  • 1. Data: 2015-10-07 17:34:46
    Temat: VWoszukani wystapcie do apelu
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-
    car

    myslalem ze to sciema ta wyszukiwara ale wpisanie vin z allegro, pierwszego
    lepszego, daje takie info: /passat 2,0 140km, 2011 rok.../
    "Szanowni Państwo,

    musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5
    zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ3CZBE378223 posiada oprogramowanie
    optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym
    (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i
    w pełni sprawny!

    Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań,
    aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen
    pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać
    Państwa zaufanie.

    Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer
    Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo
    kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji
    kontaktu na tej stronie internetowej.

    Z poważaniem

    Volkswagen"

    no to fffpisujcie miasta....

  • 2. Data: 2015-10-07 18:35:33
    Temat: Re: VWoszukani wystapcie do apelu
    Od: Robson <r...@...pl>

    Gdy wpisałem VIN dostałem komunikat: skontaktuj się z muzeum VW, bo twój
    golf nie powinien już jeździć.

  • 3. Data: 2015-10-07 20:05:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-07 o 17:34, abn140 pisze:
> [...]
    > w pe?ni sprawny!
    >
    > Przykro nam, ?e zawiedli?my Pa?stwa zaufanie i dok?adamy wszelkich stara?,
    > aby znale?? odpowiednie rozwi?zanie techniczne. Naturalnie Volkswagen
    > pokryje koszty niezb?dnych dzia?a? i uczyni wszystko, aby w pe?ni odzyska?
    > Pa?stwa zaufanie.
    >
    > Najszybciej, jak to b?dzie mo?liwe, skontaktuje si? z Pa?stwem dealer
    > Volkswagena i poinformuje o koniecznych dzia?aniach. Je?eli nie maj? Pa?stwo
    > kontaktu z ?adnym z diler?w Volkswagena, prosimy skorzysta? z funkcji

    Nooo jeszcze powinna Skoda i Seat zamieścić podobny apel.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-10-07 23:14:28
    Od: N1 <n...@n...pl>

    W dniu 07.10.2015 o 18:35, Robson pisze:
    > Gdy wpisałem VIN dostałem komunikat: skontaktuj się z muzeum VW, bo twój
    > golf nie powinien już jeździć.
    Golf zawsze jeździ, o ile jest to Golf II diesel bez turbiny :-)

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2015-10-08 00:55:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 7 Oct 2015 17:34:46 +0200, abn140 napisał(a):

> [...]
    > kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji

    No ciekawa sprawa co oni wymyślą.

    Pomijając że być może w ogóle jest niemożliwe zbudowanie diesla
    spełniającego euro5/6, to raczej na pewno nie jest możliwe zrobienie go z
    tego co zamontowano w VW.

    Może coś tam się da poprawić, ale z kolei istotnie pogarszając osiągi.

    A co wtedy?
    W USA pewnie klient przyjedzie do salonu, odda czteroletnie auto i odzyska
    kwotę którą zapłacił za nowe auto.

    W Polsce ciekawe co to będzie - na znajomej hamowni już jest promocja dla
    właścicieli trefnych VW, gdzie będzie można zbadać moc przed akcją
    serwisową i po akcji, plus odtworzenie poprzedniego oprogramowania, do tego
    oczywiście oferta na chiptuning przy okazji :)

  • 6. Data: 2015-10-08 07:15:55
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 00:55, Tomasz Pyra pisze:

    > No ciekawa sprawa co oni wymyślą.
    >
    > Pomijając że być może w ogóle jest niemożliwe zbudowanie diesla
    > spełniającego euro5/6, to raczej na pewno nie jest możliwe zrobienie go z
    > tego co zamontowano w VW.

    Ciekawe, czy nie szykuje się gorsza dla niemieckich posiadaczy VW chryja:
    Zakaz wjazdu do centrów miast W NIEMCZECH - bo przecież auta obecnie w
    żadnym wypadku nie spełniają wymagań zon...
    Czyli Hans kupił sobie nowego TDi-ka, którym miał możliwość podjechania
    pod własny domek i nagle spod domu może odjechać wyłącznie na lawecie -
    bo zielona naklejka jest nielegalna :)
    Wk... klientów i pozwy - duża Cola i popcorn bardzo się przydadzą :)

  • 7. Data: 2015-10-08 08:26:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 8 Oct 2015 07:15:55 +0200, ZIWK napisał(a):

    > Ciekawe, czy nie szykuje się gorsza dla niemieckich posiadaczy VW chryja:
    > Zakaz wjazdu do centrów miast W NIEMCZECH - bo przecież auta obecnie w
    > żadnym wypadku nie spełniają wymagań zon...

    Ta opcja to chyba jedynie w pakiecie z całkowitym zakazem jazdy tymi
    autami.
    Możliwość wjazdu do strefy związana była z deklarowaną zgodnością z normą,
    a nie faktyczną.
    A jeżeli urzędnicy uznają, że samochody nie spełniają obowiązującej normy,
    no to nie tylko nie ma prawa nimi wjechać do zony, a nie było prawa ich w
    ogóle zarejestrować i należałoby je wycofać z dróg.

    W jakiekolwiek możliwości "naprawienia" tego nie wierzę - koncern zapewne
    już wiele energii poświęcił wcześniej na zrobienie tego inaczej i widocznie
    się nie udało.
    No chyba że użycie tego oprogramowania było pomyłką, a kantowanie było
    potrzebne tylko na rynek USA.

    Spodziewam się, że wszystkie diesle w mniejszym lub większym stopniu nie
    spełniają tych norm i gdyby urzędy chciały postąpić skrupulatnie to by
    mogły wykończyć całą branżę.

    A raczej ani Niemcy nie pozwolą zatłuc VW, ani pozostałe koncerny nie będą
    zainteresowane ubiciem branży dieslowskiej.
    Tylko jako że sprawa jest głośna, to tak zupełnie pod dywan zamieść się jej
    nie da.
    Bardziej spodziewam się wspólnych działań pozorowanych, czyli VW coś tam
    zmieni, urzędnicy stwierdzą że teraz to już jest ok. Na rynek USA przez 20
    lat wszyscy będą bali się zaglądać z własnym dieslem i wszystko wróci do
    normy.

    Może tylko przy okazji ktoś się przyjrzy tym normom i testowaniu, a w
    przyszłości ustali jakieś standardy co wolno, a czego nie wolno robić pod
    test - ale w takie cuda to aż trudno uwierzyć :)

  • 8. Data: 2015-10-08 08:29:55
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > oczywiście oferta na chiptuning przy okazji :)

    hehe dobre. Kapitalizm w czystej postaci. jest popyt to i podaz sie
    znajdzie.
    niezbyt uwaznie ogladam te afere - czy te jazdy nie dotycza czasem tylko
    modeli z pompowtryskiem? lub inaczej - ich nie dotycza?
    i jesli nowy diesel wogole nie daje rady emisyjnie to jak
    to robi volvo, bmw, renault, no i mistrzowie diesla fiat i psa?

  • 9. Data: 2015-10-08 08:34:57
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > niezbyt uwaznie ogladam te afere - czy te jazdy nie dotycza czasem tylko
    > modeli z pompowtryskiem? lub inaczej - ich nie dotycza?
    sprawdzilem sobie. same CR podobno....
    tym bardziej nie wiem jak inni daja rade...

  • 10. Data: 2015-10-08 09:33:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > sprawdzilem sobie. same CR podobno....
    > tym bardziej nie wiem jak inni daja rade...

    To elementarne Watsonie. Inni nie dali się jeszcze przyłapać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba