  • 1. Data: 2019-07-03 19:35:41
    Temat: Uszczelka 3D
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Zwykła, łazienkowa wanna z akrylu. Nawiedzony wanna-dizajner wymyślił
    sobie otwór przelewowy w miejscu krzywizny o najmniejszym promieniu.
    Efekt jest taki że przelew zwyczajnie cieknie i nie pomaga zapaćkanie
    tego silikonem. Przydała by się uszczelka 3D, o przekroju
    płasko-wypukłym. Jak toto zrobić w warunkach amatorskich + ? Druk 3D z
    materiału gumopodobnego raczej nieopłacalny, ręczna rzeźba z gumy mało
    oryginalna. A może by wydrukować na drukarce 3D formę z pożądanym
    kształtem i wylać silikonem ? Jakieś pomysły ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-07-03 20:12:14
    Temat: Re: Uszczelka 3D
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >sobie otwór przelewowy w miejscu krzywizny o najmniejszym promieniu.
    >Efekt jest taki że przelew zwyczajnie cieknie i nie pomaga zapaćkanie

    moze po prostu staranniej zapackac ?

> [...]
    >raczej nieopłacalny, ręczna rzeźba z gumy mało oryginalna. A może by
    >wydrukować na drukarce 3D formę z pożądanym kształtem i wylać

    Trop dobry ... ale taki silikon z tuby to sie IMO kiepsko wylewa.
    trzeba lepszą zalewe.

    Albo przypomniec sobie znajomych dentystow - oni nie beda mieli
    problemu z odlaniem :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-07-03 22:09:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 19:35:43 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
    > oryginalna. A może by wydrukować na drukarce 3D formę z pożądanym
    > kształtem i wylać silikonem ? Jakieś pomysły ?

    Weź jakąś "ośmiorniczkę" czy inny distal i zapaćkaj na wieki :>

    L.

  • 4. Data: 2019-07-04 05:55:09
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-07-03 o 20:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup
    >
    > moze po prostu staranniej zapackac ?

    Druciarstwo bez szans na powodzenie.

    > Trop dobry ... ale taki silikon z tuby to sie IMO kiepsko wylewa.
    > trzeba lepszą zalewe.

    Tzn. za gęsty ? No i forma z drukarki 3D porowata, silikon będzie się kleił.

    > Albo przypomniec sobie znajomych dentystow - oni nie beda mieli problemu
    > z odlaniem :-)

    Raczej *techników dentystycznych*. To chyba dobry trop, THX :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2019-07-09 18:12:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2019 12:55:10 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > Druciarstwo bez szans na powodzenie.

    > Tzn. za gęsty ? No i forma z drukarki 3D porowata, silikon będzie się kleił.

    Dwuskładnikowy silikon ma lepkość wystarczającą do zalewania formy. A jak chcesz
    wstrzyknąć strzykawą to możesz cuda robić.

    Wydruk 3D możesz posmarować lub opryskać mold releasem, albo wręcz zrobić go z
    materiału do którego silikon nie przywiera.