  • 1. Data: 2015-02-21 20:15:19
    Temat: WSK - pytanie ws silnika
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Wiosna idzie, czas najwyższy zabrać się za motocykl.
    Mam WSK 125 (Czarna Śmierć ;)), w którym jest do zrobienia silnik.
    Pierwsza rzecz, to łożyska w karterach. Ktoś kiedyś łożyska zapakował
    na żyletki w celu "wykasowania luzu", młotem wciskał łożyska później
    śrubokrętem kaleczył ranty, żeby zabezpieczyć przed wypadnięciem.
    Ja chcę to zrobić to porządnie.
    Pytanie do obeznanych w temacie, rozwiercać gniazda i zamiast łożyska
    17x40x12 wcisnąć 17x42x12?
    Czy są jakieś inne tajemne sposoby?

  • 2. Data: 2015-02-21 23:28:57
    Temat: Re: WSK - pytanie ws silnika
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Baczek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Ja chcę to zrobić to porządnie.
    > Pytanie do obeznanych w temacie, rozwiercać gniazda i zamiast łożyska 17x40x12

    wydaje mi się że za flaszkę znajdziesz komplet dobrych karterów... a
    przynajmneij taniej niż zabawa w rozwiercanie IMO

    Pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2015-02-22 07:36:45
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-21 o 23:28, X-Man pisze:
    > "Baczek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > wydaje mi się że za flaszkę znajdziesz komplet dobrych karterów... a
    > przynajmneij taniej niż zabawa w rozwiercanie IMO

    No wlasnie nie. Kiedyś "taka była moda" z żyletkami i zaklepywaniem
    rantów. Karterów mam już 3 kpl.
    A że sprzęta chcę dla siebie zrobić, to chciałbym żeby to było dobrze.
    Z drugiej strony, kiedyś wkladali zylety, bili młotkiem i lata sprzet
    latał po wsi.

  • 4. Data: 2015-02-22 14:32:28
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2015-02-22 o 07:36, Baczek pisze:

> [...]
    > A że sprzęta chcę dla siebie zrobić, to chciałbym żeby to było dobrze.
    > Z drugiej strony, kiedyś wkladali zylety, bili młotkiem i lata sprzet

    Jesli masz wkolo odpowiednio duzo miesa zeby rozwiercic to czemu nie.
    Idz tam gdzie robia remonty silnikow, maja sprzet i zrobia to osiowo.

    Do niewielkich luzow maja zastosowanie kleje anaerobowe.
    Np LOCTITE 660 nadaje sie do obsadzania w gniazdach przy luzie do 0.5mm
    http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?node
    id=8802627715073

    Inna sprawa, ze tanie to nie jest.

    http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?prim