  • 1. Data: 2018-11-23 19:01:07
    Temat: Uszkodzenie mikrófalówki
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Z ciekawości rozebrałem uszkodzoną mikrofalówkę a tam wnęka promiennika
    mikrofal i sam promiennik magnetronu przepalone/przetopione jakby łuk
    tam buzował. Jak dla mnie dziwne. Co może prowadzić do takich uszkodzeń?
    Tu obrazki: https://tinypic.pl/xk24sfqzlrih,
    https://tinypic.pl/yo1a2ewiwi7h
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-11-24 08:17:20
    Temat: Re: Uszkodzenie mikrófalówki
    Od: Desoft <N...@i...pl>

> [...]
    > mikrofal i sam promiennik magnetronu przepalone/przetopione jakby łuk
    > tam buzował. Jak dla mnie dziwne. Co może prowadzić do takich uszkodzeń?

    Stawiam na brak obciążenia lub przeciążenie chociaż w drugim przypadku
    to moc wydziela się w obciążeniu - nie powinno chyba rozgrzać lampy.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2018-11-26 07:18:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mikrofal i sam promiennik magnetronu przepalone/przetopione jakby łuk
    > tam buzował. Jak dla mnie dziwne. Co może prowadzić do takich uszkodzeń?

    Zanieczyszczenia od pożywienia i wyskoczył łuk, upalił. Miałem podobny
    przypadek z tym, że złapane zostało w porę i jedynie ciut okopcił się
    izolator mikowy.
    Wziąłem kuchenkę na bardzo dokładne czyszczenie, metodą króla Ćwieczka, ale
    skutecznie, to w dawnej mojej pracy było i nie miałem przyrządów do
    serwisowania, jakie producent przewidział. Po prostu śrubokręt w łapę,
    rozkręcenie prawie na czynniki pierwsze i czyszczenie co się dało, szczotką
    i wodą z mydłem/szamponem, czego sie nie dało, to inaczej, byle usunąć brud.
    Wypalone ślady trzeba było trochę oskrobać, umyłem, wysuszyłem, skręciłem i
    znów hulało, jak się masz.

    Tu prawdopodobnie, drobinki przypalenizny (tak, mikrowelą można zjarać na
    węgiel, nie tylko woda się wzbudza) zebrały się w ilości wystarczającej, aby
    zaczął przeskakiwać między nimi łuk, dopalając niezwęglone jeszcze drobinki
    tłuszczu i tworząc kolejne kawałki przewodnika, powiększając jego "zdolność
    łukotwórczą", aż zaczęło sie lawinowo powielać i upaliło konstrukcję. Z
    wierzchu się czyści, ale co dostanie się za zakamarek, to tam zostaje, dając
    pożywkę łukowi elektrycznemu. Nie musi się to zdarzyć, ale jak widać, zdarza
    się. Ślady na upaleniach dają mi 50% pewności, że zaczęło się od zaległych
    drobinek podgrzewanego pożywienia.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.