  • 1. Data: 2017-10-24 13:49:11
    Temat: Uszczelka na 200 stopni
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę przerobić zawory produkcji Fach Cieszyn tak, aby mogły pracować w
    temperaturze 200 stopni (max 250) na sprężonym powietrzu.
    Oryginalne uszczelki są z gumy, która prawdopodobnie długo tej
    temperatury nie wytrzyma. Częstotliwość pracy takiego zaworu, to kilka
    cykli na minutę.
    Powierzchnia uszczelniana jest z mosiądzu, a otwór, który zamykany jest
    uszczelką ma ok 2,5 mm średnicy.
    Jakiego materiału użyć, aby zastąpił gumę? Myślałem o teflonie, ale
    wydaje mi się mało elastyczny.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-10-24 14:42:34
    Temat: Re: Uszczelka na 200 stopni
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >jest uszczelką ma ok 2,5 mm średnicy.
    >Jakiego materiału użyć, aby zastąpił gumę? Myślałem o teflonie, ale

    Przede wszystkim, to on IMO powyzej 200C zaczyna mieknac.
    Literatura co prawda podaje 260C, ale zywotnosc w 200 C do
    sprawdzenia.

    Poszukalbym jakiejs "gumy silikonowej" na wysokie temperatury.

    Wystarczy plaski krazek, czy cos bardziej fikusnego trzeba ?

    J.

  • 3. Data: 2017-10-24 15:37:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.10.2017 o 14:42, J.F. pisze:

    > Wystarczy plaski krazek, czy cos bardziej fikusnego trzeba ?

    Dzięki za podpowiedź.
    Tak, oryginalna uszczelka, to płaski krążek, co koło 2 mm grubości i ok.
    8 średnicy.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-10-24 16:09:29
    Od: 4...@g...com

    Jak odseparujesz cewke od temperatury? Izolacja na drucie nie wytrzyma 200 stopni.

  • 5. Data: 2017-10-24 16:20:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Dzięki za podpowiedź.
    > Tak, oryginalna uszczelka, to płaski krążek, co koło 2 mm
    > grubości i ok. 8 średnicy.

    Taka do grzybkowych zaworów gorącej wody w inastalcjach
    wodociągowych się nie nada? Do zimnej stosuje się (stosowało)
    uszczelki gumiane, a do gorącej te nazywane przez hydraulików
    "fibrowymi". Elastyczne nie są, ale w tych zaworach też jest
    mosiężnie gniazdo, a uszczelka po pierwszym mocnym dociśnięciu
    dopasowuje się do niego.

    Jeśli chodzi o teflon, to faktycznie brak elastyczności może
    być przeszkodą. Potencjalne rozwiązania z tym materiałem widzę
    dwa. Podgrzać do temperatury mięknięcia, niech sie dopasuje
    jak ta fibrowa uszczelka. Albo zamiast monolitycznej uszczelki
    wkręcić pakiet cienkich teflonowych krążków.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2017-10-24 20:31:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.10.2017 o 16:09, 4...@g...com pisze:
    > Jak odseparujesz cewke od temperatury? Izolacja na drucie nie wytrzyma 200 stopni.

    Cewkę zrobię na kakrasie z "amelinium" i z odpowiedniego drutu.
    Mam jeszcze z wykopalisk drut miedziany w oplocie jedwabnym ;-)
    Oryginalna faktycznie mogłaby nie wytrzymać.
    Jacek

  • 7. Data: 2017-10-24 20:39:24
    Od: 4...@g...com

    Fajnie. Rob. Napisz do czego potrzebujesz, oczywiscie jesli nie jest to tajemnica.

  • 8. Data: 2017-10-24 20:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Cewkę zrobię na kakrasie z "amelinium" i z odpowiedniego drutu.

    Prad staly ? na zmiennym to nie jest dobry pomysl.

    A moze w ogole kiepski i lepszy jednak karkas izolujacy cieplnie - np
    ceramiczny.

    >Mam jeszcze z wykopalisk drut miedziany w oplocie jedwabnym ;-)
    >Oryginalna faktycznie mogłaby nie wytrzymać.

    Hm, jedwab chyba podobne temperatury znosi co epoksyd ... o ile taki
    lakier uzyto.

    Sa druty izolowane teflonem (Kynar), ale dosc gruba ta izolacja, wiec

    Zobacz zawory EGR do samochodow - one wysokie temperatury znosza.

    J.

  • 9. Data: 2017-10-24 21:08:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.10.2017 o 20:58, J.F. pisze:

    > Zobacz zawory EGR do samochodow - one wysokie temperatury znosza.

    Tak, ale EGR nie jest szczelny, a mój musi być szczelny w stanie zamkniętym.
    Jacek

  • 10. Data: 2017-10-24 21:09:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.10.2017 o 20:39, 4...@g...com pisze:
    > Fajnie. Rob. Napisz do czego potrzebujesz, oczywiscie jesli nie jest to tajemnica.

    Robimy urządzenie laboratoryjne, gdzie do procesu będzie dozowany gaz o
    składzie podobnym do powietrza, ale z dużą ilością pary wodnej - stąd
    temperatura, żeby się woda nie skraplała.
    Jacek