  • 11. Data: 2009-03-13 16:17:39
    Temat: Re: Wciągarka 24V
    Od: ????????? <...@...c>

    pluton pisze:

> [...]
    > Glebolosc w jednym koncu okolo 3 metry, w drugim - zero
    > (pochylnia).
    > Teraz musze porobic troche w ten najglebszej czesci, wybrac jeszcze
    > calkiem sporo piachogliny i wywiezc na gore.
    > Zrobienie tego za pomoca taczki i wlasnych lapek to katorznicza robota,
    > wiec pomyslalem o jakiejs wyciagarce, do ktorej bede przyczepial taczke
    > i wyciagal po tej pochylni na gore.
    > No i pytanie, czy warto brac do tego chinski szajs :) czy moze jakis inny
    > lepszy gatunek wyciagarki, czy ew. wogole jakis inny pomysl ?

    Wynajmij koparkę :)

  • 12. Data: 2009-03-13 16:34:43
    Od: "tymoteusz" <t...@g...pl>

    pluton <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zrobienie tego za pomoca taczki i wlasnych lapek to katorznicza robota,
    > wiec pomyslalem o jakiejs wyciagarce, do ktorej bede przyczepial taczke
    > i wyciagal po tej pochylni na gore.

    W latach 70 ub. wieku na kolei były jeszcze tzw. "łopaty mechaniczne" typ
    ŁM-701. Była to "deska" z dwiema rączkami jak przy pługu ręcznym (konnym). Na
    jednej rączce był przycisk do włączenia wciągarki linowej zasilanej silnikiem
    3fazowym. Sterowanie było 24V. Wciągarka tylko zwijała linę przy wciśniętym
    przycisku sterowniczy. Rozwijanie liny siłą mięśni operatora. Urządzenie to
    było stosowane najczęściej do rozładunku węgla z węglarek (lub innych
    materiałów sypkich.
    Może ta informacja będzie choć trochę przydatna.
    Pozdrawiam!

  • 13. Data: 2009-03-13 21:12:39
    Od: Padre <P...@n...net>

    > No i pytanie, czy warto brac do tego chinski szajs :) czy moze jakis inny
    > lepszy gatunek wyciagarki, czy ew. wogole jakis inny pomysl ?

    Dwóch kumpli, trzy łopaty, trochę liny i zgrzewka.

    10 metrów wciągarką grozi uśnięciem podczas jazdy a poza tym taka wolna
    jazda taczką z dużym obciążeniem kurewsko męczy ręce od statycznego
    napięcia mięśni dla trzymania równowagi. Wolał bym już w ostateczności
    ładować pół taczki albo i ćwierć.

  • 14. Data: 2009-03-16 08:53:28
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Wynajmij koparkę :)

    Koparka juz zrobila swoje (główny wykop,
    skarpy...). Obecnie jest tylko jedno 'dojście'
    100 procentowe, a drugie (drugi brzeg)
    nieco problematyczne. Moze juz lyzka nie siegac.

    Poza tym roboty które pozostały są typu 'precyzyjnego'.
    Robota dla szpadla, nie dla koparki.

    pozdrawiam
    pluton

  • 15. Data: 2009-03-16 08:55:04
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Dwóch kumpli, trzy łopaty, trochę liny i zgrzewka.
    >
    > ładować pół taczki albo i ćwierć.

    Ano prawda. Tak chyba sie to skonczy :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 16. Data: 2009-03-16 08:55:35
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > W latach 70 ub. wieku na kolei były jeszcze tzw. "łopaty mechaniczne" typ
    > ŁM-701. Była to "deska" z dwiema rączkami jak przy pługu ręcznym

    Dzieki, pogooglam.

    pozdrawiam
    pluton