  • 1. Data: 2020-03-28 07:40:23
    Temat: [W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale po jakiejś normalnej, a nie po paskarskiej cenie, cel wiadomy - częste mycie
    korony.
    Wolumen i okolice dawno były wysokie "elektroniczne" ceny i jakieś aerozole po xxx
    ml, a tańsza byłaby litrowa flaszka z jakiejś
    chemii (przy Powązkowskiej to już zdaje się osiedle stoi zamiast hurtowni?).

  • 2. Data: 2020-03-28 10:56:40
    Temat: Re: [W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-03-28 07:40, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > aerozole po xxx ml, a tańsza byłaby litrowa flaszka z jakiejś chemii
    > (przy Powązkowskiej to już zdaje się osiedle stoi zamiast hurtowni?).

    Trochę tego zostało na Allegro, ale ceny stale rosną i nie wiadomo, czy
    te 99,9% w opisie nie oznacza "na 99,9% tam jest kropla izopropanolu".
    Ale niestety wszędzie ceny są szalone, możesz sprawdzić na Amazon.de.

  • 3. Data: 2020-03-28 16:28:04
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-28 o 10:56, Uncle Pete pisze:

    > Trochę tego zostało na Allegro, ale ceny stale rosną i nie wiadomo, czy
    > te 99,9% w opisie nie oznacza "na 99,9% tam jest kropla izopropanolu".
    > Ale niestety wszędzie ceny są szalone, możesz sprawdzić na Amazon.de.

    Prawdziwego spirytusu już w sklepach nie ma?

    --
    animka

  • 4. Data: 2020-03-28 17:36:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Prawdziwego spirytusu już w sklepach nie ma?

    A w czym izopropanol nie jest prawdziwym spirytusem? Czy Twoim zdaniem
    prawdziwy spirytus to tylko etanol?

  • 5. Data: 2020-03-28 18:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

> [...]
    > "elektroniczne" ceny i jakieś aerozole po xxx ml, a tańsza byłaby
    > litrowa flaszka z jakiejś chemii (przy Powązkowskiej to już zdaje

    ALe po co izo?
    nie wystarcza ci to co sprzedaja na orlenie? Przeciez obiecali ze bedzie
    na kazdej stacji a zdaje sie po pierwszym wyskoku z cena 95zł za 5litrów
    szybko zorientowali sie ze troche głupio robić biznes na epidemii i ceny
    spadły do 15zł za litr i 60zł za 5litrów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 6. Data: 2020-03-28 21:33:59
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-28 o 17:36, Uncle Pete pisze:

    > A w czym izopropanol nie jest prawdziwym spirytusem? Czy Twoim zdaniem
    > prawdziwy spirytus to tylko etanol?

    Nie wiem, nie znam się, ale ten pierwszy to jest chyba do celów
    technicznych używany.
    Do domowej apteczki kupuję mały spirytus Polmosu. Salicylowego nie ma
    sensu kupować. Prawdziwy spirytus to prawdziwy spirytus. Teraz się
    przydał nawet do przetarcia wacikiem rąk czy rękawiczek skórzanych jak
    ze sklepu przyszłam.

    --
    animka

  • 7. Data: 2020-03-28 23:09:38
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > szybko zorientowali sie ze troche głupio robić biznes na epidemii i ceny
    > spadły do 15zł za litr i 60zł za 5litrów.

    Masz poczucie humoru.

  • 8. Data: 2020-03-28 23:12:15
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > sensu kupować. Prawdziwy spirytus to prawdziwy spirytus. Teraz się
    > przydał nawet do przetarcia wacikiem rąk czy rękawiczek skórzanych jak

    Animko, czy Ty naprawdę istniejesz?

    (Jeżeli tak, przeczytaj rekomendacje WHO co do skłądu płynu
    odkażającego. Podpowiadam: izopropanol, gliceryna, woda utleniona.)

  • 9. Data: 2020-03-28 23:28:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 21:33, Animka pisze:

> [...]
    > przetarcia wacikiem rąk czy rękawiczek skórzanych jak ze sklepu przyszłam.

    Szkoda spirytusu. Do przecierania rąk i rękawiczek skórzanych spirytus
    salicylowy lepsiejszy, gdyż zawiera nie tylko prawie 70% etanolu, ale
    także kwas salicylowy, który podobnie jak etanol jest bakteriobójczy.
    A co dwa, to nie jeden. A spirytus spożywczy - jak sama nazwa wskazuje -
    spożyć, w tych czasach zarazy. Oczywiście doprowadziwszy go uprzednio
    do procentowego poziomu śliwowicy paschalnej, by nie krzyczeć: "Pan tu,
    panie Pogorzelski, robisz swoje - a ja gorę!"

  • 10. Data: 2020-03-29 03:29:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-28 o 23:12, Uncle Pete pisze:

    > Animko, czy Ty naprawdę istniejesz?
    >
    > (Jeżeli tak, przeczytaj rekomendacje WHO co do skłądu płynu
    > odkażającego. Podpowiadam: izopropanol, gliceryna, woda utleniona.)

    Nie opłaca mi się taka robota. Spirytus zdezynfekuje wszystko, a mam go
    pod ręką.
    Bardzo często myję ręce.

    --
    animka