  • 1. Data: 2009-03-19 10:06:25
    Temat: Uszkodzony flash - Corsair Voyager 64 GB
    Od: y...@t...pl

    Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w sprawie naprawienia mojego
    Flasha (Corsair Voyager 64GB). Wszystko było ładnie, pięknie, mój
    Flash działał należycie, nie miałem z nim żadnych problemów, aż do
    pewnego momentu. Wkładam pamięć do komputera, a tu wyskakuje mi
    komunikat w prawym dolnym rogu, że został podłączony nowy sprzęt, USB,
    i trwa instalowanie sterowników i takie standardowe rzeczy które
    dzieją się po włożeniu "nowości" do komputera. Zazwyczaj wkładając
    mojego Flasha do komputera nigdy nic się takiego nie działo... on od
    razu rozpoznawał go jako "corsaira" i wszystko było ok. Oczywiście za
    1 razem zainstalował sterowniki i potem wszystko ładnie śmigało...
    Dokładniej:
    Tak więc, wkładam pamięć do gniazda USB, pojawia się ikona w prawym
    dolnym rogu, włożenie "masowego urządzenia magazynującego", instalacja
    urządzenia, driverów... Urządzenie zostało pomyślnie zainstalowane...
    Klikam w "mój komputer" i nie pojawia się ikona "Corsair" tylko "Dysk
    wymienny". Klikając w niego 2x, pojawia się komunikat, podłącz
    urządzenie (włóż dysk do stacji dysków)... Czyli urządzenie jest, jest
    włączone, a jednak nie jest włączone.. dziwna sprawa... Komputer je
    niby widzi a jednak nie można nawiązać kontaktu... Dioda na Flashu
    mruga, podczas instalacji również mrugała, czyli wszystko z
    elektronika jest ok... Klikając na opcję eksploruj, pojawia się taki
    sam komunikat...

    Dodam, ze dane które tam mam nie są mi bardzo potrzebne, mogę je
    utracić, byle by zreanimować Flasha...

    Próbowałem już programem od odzyskiwania danych, ale on nie widzi
    pamięci...

    Moim zdaniem jest to ewidentna utrata danych konfiguracyjnych
    kontrolera.. Czy mam racje?

    Jest widoczny jako dysk wymienny "bez dysku". :(

    Kolejna rzecz, wchodząc we właściwości pojawia się ze urządzenie jest
    typu "USBest USB2FlashStorage USB Device"

    No i nie wiem czym to jest spowodowane, czy to może jakiś wirus, czy
    zagubienie starowników przez Flasha... nie wiem już sam..

    Bardzo bym prosił o pomoc... Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-19 10:43:13
    Temat: Re: Uszkodzony flash - Corsair Voyager 64 GB
    Od: mt <m...@m...pl>

    Jesli w srodku siedzi standardowy NAND w obudowie TSOP to moge ci to
    zgrac programatorem .

  • 3. Data: 2009-03-19 13:13:42
    Od: y...@t...pl

    Nie za bardzo rozumiem, nawet nie wiem jak to sprawdzić...

    Miałem podobną sytuację kiedyś z odtwarzaczem MP3 Creativa, tyle ze
    wszedłem na firmową stronę, pobrałem oprogramowanie, i wszystko
    śmigało, potem wyczytałem na jakimś forum, ze wyszła właśnie wadliwa
    seria, i działy się takie rzeczy... No ale zainstalowałem i działało..
    a tu nie wiem co mam zrobić...

  • 4. Data: 2009-03-19 14:55:58
    Od: tommy <t...@g...com>

    y...@t...pl wrote:
> [...]
    > śmigało, potem wyczytałem na jakimś forum, ze wyszła właśnie wadliwa
    > seria, i działy się takie rzeczy... No ale zainstalowałem i działało..
    Może tu znajdziesz pomoc:
    http://fixfakeflash.wordpress.com/2008/12/11/about-v
    id-pid-repairing-counterfeit-flash-drives-steps-to-s
    ucceed/
    Tommy

  • 5. Data: 2009-03-20 20:25:55
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    y...@t...pl wrote:

    > Kolejna rzecz, wchodząc we właściwości pojawia się ze urządzenie jest
    > typu "USBest USB2FlashStorage USB Device"

    Dziś znów zreanimowałem koledze mocno chiński gwizdek na kontrolerze usbest
    (poprzednio rozłączył sie konektor pomiędzy płytkami pamięci, teraz
    przyczyna padu nieznana) - soft znajdziesz na:
    http://flashboot.ru/index.php?name=Files&op=cat&id=1
    1

    --
    pozdrawiam,