  • 1. Data: 2016-10-05 23:05:17
    Temat: Urzekła mnie łatwośc naprawy :)
    Od: s...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=lXlblGvNtOs

    Commodore sx64.
    Ciekawy filmik :)

  • 2. Data: 2016-10-05 23:46:35
    Temat: Re: Urzekła mnie łatwośc naprawy :)
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    news:1c546daa-2fdc-41a4-9186-43a4aa800765@googlegrou
    ps.com...
    > https://www.youtube.com/watch?v=lXlblGvNtOs
    >
    > Commodore sx64.
    > Ciekawy filmik :)

    Kiedys wszystko takie bylo...
    https://youtu.be/g41J6HMcP9w?t=60 elwro 800
    https://youtu.be/5aeB9r-4O7U?t=7 elwro 801at
    a potem, przyjechal walec.
    https://www.youtube.com/watch?v=3ykOHHOWeEA

    ps: teraz ten walec dojezdza na Ukraine, po jedynej kompletnej autostradzie

  • 3. Data: 2016-10-06 01:28:11
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=lXlblGvNtOs
    >
    > Commodore sx64.
    > Ciekawy filmik :)

    Naprawa, jak naprawa. Jedno mnie ździwiło, tak od 15 minuty. Gość
    najpierw odsysa cynę a potem wycina układ. Kompletnie bez sensu.
    Wojtek

  • 4. Data: 2016-10-06 15:05:03
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 października 2016 01:28:12 UTC+2 użytkownik wowa napisał:

    > Naprawa, jak naprawa. Jedno mnie ździwiło, tak od 15 minuty. Gość
    > najpierw odsysa cynę a potem wycina układ. Kompletnie bez sensu.
    > Wojtek

    on tam mówi ze nie umie lutowac a co dopiero odlutowywać.
    Najpierw próbował wylutować całość. Ale mu nie szło. Więc wyciął i wylutował po
    jednej nóżce i oczyscił otwory.

  • 5. Data: 2016-10-06 15:11:11
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 października 2016 23:46:34 UTC+2 użytkownik Magnus Elephantus
    napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Kiedys wszystko takie bylo...
    > https://youtu.be/g41J6HMcP9w?t=60 elwro 800
    > https://youtu.be/5aeB9r-4O7U?t=7 elwro 801at

    Zrobienie całości na podstawkach czy headerach mnie nie dziwi. Zdziwilo mnie ze padły
    elementy tak łatwo wymienialne.
    Zaden kondensator czy jakaś fikusna cewka.
    Urzekło mnie że lolek zamówił układy bazując na postach w sieci i po wymianie
    zadziałało.

    Co ciekawe wszystkie uklady które padły były w tym samym miejscu. Pewnie obok był
    jakiś transformator (nie przyglądałem się). Ciekawe czy te radiatory pomogą czy
    jednak pogorszą sytuację bo jak obok coś sie nagrzewa to przez radiator moze być
    latwiej nagrzać te układy?

  • 6. Data: 2016-10-06 19:00:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-06 15:11, s...@g...com wrote:
> [...]
    > Zaden kondensator czy jakaś fikusna cewka.
    > Urzekło mnie że lolek zamówił układy bazując na postach w sieci i po wymianie

    Nie mozna wykluczyć że gdyby je poruszał w podstawkach też by się
    naprawiło. W zasadzie naprawę zabawek z lat 80 zaczyna się od ruszania
    scalakami w podstawkach.

  • 7. Data: 2016-10-06 19:25:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie mozna wykluczyć że gdyby je poruszał w podstawkach też by się
    > naprawiło. W zasadzie naprawę zabawek z lat 80 zaczyna się od ruszania
    > scalakami w podstawkach.

    Jeszcze lepiej wyjąć scalaki, skręcić każdą nóżkę (aby kontaktowała w
    podstawce nie płaską stroną tylko krawędzią) i włożyć.
    P.G.

  • 8. Data: 2016-10-06 19:30:07
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > on tam mówi ze nie umie lutowac a co dopiero odlutowywać.
    > Najpierw próbował wylutować całość. Ale mu nie szło. Więc wyciął i wylutował
    > po jednej nóżce i oczyscił otwory.

    No to prawie w porządku. Prawie, bo jak się ucze to nie na tym co ma
    potem działać :)
    Wojtek

  • 9. Data: 2016-10-07 00:10:46
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 października 2016 19:01:04 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
    padły elementy tak łatwo wymienialne.

    > Nie mozna wykluczyć że gdyby je poruszał w podstawkach też by się
    > naprawiło. W zasadzie naprawę zabawek z lat 80 zaczyna się od ruszania
    > scalakami w podstawkach.

    Też mi sie tak wydaje. Mozliwe że po nagrzaniu nózki lub podstawka sie deformuja i
    nie ma dobrego kontaktu.

    Kiedyś byłem fanem scalaków na podstawkach.
    Ale mam taka lampke na mikrokontrolerze i ledach i sterownik tych ledów jest na
    podstawce. I czasem nie świeci jak powinna.
    Wtedy trzeba pomasować scalak w podstawce :)

    Dzis takim fanem podstawek nie jestem ale pewnie jak podstawka dobra i materiały
    nóżek nie bylejakie to pewnie całość działa ok...