  • 1. Data: 2018-11-15 21:25:34
    Temat: VoWiFi/VoLTE - dlaczego tak slabo wspierane przez telefony
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Na problemy z zasiegiem w domu nie powinno byc nic prostszego niz
    VoWiFi. Wydaje sie byc idealnym rozwiazaniem problemu z zasiegiem.

    Tylko gdy zaczalem sie temu blizej przygladac to wyglada to coraz
    gorzej. Niby telefony w specyfikacji technicznej maja wsparcie dla
    VoWiFi i VoLTE od ladnych paru lat ale jakos to tak kulawo dziala. A to
    trzeba miec wersje brandowana softu pod danego operatora, a to dziala
    tylko na wersji telefonu single sim a na dual sim nie, a to w tym
    telefonie dziala u jednego operatora a u drugiego nie, itd. Nawet w
    przypadku telefonow jednego producenta czesc dziala a czesc nie i moze
    kiedys bedzie update softu a moze nie. Zupelnie tak jakby to nie byl
    zaden standard telekomunikacyjny tylko kazdy sobie implementowal troche
    inaczej to samo.
    Dotyczy to Androidow. W przyopadku Applea sytuacja wyglada normalnie, od
    pewnego momentu dodano wsparcie i wszystkie nowsze modele to wspieraja.
    Dlaczego nie moze to byc tak jak np. z APN do Internetu czy MMS ze po
    prostu konfigurujemy telefon pod konkretnego operatora ale telefon moze
    byc w sumie dowolny z calego swiata?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2018-11-16 11:53:12
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    Marcin was thinking very hard :
> [...]
    > konfigurujemy telefon pod konkretnego operatora ale telefon moze byc w sumie

    Pewnie chodzi o zyski operatorów.
    Zauważ że korzystając z vowifi gdzieś na świecie płacisz stawki jak
    w kraju. Dla operatora zbytino korzystne to nie jest. Dlatego nikomu
    nie zależy żeby stało się to standardem bo przecież gdyby tak było to
    nie piętrzyli by problemów z brandowaniem itd tylko każdy smartfon by
    to miał i działał z tym, niezależnie czy brandowany czy nie.

  • 3. Data: 2018-11-18 22:49:49
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 15 Nov 2018 21:25:34 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:

    >Dotyczy to Androidow. W przyopadku Applea sytuacja wyglada normalnie, od
    >pewnego momentu dodano wsparcie i wszystkie nowsze modele to wspieraja.

    I tu ciekawostka, dotycząca Apple. Na mojej karcie (prepaid Orange)
    działa VoWiFi. Na karcie "korporacyjnej" (też Orange) za cholerę nie
    da się uruchomić VoWiFi. Wynika z tego, że operator ma też możliwość
    włączenia/wyłączenia tej funkcjonalności na konkretnym numerze.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2018-11-18 22:50:00
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2018-11-16 o 11:53, dizel pisze:

> [...]
    > piętrzyli by problemów z brandowaniem itd tylko każdy smartfon by to
    > miał i działał z tym, niezależnie czy brandowany czy nie.

    To by miało sens gdyby nie to, ze jednak jedna z najpopularniejszych
    marek mianowicie Apple iPhone wspieralo VoWiFi od pewnego momentu we
    wszystkich swoich urzadzeniach.
    No i co z VoLTE? Wsparcie w swiecie Androida i operatorow wyglada rownie
    biednie co VoWiFi a przeciez skoro operatorzy juz to uruchomili (w
    Polsce 3 sieci) to teraz powino w sumie im zalezec zeby wszyscy
    korzystali z VoLTE bo wtedy by mozna wyrzucic siec 3G a pasmo
    wykorzystac na 4G. A jednak z jakiegos powodu tego nie robia? Czekaja az
    wszyscy sobie iPhone kupia?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2018-11-18 22:51:28
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 16 Nov 2018 11:53:12 +0100, dizel <x...@x...xxx> wrote:

    >Zauważ że korzystając z vowifi gdzieś na świecie płacisz stawki jak
    >w kraju. Dla operatora zbytino korzystne to nie jest.

    Orange ma wyłączone VoWiFi za granicą dla kard prepaid. Jakby
    operatorom tak zależało, to po prostu by to wyłączyli dla wszystkich
    kart w roamingu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2018-11-30 20:11:26
    Od: mybox <m...@w...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 21:25, Marcin pisze:
> [...]
    > Dlaczego nie moze to byc tak jak np. z APN do Internetu czy MMS ze po
    > prostu konfigurujemy telefon pod konkretnego operatora ale telefon moze

    Przy przedłużaniu umowy sprawdziłem jaki model telefonu obsługuje WiFi
    Calling w sieci PLAY. Niby drobiazg a jednak pobyt, nawet tygodniowy w
    popularnych turystycznie krajach może mocno ograniczyć koszty. Ja już na
    lotnisku w Polsce włączam tryb samolotowy, Wi-Fi i połączenia przez
    Wi-Fi. Czy to na lotnisku czy w hotelu rozmawiam w ramach darmowego "no
    limit". PLUS nie oferuje tej usługi, pozostałe sieci ograniczają
    usługę do konkretnych modeli telefonów. Co ciekawe niektóre "wirtualne
    sieci" udostępniają aplikacje działającą w każdym telefonie z androidem
    - wygląda to na chęć zysku z roamingu w "dużych" sieciach i możliwość
    promowania poszczególnych modeli telefonów.

    Pozdrawiam
    DanW