  • 1. Data: 2019-02-05 23:31:28
    Temat: Urządzenie USB zgubiło VID/PID
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Miałem ja sobie interface MIDI na USB, a konkretnie Audiotrak MidiMate -
    swego czasu ponoć jeden z najlepszych MIDI na USB.
    Działało to prawidłowo na wielu komputerach, chyba od Win95.

    Ostatnio dorwałem ciekawy plik MIDI, chciałem go posłuchać na Yamasze
    TG100, sterując ją z Win7. Jeszcze niedawno kolędy szły prawidłowo.

    Teraz nie ma urządzenia MIDI.
    Reinstalacja sterowników do MidiMate - nie można zainstalować.

    Patrzę głębiej, a tu:
    USB\VID_FFFF&PID_FFFE&REV_0100

    Czy może być, że urządzenie zgubi swój VID i PID?
    Już do utylizacji, czy może jest możliwość przywrócenia prawidłowego?
    Tyle, że nie wiem, jakie być powinny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2019-02-06 15:56:51
    Temat: Re: Urządzenie USB zgubiło VID/PID
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Teraz nie ma urządzenia MIDI.
    > Reinstalacja sterowników do MidiMate - nie można zainstalować.
    >
    > Patrzę głębiej, a tu:
    > USB\VID_FFFF&PID_FFFE&REV_0100

    A jesteś w stanie wyedytować plik .inf ze sterowników MidiMate? Może
    wystarczy podmienić tam VID i PID na te dziwne, które mu się uroiły?

    > Czy może być, że urządzenie zgubi swój VID i PID?

    Pamięć jak pamięć, a pamięć bywa ulotna... pytanie w ogóle, co tam
    odpowiada za obsługę USB. W keyboardzie midi, który mam (Behringer UMX610)
    siedzi jakaś odmiana 8051.

    > Już do utylizacji, czy może jest możliwość przywrócenia prawidłowego?
    > Tyle, że nie wiem, jakie być powinny.

    Zajrzałem w Linuksowy usb.ids i stawiam, że VID 0A92 i PID 1000:

    0a92 EGO SYStems, Inc.
    0011 SYS WaveTerminal U2A
    0021 GIGAPort
    0031 GIGAPortAG
    0053 AudioTrak Optoplay
    0061 Waveterminal U24
    0071 MAYA EX7
    0091 Maya 44
    00b1 MAYA EX5
    1000 MIDI Mate
    1010 RoMI/O
    1020 M4U
    1030 M8U
    1090 KeyControl49
    10a0 KeyControl25

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 3. Data: 2019-02-06 16:14:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Patrzę głębiej, a tu:
    >USB\VID_FFFF&PID_FFFE&REV_0100

    >Czy może być, że urządzenie zgubi swój VID i PID?

    Tak mi chodzi po glowie ... kiedys drivery FTDI jakos
    uszkadzaly/rozprogramowywaly
    sfalszowane kosci.

    Moze masz wlasnie taki przypadek ?

    >Już do utylizacji, czy może jest możliwość przywrócenia prawidłowego?
    >Tyle, że nie wiem, jakie być powinny.

    Teraz to pewnie bedzie trudno znalezc ... ale moze latwiej bedzie
    podmienic w driverze ?

    J.

  • 4. Data: 2019-02-06 22:04:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-06 o 16:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > Tak mi chodzi po glowie ... kiedys drivery FTDI jakos
    > uszkadzaly/rozprogramowywaly
    > sfalszowane kosci.
    >
    > Moze masz wlasnie taki przypadek ?

    Nie sądzę.
    Kupowane u dystrybutora. Wykonanie bardzo dobre, można zaryzykować:
    wzorcowe. Różne "chińczyki" nawet nie umywają się do niego.

    Poza tym stale wpięty od blisko dwóch lat do jednej maszyny, a przepięć
    nie zanotowałem. Zresztą zasilanie idzie przez filtr, potem przez UPS.
    Jedyna możliwość - indukcja od pioruna, ale w ciągu ostatnich tygodni
    takowej nie było.

    > Teraz to pewnie bedzie trudno znalezc ... ale moze latwiej bedzie
    > podmienic w driverze ?

    Dzięki, w wolnej chwili spróbuję.
    Najprostsze rozwiązania czasem człowiekowi umykają.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-02-06 22:08:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-06 o 15:56, Queequeg pisze:

> [...]

    > Pamięć jak pamięć, a pamięć bywa ulotna... pytanie w ogóle, co tam
    > odpowiada za obsługę USB. W keyboardzie midi, który mam (Behringer UMX610)

    Na razie jeszcze nie patrzyłem.

    > Zajrzałem w Linuksowy usb.ids i stawiam, że VID 0A92 i PID 1000:

> [...]

    Dzięki wielkie :D

    Miałeś rację:

    [Version]
    Signature ="$CHICAGO$"
    Class =MEDIA
    ClassGUID ={4d36e96c-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
    Provider = "EGOSYS"
    CatalogFile.NTx86 = x86.cat
    CatalogFile.NTAMD64 = amd64.cat
    DriverVer = 02/22/2010, 2.0
    (...)
    [XPMATEDEV]
    %XPMATE.DeviceDesc%=XPMATE, USB\VID_0A92&PID_1000&REV_0101&MI_00

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-02-07 11:31:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 06.02.2019 o 22:04, Adam pisze:

> [...]
    > nie zanotowałem. Zresztą zasilanie idzie przez filtr, potem przez UPS.
    > Jedyna możliwość - indukcja od pioruna, ale w ciągu ostatnich tygodni

    Sterowniki FTDI brickowały układy które zostały uznane za nielegalne
    kopie. Właśnie poprzez zmianę zmianę VID i PID. Nie trzeba do tego
    żadnych przepięć, wystarczy ze windows zaktualizuje sobie sterowniki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2019-02-07 20:50:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 07/02/2019 11:31, Mario wrote:
    > Sterowniki FTDI brickowały układy które zostały uznane za nielegalne

    Prolific jeszcze nie brickuje, ale od niedawna sterownik w windowsie nie
    obsługuje klonów.

  • 8. Data: 2019-02-07 22:49:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mario <M...@...pl> wrote:

    > Sterowniki FTDI brickowały układy które zostały uznane za nielegalne
    > kopie. Właśnie poprzez zmianę zmianę VID i PID.

    Na taki VID i PID jaki powstal u Adama?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika