  • 1. Data: 2017-04-21 07:04:22
    Temat: VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa
    Od: universis <u...@w...pl>

    Ostatnio skonfigurowałem sobie telefonię VOIP/SIP w moim telefonie z Androidem.
    Program Zoiper, server voip to sip.tlenofon.pl, sieć mobilna to Virgin Mobile w UK. I
    wszystko było by OK gdyby nie to że połączemie działa tylko pod Wi-Fi - czyli
    praktycznie tylko w domu. A ja chciałbym mieć to połączenie również na mieście więc
    warstwą nośną powinna byś sieć Virgin Mobile (GSM) z którą to telefon nie chce łączyć
    przez VOIP. Czyżby Virgin blokował protokół SIP ? Napiszcie proszę jakieś sugestie.

  • 2. Data: 2017-04-21 09:55:25
    Od: g...@g...com

    Jezeli VM ma zmienne ip, to zle skonfigurowany zoiper. Brak stun, za dlugi
    okres zglaszania sie domyslne 120 s. Sprawdz csipsimple.

  • 3. Data: 2017-04-21 09:59:57
    Od: g...@g...com

    A jeszcze nie sprecyzowales co znaczy "nie chce laczyc" czy nie rerjestruja
    nie odbiera rozmow ?

  • 4. Data: 2017-04-21 18:20:38
    Od: universis <u...@i...pl>

    W dniu 21.04.2017 o 08:59, g...@g...com pisze:
    > A jeszcze nie sprecyzowales co znaczy "nie chce laczyc" czy nie rerjestruja
    > nie odbiera rozmow ?

    Może zacznę nie od początku. Program CSIP Simple był pierwszym który
    zainstalowałem na tym telefonie i że nie działał z powodu : ,,rejestracja
    zawiodła na serverze" czy jakoś podobnie gdy tylko przechodziłem z Wi-Fi
    na GSM. Na Wi-Fi - program CSIP Simple działał i do teraz działa. Z
    powodu że na GSM nie chciał działać zainstalowałem Zoipera. Stun w nim
    rzeczywiście był wyłączony, ale to chyba nie jest przyczyną że Zoiper
    nie chce łączyć w żadną ze stron bo w nim jest ta sama sytuacja -
    ,,Rejestracja zawiodła dla FCN" , a na tych samych ustawieniach i hasłach
    działa wszystko gdy tylko przejść na Wi-Fi.

  • 5. Data: 2017-04-21 19:21:38
    Od: g...@g...com

    Piszesz GSM, wlacz UMTS /3G / i skonfiguruj by dzialal w 3G.

  • 6. Data: 2017-04-21 19:59:12
    Od: universis <u...@i...pl>

  • 7. Data: 2017-04-21 22:11:01
    Od: universis <u...@i...pl>

    W dniu 21.04.2017 o 18:21, g...@g...com pisze:
    > Piszesz GSM, wlacz UMTS /3G / i skonfiguruj by dzialal w 3G.

    Dziękuję za pomoc - Twoje sugestie okazały się trafionymi w "10" - choć
    u mnie to inaczej troche wygląda - to Android 3.3.7 :

    Ustawienia -> Sieci bezprzewodowe -> Sieci komórkowe -> :

    a:) włącz przesył danych - dałem haczyk

    b.)Dane roamingu - dałem haczyk

    c.)Tryb sieci : Tylko GSM, tylko WCDMA i wybierz automatycznie - i
    wybrałem automatycznie

    d.) Uzywaj tylko sieci 2G - był haczyk - odhaczyłem

    e.)Wybór sieci : Automatycznie

    Dotychczas myślałem że jeśli skype pracuje to przesył danych jest włączony.

    Teraz VOIP działa w warstwie GSM. Bardzo dziękuję za pomoc.

  • 8. Data: 2017-04-22 01:03:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Apr 2017 21:11:01 +0100, universis napisał(a):

> [...]
    > u mnie to inaczej troche wygląda - to Android 3.3.7 :
    >
    > Ustawienia -> Sieci bezprzewodowe -> Sieci komórkowe -> :

    A nie bylo ? To moze i transmisji danych nie bylo ?

> [...]
    > e.)Wybór sieci : Automatycznie
    >
    > Dotychczas myślałem że jeśli skype pracuje to przesył danych jest włączony.

    W jakim sensie "pracuje" ? Wystartowal, czy dalo sie pogadac ?
    A inne programy wymagajace danych dzialaly ?

    > Teraz VOIP działa w warstwie GSM.

    W jakim sensie "w warstwie GSM" ?

    J.

  • 9. Data: 2017-04-22 01:05:48
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-04-21 o 07:04, universis pisze:
    > Ostatnio skonfigurowałem sobie telefonię VOIP/SIP w moim telefonie z Androidem.
    > Program Zoiper, server voip to sip.tlenofon.pl

    Nie ma już Tlenofonu. Skumali się z inna firmą (mialam to), ale
    zapomniałam nazwę, bo już jakiś czas temu zerwalam umowę. Nie było mi
    potrzebne.

    --
    animka

  • 10. Data: 2017-04-22 01:09:40
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-04-21 o 22:11, universis pisze:

> [...]
    >
    > Dotychczas myślałem że jeśli skype pracuje to przesył danych jest włączony.
    >
    > Teraz VOIP działa w warstwie GSM. Bardzo dziękuję za pomoc.

    Czy za ten voip płaci sie odrębną kwotę od abonamentu opetatora komórkowego?
    Mało masz minut w V.M ?

    --
    animka