  • 1. Data: 2012-08-11 15:53:20
    Temat: Usuwanie pylkow z filmu
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Pewnie wiekszosc z was spotkala sie z niewidocznymi pylkami pozostalymi na
    sensorze po zmienie obiektywu, ktore na zdjeciach sa wyraznie widoczne i
    szpeca wszystko. I o ile latwo je usunac ze zdjec o tyle problem jest z
    filmem, gdzie recznie z powodu ogromnej ilosci klatek tego zrobic sie nie
    da. Macie jakies sposoby na to? Moze sa jakies pluginy skuteczne,
    wykrywajace i nie zostawiajace jakiejs szpetnej blizny na obrazie?

    Pzdr

  • 2. Data: 2012-08-11 19:56:54
    Temat: Re: Usuwanie pylkow z filmu
    Od: Les <s...@p...fm>

    W dniu sobota, 11 sierpnia 2012 15:53:20 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
> [...]
    >
    > da. Macie jakies sposoby na to? Moze sa jakies pluginy skuteczne,
    >
    > wykrywajace i nie zostawiajace jakiejs szpetnej blizny na obrazie?

    Skanuj z usuwaniem plamek i rys - będzie zdecydowanie mniej paprochów, ale za to
    będzie to trwało dłużej -coś za coś.

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2012-08-11 20:02:10
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-11 19:56, Les pisze:

    > Skanuj z usuwaniem plamek i rys - będzie zdecydowanie mniej paprochów, ale za to
    będzie to trwało dłużej -coś za coś.

    Mam wrażenie, że chodzi o film w innym znaczeniu ;)

  • 4. Data: 2012-08-11 22:25:38
    Od: "StaM" <k...@g...pl>

    _______

    > Mam wrażenie, że chodzi o film w innym znaczeniu ;)

    Moze wymontowac matryce z aparatu i "przeskenowc" ja;-)...jednak
    mysle ze latwiej bedzie kiedy ja wyczysci bez wyjmowania.
    StaM

  • 5. Data: 2012-08-11 22:29:39
    Od: " " <k...@g...pl>

    Les <s...@p...fm> napisał(a):

    > W dniu sobota, 11 sierpnia 2012 15:53:20 UTC+2 u=BFytkownik miumiu napisa=
    > =B3:
    > a=20
    > =20
    > =20
    > =20
    >
    > Skanuj z usuwaniem plamek i rys - b=EAdzie zdecydowanie mniej paproch=F3w, =
    > ale za to b=EAdzie to trwa=B3o d=B3u=BFej -co=B6 za co=B6.
    >
    > Pozdrawiam
    > Les
    Oooo...animka zmienila nicka?

    Pozdrawiam StaM

  • 6. Data: 2012-08-12 15:24:47
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-11 22:29, k...@g...pl pisze:

    > Oooo...animka zmienila nicka?
    >
    > Pozdrawiam StaM

    Jakimś paranoikiem jesteś Kubo, czy StaM-ie.

    --
    animka

  • 7. Data: 2012-08-12 17:08:17
    Od: "StaM" <k...@g...pl>

    Animka <a...@w...pl> napisał(a):

    > Jakimś paranoikiem jesteś Kubo, czy StaM-ie.

    ..i dziekuje serdecznie za komplement.
    StaM

  • 8. Data: 2012-08-12 19:19:28
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-11 15:53, miumiu pisze:
> [...]
    > da. Macie jakies sposoby na to? Moze sa jakies pluginy skuteczne,
    > wykrywajace i nie zostawiajace jakiejs szpetnej blizny na obrazie?

    Może ten link będzie pomocny, przynajmniej na początek:
    http://blog.planet5d.com/97a

  • 9. Data: 2012-10-06 12:39:54
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Wymyslilem, ze w miare niezla metoda jest wykorzystanie Photoshopa CS6
    Extended (koniecznie musi być wersja extended)
    Procedura jest taka :
    1. wczytanie filmu (np avchd)
    2. zaznaczenie np. kółkami widocznych pyłków na matrycy
    3. uruchomienie np. poniższego skryptu, który wykorzystuje funkcję fotoshopa
    content fill aware (wypełnienie zaznaczenia otaczającym obrazem), przechodzi
    do następnej klatki i tak aż do naciśnięcia esc

    skrypt wystarczy skopiować i zapisać jako plik tekstowy z rozszerzeniem .jsx
    no wrzucic do odpowiedniego katalogu photoshopa. Wada jest taka, że w czasie
    wykonania skryptu każda klatka jest gdzieś tam zapisywana w pamięci w formie
    nieskompresowanej i dysk z cachem bardzo szybko puchnie zwlaszcza gdy to HD
    i w dodatku 50fps... Oczywiscie prymitywny ten skrypt jak stado pawianow,
    nie jestem programista, ale wazne ze robi to co ma robić ;)

    //begin =========================
    //sensor dust remover ===================

    for (var i = 0; i < 100000; i++ ) {

    // frame forward =====================
    var idnextFrame = stringIDToTypeID( "nextFrame" );
    var desc13 = new ActionDescriptor();
    var idtoNextWholeSecond = stringIDToTypeID( "toNextWholeSecond" );
    desc13.putBoolean( idtoNextWholeSecond, false );
    executeAction( idnextFrame, desc13, DialogModes.NO );

    // content fill aware ====================
    var idFl = charIDToTypeID( "Fl " );
    var desc27 = new ActionDescriptor();
    var idUsng = charIDToTypeID( "Usng" );
    var idFlCn = charIDToTypeID( "FlCn" );
    var idcontentAware = stringIDToTypeID( "contentAware" );
    desc27.putEnumerated( idUsng, idFlCn, idcontentAware );
    var idOpct = charIDToTypeID( "Opct" );
    var idPrc = charIDToTypeID( "#Prc" );
    desc27.putUnitDouble( idOpct, idPrc, 100.000000 );
    var idMd = charIDToTypeID( "Md " );
    var idBlnM = charIDToTypeID( "BlnM" );
    var idlighterColor = stringIDToTypeID( "lighterColor" );
    desc27.putEnumerated( idMd, idBlnM, idlighterColor );
    var idPrsT = charIDToTypeID( "PrsT" );
    desc27.putBoolean( idPrsT, true );
    executeAction( idFl, desc27, DialogModes.NO );

    }