  • 1. Data: 2015-04-25 22:57:13
    Temat: Używany Citroen C4 - na co zwrócić uwagę przy kupnie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego Citroena C4?

    Ile powinno być kluczyków? Karta kodowa? Co warto sprawdzić?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2015-04-26 00:22:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.04.2015 o 22:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello,
    >
    > Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego Citroena C4?
    ło, panie. od prywatnego, czy handlarz tak pracuje że ma straty i robi
    Ci prezent?
    > Ile powinno być kluczyków? Karta kodowa? Co warto sprawdzić?
    pytasz jakbyś miał podejrzenie że auto może być kradzione, ale napewno
    nie bite i zajechane....
    ToMasz
    Ps VIN podaj to Ci napisze parę informacji o aucie. np jaki miało kolor
    w fabryce albo z której strony kierownice

  • 3. Data: 2015-04-26 16:25:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, April 26, 2015, 12:22:10 AM, you wrote:

    > ło, panie. od prywatnego, czy handlarz tak pracuje że ma straty i robi
    > Ci prezent?

    Nie pojmuję związku z pytaniem. Nie rozumiem dziwnych insynuacji.

    > pytasz jakbyś miał podejrzenie że auto może być kradzione,

    Pytam, żeby w razie czego nie obudzić się z niespełnieniem jakiegoś
    warunku do wypłaty AC. Wiem, że do Citroenów można dorobić kluczyki na
    podstawie karty kodowej. Wiem, że w razie kradzieży ubezpieczyciel
    żąda dowodu rejestracyjnego i kompletu kluczyków.

    Dlaczego, kwa nać!, muszę się tłumaczyć z zadania prostych pytań?

    > ale napewno nie bite i zajechane....

    Mało prawdopodobne, żeby było zajechane. Niebicia i tak nie sprawdzę
    sam - mam do tego człowieka.

    > ToMasz
    > Ps VIN podaj to Ci napisze parę informacji o aucie. np jaki miało kolor
    > w fabryce albo z której strony kierownice

    Auto kupione w salonie w Polsce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-04-26 22:26:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    no to jeszcze raz, tym razem bez ogródek:
    na setki detali których z racji złożoności tematu nieda się wypisać.
    Mało tego, zależą one od wersji auta, roku, a więc od danych których nie
    podałeś, więc wszyscy poza mną, olali Ciebie ciepłym moczem.
    > Nie pojmuję związku z pytaniem. Nie rozumiem dziwnych insynuacji.

    wystarczy jeden. ja tak mam, i nigdy nie miałem problemów. fakt, nie
    ukradziono mi auta. ale kto kradnie citroeny? Toż to w kategorii "nie
    tykać" ma chyba drugie miejsce za multiplą. Ja już nie wspominam o tym
    że kamere i radio trzymam w aucie. nawet kołpaków mi nie chcieli
    zakosić. a oplom i fordom - jak najbardziej.

> [...]
    > podstawie karty kodowej. Wiem, że w razie kradzieży ubezpieczyciel
    > żąda dowodu rejestracyjnego i kompletu kluczyków.

    ale to wewnętrzne zarządzenie ubezpieczyciela. przed zawarciem umowy -
    dopytaj. Jak Ci ukradną auto z dowodem i kluczykami, to poporoś kogoś
    żeby Ci przylał w twarz - że niby pobity, zastraszony itp. Wtedy na
    100% wypłacą. (sprawdzone!) A jak będą żądali kluczyków - to kup
    komplet na allegro. jak myślisz, napiszą do do ASo z prośbą o przysłanie
    oryginalnego kluczyka z francji i będą porównywac czy się zgadza? nie
    sądzę.

    > Dlaczego, kwa nać!, muszę się tłumaczyć z zadania prostych pytań?

    bo te pytania - moim zdaniem - są niespójne. Wygląda na to że martwisz
    się o detale, bzdety, a lekceważysz istotne sprawy.

    > Mało prawdopodobne, żeby było zajechane. Niebicia i tak nie sprawdzę
    > sam - mam do tego człowieka.

    pogratulować wróżki

    > Auto kupione w salonie w Polsce.

    Co to ma do rzeczy? Chciałem pomóc. JAk sam masz dostęp do www serwisu
    citroena to spoko. PRzepraszam
    ToMasz

  • 5. Data: 2015-04-26 22:36:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 16:25 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

    1.Podaj/dowiedz się nr VIN - ToMasz lub ja podam Ci w jakim stanie auto
    wyjechało z fabryki (jakie miało wyposażenie, od kiedy rozpoczęła się
    gwarancja itp) - będziesz przynajmniej wiedział czy to co widzisz w
    komisie/u znajomego to jest to to samo co wyjechało z fabryki.
    2.Zarejestruj się na http://klubcytrynki.pl/forum/index.php#c3
    przeczytaj odpowiedni dział - będziesz wiedział na co zwrócić uwagę - jak
    podasz link do auta w necie na tym forum masz sporą szansę na fachową,
    obiektywną ocenę.

    TG

  • 6. Data: 2015-04-27 09:21:48
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    > Hello,
    >
    > Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego Citroena C4?
    >
    > Ile powinno być kluczyków? Karta kodowa? Co warto sprawdzić?

    Dwa kluczyki w standardzie. Jeden na pewno scyzoryk z pilotem do
    centralnego a drugi będzie albo zwykły kluczyk bez pilota albo też
    scyzoryk. Tego nie pamiętam dokładnie jak jest w C4, bo Xsara miała
    scyzoryk i zwykły, P307 miał jeden zwykły ale z pilotem a drugi był
    zwykły bez pilota.
    Tak, karta z kodem, ale tylko po to aby wczytać kluczyki do auta jak
    trzeba będzie od nowa przypisać lub dopisać nowy. ASO dorabia klucz po
    VIN (idzie z francji).
    Sprawdź stan blacharki. Jak gdzieś jest rdza to znaczy, że była przygoda
    w tym miejscu. Nie wiem czy C4 ma przednie błotniki plastikowe i maskę
    aluminiową (tak jest w P307, P308).

    Wrzuć sobie na tej stronie VIN auta, to poznasz jego fabryczną
    specyfikację, łącznie z datą początku gwarancji

    http://services.prosoftware.pl/pvin/

    Sprawdź elektronikę, czy wszystko działa i uważam to za podstawę
    podłączyć pod Lexię lub Diagboxa (sprzęt dedykowany do diagnostyki
    Cytryny), a dowiesz się czy wszytkio jest OK...

    Jedna rzecz, nie każdemu pasuje nieruchomy środek kierownicy, kręci się
    tylko koło, oraz bardzo mały bagażnik...

  • 7. Data: 2015-04-27 09:43:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kamil,

    Monday, April 27, 2015, 9:21:48 AM, you wrote:

    [...]

    > Jedna rzecz, nie każdemu pasuje nieruchomy środek kierownicy, kręci się
    > tylko koło, oraz bardzo mały bagażnik...

    Dzięki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2015-04-27 11:13:14
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Hello,
    >
    > Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego Citroena C4?

    Czy w okolicy nie ma innego samochodu do kupienia ;)
    Niby mity, ale kolega z pracy kupił sobie C4 Picasso i życie go zmusiło
    do kupienia Lexi (z Chin :) ), żeby kasować błędy. Niby nic poważnego
    się nie dzieje, ale silnik często wchodzi w tryb awaryjny.
    Ma diesla z FAP - bodaj 1.6 HDI.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 9. Data: 2015-04-27 11:42:55
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 11:13, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > do kupienia Lexi (z Chin :) ), żeby kasować błędy. Niby nic poważnego
    > się nie dzieje, ale silnik często wchodzi w tryb awaryjny.

    Dlatego sprawdza się powiedzenie jak dbasz tak masz. Jak dobrze kupisz
    to dobrze jeździsz.
    Ja przez 3 lata nie zawiodłem się ani razu na P307, Żona przez 1,5 roku
    zajeżdżała P206 a teraz od ponad roku tłucze Cytrynę Xsarę 1,4HDI.
    Żadne z tych aut nie zawiodło ani razu. A Lexię/Planeta też kupiłem. Bo
    na początku był problem z ABS. Kilka razy z P307 wywaliło błędy. Okazało
    się, że wtyczka od jednego czujnika nie stykała a później.
    W 206'tce od czasu do czasu check i obcięcie mocy. Zacinał się regulator
    paliwa na pompie (planet to pokazał). Porządne czyszczenie i auto
    chodziło dalej dobrze

  • 10. Data: 2015-04-28 08:54:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ja przez 3 lata (...)
    ja przez prawie 10. Nie wiem co to tryb awaryjny. a jak sam odłączyłem
    przepustnice, to co prawda wyskoczył błąd, ale auto jeździło normalnie.

    > A Lexię/Planeta też kupiłem. Bo
    czy możesz dać linka do sklepu (aukcji). ja bym sobie też kupił w celach
    hobbistycznych, ale takie coś co działa a nie udaje że działa...
    ToMasz