  • 1. Data: 2014-10-31 18:08:01
    Temat: Usypianie PC i pad zasilania
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Nie jestem do końca pewien czy to ta grupa :) Dziś rano przed wyjściem z
    psami na spacer uspiłem komputer z Win 8.1 przez naciśnięcie przycisku z
    księżycem na klawiaturze.
    Wracając ze spaceru okazało się że w okolicy nie ma zasilania (prace
    energetyczne). Jakież było moje zdziwienie gdy po powrocie zasilania i
    naciśnięciu przycisku power na obudowie komputera zobaczyłem nie
    uruchomiony na nowo OS ale wszystkie aplikacje i okna które miałem
    otwarte przy "usypianiu komputera".

    W ustawieniach OS (to już NTG) Win 8.1 mam "po naciśnięciu przycisku
    uśpienia: "Uśpij", czyli nie hibernacja.

    Płyta MB: Asrock H87M Pro 4.
    Storage: SSD.

    Czy to jakiś cudowny feature MB czy OS? Przyznaję, że od dawna nie byłem
    tak miło zaskoczony. W ogóle tandem intel I7 4770+SSD+Win8.1 naprawdę
    zaczyna być zestawem przy którym nie bębni się palcami po blacie w
    oczekiwaniu na wykonanie strasznie skomplikowanej operacji typu "utwórz
    nowy folder". Inaczej niż na laptopie z core i5 520M + HDD + Win7 +
    bardzo mało zainstalowanych programów.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-10-31 18:24:01
    Temat: Re: Usypianie PC i pad zasilania
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 18:08, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > oczekiwaniu na wykonanie strasznie skomplikowanej operacji typu "utwórz
    > nowy folder". Inaczej niż na laptopie z core i5 520M + HDD + Win7 +

    zgaduję, ze przerwany, odłączeniem od prądu, sleep mode zamienia się w
    hibernację. Wymagałoby to jednak zapisanie stanu RAMu na dysk, tak na
    wszelki wypadek, czyli w wiekszosci wypadków bez sensu.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 3. Data: 2014-10-31 18:35:32
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Piotr Rezmer" napisał:

    > W ustawieniach OS (to już NTG) Win 8.1 mam "po naciśnięciu przycisku
    > uśpienia: "Uśpij", czyli nie hibernacja.

    Uśpienie hybrydowe? Cokolwiek to oznacza...

    JoteR

  • 4. Data: 2014-10-31 19:27:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 18:35, JoteR pisze:

    > Uśpienie hybrydowe? Cokolwiek to oznacza...

    To może być to. Taki feature mam włączony w opcjach zaawansowanych planu
    zasilania. Czyli jednak NTG :) BTW, Brawo Microsoft, dziękuję za funkcję
    która działa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2014-10-31 20:33:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > naciśnięciu przycisku power na obudowie komputera zobaczyłem nie
    > uruchomiony na nowo OS ale wszystkie aplikacje i okna które miałem
    Bo od czasów >xp usypianie w windowsie jest podwójne - tzn robi się
    hibernacja, a po tym robi się "zwykłe S3 sleep" - jak uda się obudzić ze
    zwykłego uśpienia to fajnie, a jak się nie uda (jak u ciebie) to jest to
    samo w formie hibernowanej.
    Swoją drogą potrafi to być upierdliwe, tam gdzie są UPSy itd, a każde
    usypianie mieli dyskiem bo zrzuca plik hibernacji (a komputer ma 32GB
    ramu, więc jest co robić). Ale ponoć gdzieś da się to wyłączyć ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-10-31 21:02:55
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 20:33, BartekK pisze:

    > Swoją drogą potrafi to być upierdliwe, tam gdzie są UPSy itd, a każde
    > usypianie mieli dyskiem bo zrzuca plik hibernacji (a komputer ma 32GB
    > ramu, więc jest co robić). Ale ponoć gdzieś da się to wyłączyć ;)

    U mnie jest miło, mam 16GB RAM ale dysk SSD 840 Pro i w ogóle nie
    pomyślałem ze może coś być zrzucane na dysk. Żadnego paska postępu, nic.
    Nie ma niczego :) Po prostu pstryk i już.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-10-31 21:11:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 21:02, Piotr Rezmer pisze:

    > U mnie jest miło, mam 16GB RAM ale dysk SSD 840 Pro i w ogóle nie
    > pomyślałem ze może coś być zrzucane na dysk. Żadnego paska postępu,
    > nic. Nie ma niczego :) Po prostu pstryk i już.

    Niech będzie te 500MB/sek zapis. Przy 16GB trwało by to 32 sekundy.
    No więc jak z tą hibernacją?
    Chyba że zapisywane jest ledwo 2 giga pamięci to te 4 sekundy można
    traktować jak te "pstryk".

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-10-31 21:18:06
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 21:11, Irokez pisze:

    > Niech będzie te 500MB/sek zapis. Przy 16GB trwało by to 32 sekundy.
    > No więc jak z tą hibernacją?
    > Chyba że zapisywane jest ledwo 2 giga pamięci to te 4 sekundy można
    > traktować jak te "pstryk".

    U mnie task manager wskazuje że w tamtej sytuacji wykorzystane było
    około 7-8 GB RAM (m. innymi odpalone 5 maszyn wirtualnych z linuxem).

    A może cwaniak wyłącza monitor i dopiero wtedy wtedy po ciemku zapisuje?
    A przy włączaniu najpierw ładuje pamięć dla krytycznych procesów i w tle
    doładowuje dla pozostałych?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2014-10-31 21:24:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > strasznie skomplikowanej operacji typu "utwórz nowy folder". Inaczej
    > niż na laptopie z core i5 520M + HDD + Win7 + bardzo mało

    To załóż do laptopa SSD, tak jak i ja zrobiłem :)
    i3 -2350 + SSD 500GB + Win 7 i jest całkiem miło w stosunku do tego
    samego ale z HDD WD Blue.
    Będziesz miał dwa fajne zestawy.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2014-10-31 21:31:26
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 21:24, Irokez pisze:

    > To załóż do laptopa SSD, tak jak i ja zrobiłem :)
    > i3 -2350 + SSD 500GB + Win 7 i jest całkiem miło w stosunku do tego
    > samego ale z HDD WD Blue.
    > Będziesz miał dwa fajne zestawy.

    CPUBoss podaje że Twój i mój procesor w lapku oferuje praktycznie
    identyczną wydajność. Masz tam SATA3 czy SATA2? Faktycznie rozważałem
    zmiany:
    wymianę HDD na SDD
    wymianę Win7 na Win8

    ale mam obawy czy nie jest to reanimacja starego trupa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr