  • 1. Data: 2017-07-05 10:06:12
    Temat: W którym kierunku rozwijać bloga o programowaniu?
    Od: Krzysztof Kempiński <k...@g...com>

    Witam!

    Prowadzę bloga http://kkempin.pl i chcę go rozwijać tak, aby dostarczał Wam
    wartościowe treści.

    Będę bardzo wdzięczny za wypełnienie poniższej ankiety, która pozwoli mi lepiej
    zrozumieć jakie artykuły powinienem pisać.

    Ankieta to kilka bardzo prostych pytań, których wypełnienie nie powinno zająć dłużej
    niż 2 minuty.

    https://kkempin.typeform.com/to/vL7vYr

  • 2. Data: 2017-07-05 10:17:33
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, July 5, 2017 at 10:06:14 AM UTC+2, Krzysztof Kempiński wrote:
> [...]
    zrozumieć jakie artykuły powinienem pisać.

    > Ankieta to kilka bardzo prostych pytań, których wypełnienie nie powinno zająć

    Jak masz zespół z 30 osób, to odpowiem, inaczej nie dacie rady :)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-07-05 10:42:13
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 5 lipca 2017 10:06:14 UTC+2 użytkownik Krzysztof Kempiński napisał:
> [...]
    zrozumieć jakie artykuły powinienem pisać.

    > Ankieta to kilka bardzo prostych pytań, których wypełnienie nie powinno zająć

    Hej,
    zacząłem wypełniać ankietę, ale się zatrzymałem na pytaniu,
    o jakich technologiach "chciałbym czytać". Nie było tam żadnej
    z interesujących mnie opcji, więc nie mogłem wybrać "dalej" :)

    Ale tak serio, wydaje mi się, że na blogu nie powinno być
    artykułów, które interesują (takiego czy innego) czytelnika,
    tylko tematy, które interesują autora.

    Ja mam jakieś tam swoje zainteresowania oraz różne "grupy
    wsparcia", które pomagają mi je rozwijać, ale sądzę (z całym
    szacunkiem), że gdybyś Ty chciał pisać o moich zainteresowaniach,
    to raczej nie byłoby tam dla mnie nic interesującego. Wolałbym
    raczej, żebyś pisał o swoich zainteresowaniach, bo to wydaje
    mi się ciekawsze, i sądzę, że lepiej przyłożysz się do opowiedzenia
    o rzeczach, które interesują Ciebie.

    Jeżeli szukasz inspiracji, to widzę, że zajmujesz się Ruby. Mnie
    osobiście ciekawiłoby, dlaczego wybrałeś właśnie tę, a nie jakąś
    inną technologię, jakie ma zalety i wady, i czy szukałeś jakichś alternatyw.

    Przykładowo, ostatnio jakiś "Ruby-hipster" opowiadał o swoich doświadczeniach
    z językiem Clojure i o tym, dlaczego z niego zrezygnował

    https://blog.appcanary.com/2017/hard-isnt-simple-rub
    y-clojure.html

    opowiadał m.in. o tym, że w jego odczuciu kultura Ruby skupia się
    na "developer happiness", a kultura Clojure -- nie, co wywołało
    małą wrzawę w środowisku Clojure, ale mnie, jako entuzjaście Lispa,
    dało nową perspektywę na język Ruby i jego środowisko i wartości.

    Tak czy owak, to, czy jakieś treści będą wartościowe, czy nie, będzie
    zależało od sytuacji poszczególnych osób. Wydaje mi się, że najlepiej
    by było, gdybyś pisał o rzeczach, które Ty uważasz za ważne (a jeszcze
    lepiej: za najważniejsze)

  • 4. Data: 2017-07-05 23:13:07
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a czy taką wizję, niewyobrażalnego poparcia wolnej europy też potrafisz
    wykreować?