  • 1. Data: 2019-09-02 11:48:54
    Temat: Uszkodzony monitor
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Monitor Siemens 19". W pewnym momencie pojawiło się okienko "Audio Status".
    Nie mozża wejść w opcje. Po kilkukrotnym wciskaniu Power wyłączył się i już
    nie chce się włączyć. Rozbebeszyłem go i pomierzyłem napięcia. Przeteornica
    pracuje, jest 5V i 13V na moduł świetlówek. Jednak diodka nie świeci i Power
    nie reaguje. Co to może być? Można to jakos zdiagnozować?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-09-02 15:16:28
    Temat: Re: Uszkodzony monitor
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 02.09.2019 o 11:48, Kamil pisze:
    > Co to może być?

    Ja bym w pierwszej kolejności podejrzewał klawisze. Albo któryś zwarł
    się i działa cały czas, albo gdzieś brak kontaktu.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2019-09-02 15:46:44
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > napięcia. Przeteornica pracuje, jest 5V i 13V na moduł świetlówek.
    > Jednak diodka nie świeci i Power nie reaguje. Co to może być? Można to

    Obejrzyj elektrolity w przetwornicy. Jeśli są w najmniejszym stopniu
    wątpliwe, wymień. Możesz wymienić w ciemno. Nie przejmuj się faktem, że
    napięcia są OK.

    P.P.

  • 4. Data: 2019-09-02 23:04:02
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał:

    > Obejrzyj elektrolity w przetwornicy. Jeśli są w najmniejszym stopniu
    > wątpliwe, wymień. Możesz wymienić w ciemno. Nie przejmuj się faktem, że
    > napięcia są OK.

    Wiem, byłem wieloletnim serwisantem RTV i najczęściej walczyłem właśnie z
    przetwornicami. Zalecenie było takie, że wymieniało się praktycznie
    wszystkie elektrolity i półprzewodniki. To w razie totalnego padu, ale jeśli
    przetwornica pracowała to nie robiło sie tak radykalnie. W tej konkretnej
    przetwornicy wymieniłem 20u/50V i napięcia pojawiły się prawidłowe.

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał:

    > Ja bym w pierwszej kolejności podejrzewał klawisze. Albo któryś zwarł się
    > i działa cały czas, albo gdzieś brak kontaktu.

    Niesamowite. Rzeczywiście jeden switch miał w spoczynku kilkaset omów.
    Wymieniłem i teraz monitor reaguje. Diodka się zaświeca, po podłączeniu do
    komputera zmienia kolor, ale nie ma obrazu. Ekran nie świeci. Musiałem coś
    skopać w trakcie demontażu/montarzu. Ręce opadają.

    Pzdr

  • 5. Data: 2019-09-03 13:40:19
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 02.09.2019 o 23:04, Kamil pisze:
    > Niesamowite. Rzeczywiście jeden switch miał w spoczynku kilkaset omów.

    Na przyszłość: pojawia się okno, działa samoczynnie jakaś funkcja,
    znaczy przycisk ma zwarcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 6. Data: 2019-09-03 14:55:37
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał:

    > Na przyszłość: pojawia się okno, działa samoczynnie jakaś funkcja, znaczy
    > przycisk ma zwarcie.

    Jasne, ale jeśli ma się choć minimalne doświadczenie. Skąd ta kilkuaset
    omowa oporność? Nie rozebrałem tego przycisku, bo ważniejszy był monitor.

    Pzdr

  • 7. Data: 2019-09-03 14:55:45
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał:

    > Ja bym w pierwszej kolejności podejrzewał klawisze. Albo któryś zwarł ...

    Jeszcze raz ogromne dzięki. Monitor działa.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-09-03 20:16:02
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 03.09.2019 o 13:40, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Na przyszłość: pojawia się okno, działa samoczynnie jakaś funkcja,
    > znaczy przycisk ma zwarcie.

    To samo miałem z płytą główną, przycisk reset się zaciął ;)
    Serwis sprawdził, że ok, montuję i dalej nie działa ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl