  • 1. Data: 2018-01-19 23:44:08
    Temat: Virgin sie sprzeda.
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jest co prawda jeszcze trochę czasu.

    Virgin Mobile Polska zakłada 120 mln zł przychodów w 2018 r.
    Play na zakupach. Chce przejąć rywala

    - Inwestuje się po to, by zbudować biznes i potem go sprzedać - mówi w
    rozmowie z Business Insider Polska o przyczynach sprzedaży operatora
    Virgin Mobile Polska, jego prezes Grażyna Piotrowska-Oliwa. Sama
    przyznaje, że odejdzie z firmy po zakończeniu transakcji, której data
    zaplanowana jest na 2020 r. Jednak zanim to się stanie, firma zmieni
    strategię działania. A to oznacza zmiany dla klientów.

    Virgin Moblie Polska (MPV) obecnie jest największym operatorem
    wirtualnym (korzystającym z infrastruktury innego, tradycyjnego
    operatora; w przypadku VMP to Play) w Polsce. Na koniec 2017 roku
    obsługiwał 430 tysięcy klientów. Firma jest częścią międzynarodowej
    grupy inwestycyjnej Virgin należącej do miliardera Richarda Bransona.
    Udziały w niej posiadają inwestorzy finansowi, w tym Dirlango Łukasza
    Wejcherta.

    Kilka dni temu ogłoszono, że VMP ma zostać sprzedane Play
    Communications. Firmy podpisały umowę, która przyznaje Play opcję
    nabycia wszystkich udziałów do 2020 roku. Dlaczego zdecydowano się na
    sprzedaż?

    Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska tłumaczy, że
    sprzedaż firmy to naturalna kolej rzeczy. - Inwestuje się po to, by
    zbudować biznes i potem go sprzedać. To proste - wyjaśnia w rozmowie z
    Business Insider Polska Grażyna Piotrowska-Oliwa.

    A dlaczego Play? - Tu wybór też był naturalny. Play jest naszym
    partnerem infrastrukturalnym. Pamiętajmy jednak, że w tym momencie Play
    ma "tylko" opcję na kupno VMP, równie dobrze może kupić nas ktoś inny.
    Opcja to jeszcze nie końcowa transakcja - odpowiada.

    Co dalej z klientami Virgin Mobile i czy marka Virgin Mobile będzie w
    Polsce w ogóle istniała, czy może zostanie wchłonięta przez Play, nie
    wiadomo. - Jaki będzie dalszy kierunek rozwoju, wykorzystanie brandu -
    wszystko to zawsze zależy od kupującego. Decyzje w tej sprawie będą
    zapadać w trakcie procesu sprzedaży, czyli nie wcześniej niż za dwa lata
    - tłumaczy szefowa VMP.
    Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska
    Foto: Virgin Mobile Polska Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin
    Mobile Polska

    Wiadomo jednak, co dalej z samą Grażyną Piotrowską-Oliwą. - Już
    przychodząc do Virgin w połowie 2015 umówiłam się z udziałowcami, że
    zostanę do zakończenia transakcji. Potem odchodzę. Zapewne będę już
    chciała robić coś innego - przyznaje. - Nie lubię siedzieć za długo w
    jednym miejscu. W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to
    taki horyzont czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego
    wyznania - dodaje.
    Opóźniona sprzedaż

    W sektorze telekomunikacyjnym dla inwestorów prywatnych termin od
    wejścia do wyjścia z biznesu to, jak sama przyznaje Piotrowska-Oliwa, z
    reguły pięciu do siedmiu lat. W przypadku Virgin Mobile Polska będzie to
    więcej, bo osiem lat - firma zaczęła działać w Polsce w 2012 roku. Skąd
    opóźnienie?

    - Wszystko szło fantastycznie do momentu, kiedy nie wprowadzono
    przymusowej rejestracji kart prepaid, co wpłynęło na znaczne
    zmniejszenie liczby punktów sprzedaży, a więc i samą sprzedaż kart
    prepaid. To z kolei musiało mieć wpływ na liczbę pozyskiwanych klientów,
    a więc i wielkość naszej bazy. Stąd konieczność weryfikacji celu
    założonego tuż po moim przyjściu do firmy w 2015 roku. Co prawda
    zarejestrowaliśmy 93 proc. naszej bazy, nie mieliśmy tzw. martwych dusz,
    ale o połowę spadła liczba punktów, gdzie można było kupić nasze karty -
    z 60 to 30 tysięcy. Od tamtego momentu nie mamy tak szybkiego przyrostu
    liczby klientów, jak to miało miejsce we wcześniejszym okresie -
    przekonuje prezes VMP.

    Nie bez znaczenia było też zniesienie opłat za roaming w Unii
    Europejskiej. - Wpłynęło to na ponoszone przez nas koszty. Klient za
    pakiet usług typu "bez limitu", zawierający nawet 10 GB transmisji
    danych, płacił nam średnio równowartość 7 euro, a my 7,7 euro płaciliśmy
    za 1 GB internetu wykorzystanego za granicą. Nie trzeba więcej dodawać -
    tłumaczy Piotrowska-Oliwa.

    Od listopada Virgin Mobile Polska za zgodą Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej na klientów nakłada dodatkowe opłaty za połączenia w
    ramach roamingu. Połączenia wychodzące to 21 groszy zł za minutę rozmowy
    oraz niecałe 4 grosze za jeden MB.
    Klientów czekają zmiany

    Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu i liczbę klientów na
    poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku finansowego, bo
    taki był nasz cel. Nie jestem do końca zadowolona z liczby klientów -
    myślałam, że pozyskamy ich więcej - przyznaje Piotrowska-Oliwa.

    Między innymi z tego powodu spółka zamierza zmienić strategię działania.
    Szykują się więc zmiany dla klientów.

    Po pierwsze Virgin Mobile chce do połowy roku przeprowadzić migrację
    wszystkich klientów na własną platformę IT, co ma pozwolić na szybsze
    działanie i większą niezależność.

    - Planujemy też wprowadzić nowe rozwiązania dla klientów korzystających
    z kart prepaid, takich, których jeszcze nie ma na polskim rynku. Na ten
    moment szczegółów jednak zdradzić nie mogę. Natomiast, generalnie, nasz
    kierunek to uproszczenie, góra pięć ofert w każdym segmencie. Trochę za
    bardzo się rozrośliśmy - ocenia prezes VMP.
    WARTO WIEDZIEĆ:
    Tagi: Virgin mobile telekomunikacja Play

    --
    animka

  • 2. Data: 2018-01-21 02:39:13
    Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 23:44, Animka pisze:
    > W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont
    > czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyznania

    Nie powiem, bierze sobie do serca pracę.

  • 3. Data: 2018-01-21 02:49:42
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 02:39, PlaMa pisze:

    > Nie powiem, bierze sobie do serca pracę.

    Teraz to ja nie wiem o co chodzi. Nie podałam linka i więcej treści. To
    nie moja gadka :-)
    To, że Virgin będzie sprzedane to tak było napisane.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-01-21 02:57:33
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 02:49, Animka pisze:

    > Teraz to ja nie wiem o co chodzi. Nie podałam linka i więcej treści. To
    > nie moja gadka :-)
    > To, że Virgin będzie sprzedane to tak było napisane.

    Źle, myląco zacytowaleś. Dobrze, że mój post był dwa posty wyżej i jest
    tam napisane conieco więcej o Virgin.

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-01-21 03:32:59
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > To, że Virgin będzie sprzedane to tak było napisane.

    Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego wyznania.
    Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie lubi długo
    siedzieć w jednej robocie.

  • 6. Data: 2018-01-21 03:53:35
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 03:32, PlaMa pisze:

    > Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego wyznania.
    > Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie lubi długo
    > siedzieć w jednej robocie.

    To chyba nie tej laski firma tylko Playa :-)

    --
    animka

  • 7. Data: 2018-01-21 09:15:16
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > taki był nasz cel. Nie jestem do końca zadowolona z liczby klientów -
    > myślałam, że pozyskamy ich więcej - przyznaje Piotrowska-Oliwa.

    430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli
    nie płaci za użytkowanie ani złotówki?

  • 8. Data: 2018-01-21 09:16:24
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego
    > wyznania. Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie
    > lubi długo siedzieć w jednej robocie.

    Teraz może nie mieć wyboru. Przecie nie jest właścicielką tej firmy.
    Także to gadanie jakiegoś tam najemnego prezeska czy prezeski o planach
    na przyszłość to tylko czyste bajdurzenie.

  • 9. Data: 2018-01-21 15:36:40
    Od: p...@g...com

    To nastawienie z USA lub raczej styl menago ;-) 5-6 lat i nowe wyzwanie inaczej
    człowiek się nie rozwija. Coś w tym jest to już nie te czasy że ktoś tyrał 20 lat w
    jednej firmie choć rozumiem że niektórym trudno to zaakceptować.

  • 10. Data: 2018-01-21 16:00:02
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-21 o 09:16, Trybun pisze:

    > Teraz może nie mieć wyboru.

    Naprawdę nikt nie załapał? :(