  • 1. Data: 2016-06-13 20:13:07
    Temat: Visual i telemetria
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Ku przestrodze wszystkich którzy zajmują się pisaniem zawodowo:

    https://www.infoq.com/news/2016/06/visual-cpp-teleme
    try

    MS dośc pokrętnie się tłumaczy że im się zapomniało. Znam firmy które
    potrafią zrezygnować z produktu jesli znajdą w nim takie kfiatki a tu
    proszę, w bonusie jest.

  • 2. Data: 2016-06-14 11:54:15
    Temat: Re: Visual i telemetria
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Ku przestrodze wszystkich którzy zajmują się pisaniem zawodowo:
    >
    > https://www.infoq.com/news/2016/06/visual-cpp-teleme
    try

    Pytanie tylko, na ile to jest problem. Tzn. nie w sensie czy to *w ogóle* jest
    problem, tylko w jakiej proporcji do tego, że cały współczesny ekosystem IT to jest
    jeden wielki problem.

    Przecież cały Windows 10 to jest jedna wielka telemetria z funkcją systemu
    operacyjnego. Jeśli ktoś się decyduje na używanie takiego systemu (w szczególności
    dotyczy to zastosowań biznesowych i profesjonalnych), to tak jakby podpisał zgodę na
    wszystko. I to nie w przenośni, bo w EULA to wszystko jest opisane i na to wszystko
    wyrażamy zgodę instalując system. Plus to, co nie jest opisane a co wiemy z różnych
    inwigilacyjnych afer. W tej perspektywie ten jeden "zapomniany" ficzer kompilatora to
    nie jest żadna rewolucja, tylko element układanki, bez którego ta układanka nadal
    istnieje.

    > Znam firmy które
    > potrafią zrezygnować z produktu jesli znajdą w nim takie kfiatki

    Ta, jasne. I co, jaki jest ich głowny system operacyjny? :-)

    > a tu
    > proszę, w bonusie jest.

    Taki ekosystem.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.inspirel.com * http://www.msobczak.com

  • 3. Data: 2016-06-14 22:13:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-14 11:54, Maciej Sobczak wrote:
    > Przecież cały Windows 10

    Ale tutaj rzecz jest w tym że Visual wstawia bonusa do czystego kodu
    usera. Co prawda trudno mówić o backdoorze, ale jakoś taka myśl sie
    pojawia nachalnie.

    Rzecz w tym że duże korpo czasem robią audyt swoich narzedzi i MS
    właśnie spowodował że część tych narzedzi posiada podejrzaną
    funkcjonalność bez wiedzy autorów. I to podobno przez przeoczenie w MS.
    Ładne mi przeoczenie.

    > Ta, jasne. I co, jaki jest ich głowny system operacyjny? :-)

    Zazwyczaj Linux i Win7. "Produktem" tutaj jest oprogramowanie z pseudo
    trojanem bez wiedzy autora, nie OS.

    Oczywiście że słowo "trojan" i "backdoor" jest nieco nie na miejscu ale
    trzeba być czujnym.

  • 4. Data: 2016-06-19 15:52:53
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    chciałbym umieścić info o tym na mojej stronie o unii europejskiej,
    dupostrzelcommowimynie.eu

    czy Ktoś może mi opisać w normalnym języku bez angielskich dżołków o co
    chodzi?

  • 5. Data: 2016-06-21 08:40:09
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 19 Jun 2016 15:52:53 +0200, platformowe głupki wrote:

    > chciałbym umieścić info o tym na mojej stronie o unii europejskiej,
    > dupostrzelcommowimynie.eu
    >
    > czy Ktoś może mi opisać w normalnym języku bez angielskich dżołków o co
    > chodzi?

    Chodzi o to, że masz za daleko do łba, a drogę do integracji wewnętrznej i
    ogólnego ogarnięcia może wskazać ci dobry psychiatra.

    --
    howgh
    szemrany

  • 6. Data: 2016-06-21 17:50:14
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    e tam, europejskie gderanie...

  • 7. Data: 2016-06-22 19:20:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    głupki<N...@g...pl> wrote:
    > czy Ktoś może mi opisać w normalnym języku bez angielskich dżołków
    o co
    > chodzi?

    Microsoft wstawia coś jakby trojana w każdy program robiony
    kompilatorem Microsoftu.

    Mi to wisi, ale np. bankom, giełdzie, różnym takim wisi mniej.

  • 8. Data: 2016-06-22 20:14:43
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, June 22, 2016 at 7:20:03 PM UTC+2, slawek wrote:
    > o co
    >
    > Microsoft wstawia coś jakby trojana w każdy program robiony
    > kompilatorem Microsoftu.
    >
    > Mi to wisi, ale np. bankom, giełdzie, różnym takim wisi mniej.

    Myślę, że jakby nad tym posiedzieć, to by można było dokładnie
    ustalić co to robi: jaki kod wstrzykuje, kiedy wstrzykuje, co
    robi wstrzyknięty kod, itd. Po takich ustaleniach obrona przed
    atakami wydaje się trywialna. Zadanie męczące, wszystko do
    obejścia, a jeśli zawarli w umowie że nie można ingerować, to
    jest nieważne, bo prywatność jest prawem zdecydowanie nadrzędnym.
    Więc... nie mogę zrozumieć, po choinkę taki gigant jak MS się w
    ogóle porywał na taką próbę?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-06-23 00:37:20
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jun 2016 11:14:43 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > robi wstrzyknięty kod, itd. Po takich ustaleniach obrona przed
    > atakami wydaje się trywialna. Zadanie męczące, wszystko do

    Nie jest i nie będzie trywialna. Per analogiam: jeżeli Staszek daje
    ci wpier...l codziennie po lekcjach, to wiedza o tym nijak ci pomoże
    obronić się przed bęckami w przyszły wtorek. Zwłaszcza jeżeli ojciec
    Staszka jest dyrektorem szkoły.

    > Więc... nie mogę zrozumieć, po choinkę taki gigant jak =

    Ależ to proste: bo może.

  • 10. Data: 2016-06-23 01:25:29
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, June 23, 2016 at 12:37:22 AM UTC+2, slawek wrote:

> [...]
    > ci wpier...l codziennie po lekcjach, to wiedza o tym nijak ci pomoże
    > obronić się przed bęckami w przyszły wtorek. Zwłaszcza jeżeli ojciec

    Nie wierzę. Co ten wstawiany kod właściwie robi? Przecież każdy
    kto by sobie dał czas może go wyizolować.