  • 1. Data: 2019-08-15 15:55:34
    Temat: WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podczas testowania podłączonego do zewnętrznego gniazda eSata dysku HDD programem WD
    Data Lifeguard Diagnostics ewidentnie słyszę
    zatrzymywanie (lub spowalnianie) obrotów dysku i ponowne rozpędzanie.
    W tym czasie też głowica trochę stuka.
    Pytanie:
    Czy tak właśnie działa Data Lifeguard przy próbie odczytu wątpliwych sektorów, czy
    raczej mam padnięty zasilacz (mała chińska kostka
    do HDD?

  • 2. Data: 2019-08-15 17:35:26
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Dysk zdycha. Przegraj dane w bezpieczne miejsce.

    Dalsze rokowania:
    * Coraz częstsze restarty dysku i przez to szybsze zużycie
    * Zgon dysku.

    Zalecenia:
    * Wymiana dysku jeśli jest jeszcze na gwarancji.
    * Kupno nowego dysku.

  • 3. Data: 2019-08-15 17:37:03
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Dodam jeszcze, że to u siebie przerabiałem w 2012 lub 2013 roku na dysku
    WD 120 GB.

  • 4. Data: 2019-08-15 17:45:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle że ten zasilacz był podejrzany już wcześniej (na innych dyskach), miałem
    wrażenie że 12V mu nie wydala.
    Jeśli program badający dyski dojdzie do wątpliwego miejsca, to musi stukać próbując
    odczytać wątpliwy sektor kilka razy.
    Pytanie, czy zwalnianie obrotów dysku tez jest elementem działania Data Lifeguard
    (dla WD IntelliPower)?

  • 5. Data: 2019-08-28 15:17:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podłączyłem nowy zasilacz i głowice podpiętego HDD nie stukają, ani na ucho HDD nie
    zwalnia i nie startuje od nowa (na tyle ile
    można usłyszeć w dzień), czyli prawdopodobnie owo stukanie głowicami i zmiana
    prędkości obrotów HDD była związana z podejrzanym
    starym zasilaczem.
    A podawany przez WD Data LifeGuard Diagnostics spodziewany czas zakończenia pełnego
    testu obecnie zmalał z ponad 8h+ przy starym
    zasilaczu do ok. 5h30m na nowym zasilaczu.