  • 11. Data: 2017-06-14 18:25:09
    Temat: Re: WD Blue 3TB 5400RPM - opinie?
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 15:08, elmer radi radisson pisze:
    > cześć,
    > trochę się ździwiłem jak zobaczylem WD Blue ale 5400RPM. W niezłej cenie
    > można kupic 3TB (model WD30EZRZ). Czy ktoś wie jak spisuje się jako
    > systemowiec w desktopie? Trochę mnie speszyła mniejsza prędkość obrotowa

    Swego czasu montowałem takiego kompa z i5 4690 ale bez ssd i pracuje to
    beznadziejnie wolno. W ogóle odpalenie 7-ki na 3TB dysku to masakra i
    trzeba nieźle kombinować by poszło.
    Lepiej już kupić nawet od biedy jakis WD VelociRaptor poleasingowy za
    około 100 zł i dać jako systemowy a tego 3TB tylko na magazyn bo do tego
    sprawdza się doskonale. Takie rozwiązanie SSD może nie pobije
    wydajnością ale będzie dużo lepiej i sporo taniej. Nawet klasyczny WD
    Blue 1TB EZEX chodzi przy tym 3TB jak burza i niewiele gorzej jak z SSD.

  • 12. Data: 2017-06-16 09:01:18
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 22:30, elmer radi radisson pisze:

    > No to lipa. Niezbyt przekonujaco brzmi jako pomysl na dysk systemowy,
    > w tym przypadku do pracy jakies 16h codziennie, skoro pod spodem
    > jest green. Wychodzi na niezle fiasko, skoro pozostawili w ofercie
    > 1TB Blue 7200, a zeby kupic 3TB 7200k trzeba kupic Blacka ktory
    > bedzie za drogi i za halasliwy. Jak dla mnie to spora wyrwa w ofercie.

    Czy te dyski 5400 się chociaż zbliżają wydajnością do 7200? Ja mając
    już system na SSD też potrzebowałem jakiegoś większego między
    innymi na wirtualne maszyny. Wziąłem najszybszego BLACKa jaki był
    dostępny. Teraz będę zmieniał to chyba na jakiś szybki SSD bo
    tak się nie da pracować. Dyski mechaniczne to ogólnie przeżytek
    ale system i maszyny wirtualne na jednym dysku mechanicznym
    (i to jeszcze nie z najwyższej półki) to już pomysł TRAGICZNY.

  • 13. Data: 2017-06-16 17:03:47
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 16.06.2017 o 09:01, ww pisze:

    > Czy te dyski 5400 się chociaż zbliżają wydajnością do 7200? Ja mając

    Fizycznie nie mogą. Czas dostępu muszą mieć te 3ms gorszy (tyle wynosi
    różnica w czasie jednego pełnego obrotu miedzy talerzem 5400RPM a
    7200RPM). O 25% gorsza będzie też prędkość odczytu danych, jeśłi
    pozostałe parametry dysku są takie same ("gęstość danych", czyli
    pojemność pojedynczego talerza), ale z tego powodu dysk 5400RPM nowszej
    generacji (np. z talerzami 1TB) może być sporo szybszy od dysku 7200RPM
    wcześniejszej generacji (np. z talerzami 500GB). W porównaniu z SSD
    oczywiście wszystkie mechaniczne twarde dyski, nawet 10k RPM są bardzo
    wolne (czas dostępu min. 2 rzędy wielkości dłuższy).