  • 1. Data: 2018-11-26 10:28:13
    Temat: VW Jetta 2015 r. - żarówka w bagażniku
    Od: Marek <t...@f...pl>

    Witajcie,

    nie świeci żarówka w bagażniku po jego otwarciu, a na wyświetlaczu
    pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem nie pokazuje, że bagażnik
    jest otwarty. Otwarcie drzwi lub maski silnika jest sygnalizowane.
    Żarówka w bagażniku jest sprawna (sprawdziłem w domu na zasilaczu),
    a na przewodach dochodzących do żarówki jest napięcie około 1,5 V
    (jakieś kontrolne, czy żarówka sprawna?). Bezpieczniki sprawdziłem,
    są OK.
    Pytanie: co padło?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2018-11-26 10:54:25
    Temat: Re: VW Jetta 2015 r. - żarówka w bagażniku
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 26 Nov 2018 10:28:13 +0100, Marek wrote:
> [...]
    > przewodach dochodzących do żarówki jest napięcie około 1,5 V (jakieś
    > kontrolne, czy żarówka sprawna?). Bezpieczniki sprawdziłem, są OK.

    Czujnik otwarcia klapy :)

    Gdzieś musi być taki pipek co go klapa wciska jak się zamyka (ustrojstwo
    może też chować się gdzieś za zawiasach). Ten pipek pewno przestał
    stykać, zamókł, skorodował w środku lub w inny sposób się upośledził.
    Prosty test: wykręcić ten pipek i zewrzeć mu łapki. I powinna nastąpić
    bagażnikowa światłość. Najtrudniejsza część to zlokalizować i wykręcić
    dziada.

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-11-26 13:24:29
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 10:28, Marek pisze:

> [...]
    > a na przewodach dochodzących do żarówki jest napięcie około 1,5 V
    > (jakieś kontrolne, czy  żarówka sprawna?). Bezpieczniki sprawdziłem,

    Tu coś na ten temat
    https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=436110

  • 4. Data: 2018-11-26 13:46:59
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > Gdzieś musi być taki pipek co go klapa wciska jak się zamyka
    > (ustrojstwo

    Prawdopodobnie w zamku.
    W wczesniejszych modelach wyglądało to tak:
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=371433

    Googlałbym w kierunku czegoś w rodzaju "jetta trunk door sensor repair"
    albo replacement.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2018-11-26 18:58:25
    Od: p...@g...com

    Standard VW czyli pękająca rurka spryskiwacza ? W kombi zalewało podsufitkę co
    powodowało gnicie zamka i wtyczek. Jak kupiony w ASO to może będą się poczuwać w
    końcu to 3latek. Była na to akcja serwisowa w Niemczech. Albo błąd w montażu wiązki i
    któryś przewód się złamał. Najłatwiej zamówić online zamek na podmianke koszt
    chińczyka 100-150 zeta.

  • 6. Data: 2018-11-27 00:09:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Mateusz Viste pisze tak:

> [...]
    > mu łapki. I powinna nastąpić bagażnikowa światłość. Najtrudniejsza
    > część to zlokalizować i wykręcić dziada.

    Już w 1997 roku nie było tych pipków w vw :)
    Włączniki były w zamkach.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 7. Data: 2018-11-27 07:27:51
    Od: Marek <t...@f...pl>

> [...]
    > a na przewodach dochodzących do żarówki jest napięcie około 1,5 V
    > (jakieś kontrolne, czy  żarówka sprawna?). Bezpieczniki sprawdziłem,

    Dzięki Wszystkim za porady. Przyczyną usterki było uszkodzenie switcha
    w zamku bagażnika.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 8. Data: 2018-11-27 09:15:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 26 Nov 2018 23:09:31 +0000, PiteR wrote:

    > Już w 1997 roku nie było tych pipków w vw :)
    > Włączniki były w zamkach.

    Czyli są dalej, tyle że przeniesione gdzieś indziej (w zamek). No to o
    tyle fajnie, że teraz dla wymiany tego pipka który kosztuje 2zł trzeba
    zmienić cały zamek który kosztuje (strzelam) pewno ze 100zł. Ale postęp.

    Mateusz

  • 9. Data: 2018-11-27 10:05:17
    Od: p...@g...com

    --Czyli są dalej, tyle że przeniesione gdzieś indziej (w zamek). No to o
    tyle fajnie, że teraz dla wymiany tego pipka który kosztuje 2zł trzeba
    zmienić cały zamek który kosztuje (strzelam) pewno ze 100zł. Ale postęp.

    ma wytrzymac do konca gwarancji a potem klient placi wiec niech bedzie nawet pincset
    :-)

  • 10. Data: 2018-11-27 10:44:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >postęp.

    >ma wytrzymac do konca gwarancji a potem klient placi wiec niech

    Jetta 2015 ... wyglada na to, ze wytrzymal do konca gwarancji :-)

    J.