  • 11. Data: 2017-10-24 22:13:37
    Temat: Re: Uszczelka na 200 stopni
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-24 o 21:09, Jacek pisze:

    > Robimy urządzenie laboratoryjne, gdzie do procesu będzie dozowany gaz o
    > składzie podobnym do powietrza, ale z dużą ilością pary wodnej - stąd
    > temperatura, żeby się woda nie skraplała.
    > Jacek

    Może dobierzesz gotowe oringi odporne na wysoką temperaturę
    https://www.polymaxpolska.pl/o-rings/kalrez-o-rings/

    WM

  • 12. Data: 2017-10-24 23:05:23
    Od: 4...@g...com

    Jak duzo tego gazu?

  • 13. Data: 2017-10-25 08:56:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.10.2017 o 23:05, 4...@g...com pisze:
    > Jak duzo tego gazu?

    Tyle, co kot napłakał.
    Jakieś 5 litrów w ciągu godziny dozowane małymi porcjami.
    Jacek

  • 14. Data: 2017-10-25 08:59:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.10.2017 o 22:13, WM pisze:
    > Może dobierzesz gotowe oringi odporne na wysoką temperaturę
    > https://www.polymaxpolska.pl/o-rings/kalrez-o-rings/

    Oring się nie nada, bo muszę mieć krążek bez otworu w środku, ale dzięki
    za pomysł na materiał.
    Jacek

  • 15. Data: 2017-10-25 16:12:39
    Od: 4...@g...com

    Z prowadnicy i trzonka zaworu do ciezarowki pompke zrob. Uszczelnic mozna dlawica ze
    sznurem azbestowym. Nie chce mi sie sprawdzac jakie musi byc cisnienie zeby powietrze
    z para wodna mialo 200 stopni ale cos mi mowi ze male nie bedzie. Wieksze bedzie niz
    wytrzymalosc zaworu a zwlaszcza mozliwosc oderwania grzybka od przylgni. Pompka moze
    byc grzana zeby nie czynnik sie nie studzil. Trzonek zaworu wydechowego i prowadnica
    spokojnie wytrzymaja przez dluzy czas temperature 200 stopni. Kwasoodporne metalowe
    kulki na zawory sa do kupienia. Tez sporo wytrzymaja. Ze sprezyna w zaworze wylotowym
    moze byc jakis problem bo sprezyny w takiej temperaturze srosunkowo szybko traca
    sile, ale tez jest to do przeskoczenia. Na zaworze dolotowym wystarczy sama kulka.
    Zaleta pompki bedzie mozliwosc precyzyjnego dozowania.

  • 16. Data: 2017-10-25 16:28:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Nie chce mi sie sprawdzac jakie musi byc cisnienie zeby powietrze z
    >para wodna mialo 200 stopni ale cos mi mowi ze male nie bedzie.

    atmosferyczne moze byc - para wodna, nie woda.

    Pomysl dobry, tylko jesli ma byc precyzyjne dawkowanie, to wypadaloby
    dobre uszczelki i precyzyjne zaworki, a nie tak byle jak.

    >Pompka moze byc grzana zeby nie czynnik sie nie studzil.

    I pewnie bedzie musiala byc grzana.

    >Trzonek zaworu wydechowego i prowadnica spokojnie wytrzymaja przez
    >dluzy czas temperature 200 stopni.

    ale czy wytrzymaja wilgotna atmosfere ?

    J.

  • 17. Data: 2017-10-25 20:57:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.10.2017 o 16:12, 4...@g...com pisze:
    > Z prowadnicy i trzonka zaworu do ciezarowki pompke zrob.
    Niezły patent.
    Ja sobie to wymyśliłem inaczej:
    będą 2 elektrozawory połączone szeregowo, a między nimi minizbiorniczek
    o określonej objętości. Otwiera się pierwszy zawór i napełnia
    zbiorniczek do ciśnienia dajmy na to 3 at. Zawór się zamyka i potem
    otwiera się drugi, który wypuszcza zwartość zbiorniczka dalej. I tak
    dookoła.
    Jacek

  • 18. Data: 2017-10-25 21:55:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-24 o 13:49, Jacek pisze:
    > Chcę przerobić zawory produkcji Fach Cieszyn tak, aby mogły pracować
    > w temperaturze 200 stopni (max 250) na sprężonym powietrzu.
    > Oryginalne uszczelki są z gumy, która prawdopodobnie długo tej
    > temperatury nie wytrzyma. Częstotliwość pracy takiego zaworu, to
    > kilka cykli na minutę.
    > Powierzchnia uszczelniana jest z mosiądzu, a otwór, który zamykany
    > jest uszczelką ma ok 2,5 mm średnicy.
    > Jakiego materiału użyć, aby zastąpił gumę? Myślałem o teflonie,
    > ale wydaje mi się mało elastyczny.

    Ja kiedyś wycinałem takie uszczelki z płyt.
    Producent Gambit Lubawka.
    http://www.gambitgl.pl/pl/produkty/plyty-uszczelkars
    kie.html
    Większość z nich jest na ponad 250stopni
    Pewnie nie sprzedają detalicznie, ale jeśli to małe to można sobie w
    hurtowni czy w sklepie kupić jedną uszczekę i wyciąc z niej.

  • 19. Data: 2017-10-26 01:13:55
    Od: 4...@g...com

    Paliwa ciekle to weglowodory. Zgadnij do czego sie spalaja?

  • 20. Data: 2017-10-26 01:26:00
    Od: 4...@g...com

    Teoretycznie ma prawo dzialac. Praktycznie bez sporej kasy na dedykowane do wysokich
    temperatur zawory dzialac najprawdopodobniej nie bedzie. Nie ludz sie ze sam
    przerobisz zawor. Jesli juz przerabiac to uszczelnienie ceramika metal albo metal
    metal. No i dalej problem z cewka bo 200 stopni zadna dostepna izolacja nie wytrzyma.
    Chyba ze nawiniesz golym drutem z odstepem pomiedzy zwojami z przekladkami z miki.
    Ale nie nawiniesz bo do tego fabryka jest potrzebna. I w ten prosty sposob doszlismy
    do sciany a jedyne drzwi to pompka albo zrobienie w jednym egzemplarzu podwojnego
    zaworu sterowanego krzywka. Zauwazylem pewna prawidlowosc. Jak ktos sie na tej grupie
    pyta jak zrobic to znaczy ze nie zrobi.