium
    tylko do 15 minut. Dzisiaj nie sposób dostrzec jakichś znaczących różnic
    miedzy i5 a Pentium. Ani nowsza pamięć  ani droższy procek dzisiaj nie
    jest gwarantem zauważalnego zwiększenia wydajności,.

  • 17. Data: 2019-04-14 17:43:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 12:40:04 +0200
    doszła do mnie wiadomość <qwxg9n5a2d1x$.1boz4q6xcnvbv.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

> [...]
    >rodzaju gkrellm, minidlna czy kalendarz. Czyli funkcjonalnie mniej
    >więcej tyle co ty. Zajętość pamięci to jakieś 1,3 GB i nigdy nie

    Mint 18.3 Mate 64Bit, ten sam laptop(E4300,CPU P9400, 8GiB), odpalony
    FF52ESR(natywny), Thunderbird(natywny) i Agent na WINE, zajętość ram
    ustaliła się na ca 2.2 GiB, cache 3.7 GiB, dla 2 GiB RAM miałbym takie
    same lagi, jak pod Win7.
    Dla przykładu ekstremalny test, komp na 5775c(nieco podkręcony), 32GiB
    RAM, Win7 Prof, odpaliłem tylko FF 64 ESR, otworzyłem i odświerzyłem
    490 kart, nic się nie wywaliło, lagi praktycznie nie występują, commit
    charge na poziomie 26 GiB(swapfile wyłączony).
    Nie ma co gadać, dzisiaj proc z ilością rdzeni<4 i taktowaniem <3.5
    GHz oraz ramem <8 GiB to prawie trup, a jeszcze 2-3 lata i będzie to
    kompletny trup.

  • 18. Data: 2019-04-14 17:44:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-14, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    html?productIds=30769,29751

    > MInt Mate. Instaluję czasem na gorszych lapkach niż dwuprocesorowe i się
    > sprawdza.

    A xfce/lxde przerabiałeś? Jeśli nie, to spróbój bo różnica (do mate)
    jest spora nawet na lepszych maszynach.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-04-14 18:31:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2019 17:43:50 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > Mint 18.3 Mate 64Bit, ten sam laptop(E4300,CPU P9400, 8GiB), odpalony
    > FF52ESR(natywny), Thunderbird(natywny) i Agent na WINE, zajętość ram
    > ustaliła się na ca 2.2 GiB,
    Bardzo dziwne.

    > 490 kart,
    Po co komu 490 otwartych zakładek?

    > Nie ma co gadać, dzisiaj proc z ilością rdzeni<4 i taktowaniem <3.5
    > GHz oraz ramem <8 GiB to prawie trup
    Chyba lekka przesada. Są wciąż ludzie używajcy jednordzeniowców i nawet
    im go głowy nie przyjdzie że coś trzeba zmieniać. Jak zwykle, zanim coś
    zaopiniujemy, powinniśmy zapytać o zakres stosowania :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2019-04-14 18:39:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2019 15:44:37 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    html?productIds=30769,29751

    > A xfce/lxde przerabiałeś? Jeśli nie, to spróbój bo różnica (do mate)
    > jest spora nawet na lepszych maszynach.

    Taak, kiedyś miałem takie zboczenie że na każdym linuksie jaki miałem
    musiałem od razu wypróbować wszystkie dostępne managery. Czasem z
    miejsca się to wszystko wykrzaczało :) Od paru lat mi przeszło. Praktyka
    wykazuje że Mate jest rozwiązaniem optymalnym, dobrym kompromisem między
    konfigurowalnością a lekkością przy dobrej czytelności i dobrej
    stabilności. No i przyzwyczaiłem się :)
    --
    Jacek
    I hate haters.