  • 1. Data: 2020-01-18 19:51:33
    Temat: Węglową ekologia
    Od: Kris <k...@g...com>

    Niemcaszki którzy na dzisiaj i tak zużywają najwięcej węgla w Europie właśnie
    otwierają kolejną elektrownie węglową i zamykaja
    atomową. Co na to ignoranci pokroju Myjka?

  • 2. Data: 2020-01-19 07:05:58
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.01.2020 19:51, Kris wrote:
    > Niemcaszki którzy na dzisiaj i tak zużywają najwięcej węgla w Europie właśnie
    otwierają kolejną elektrownie węglową i zamykaja
    > atomową. Co na to ignoranci pokroju Myjka?

    Te ich atomowe to chyba są bardzo wiekowe i beton niedługo nie wytrzyma.
    Jaki jest powód ich zamykania? Chyba taki?

  • 3. Data: 2020-01-19 07:53:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 07:05, KIKI pisze:
    otwierają kolejną elektrownie węglową i zamykaja

    > Te ich atomowe to chyba są bardzo wiekowe i beton niedługo nie wytrzyma.
    > Jaki jest powód ich zamykania? Chyba taki?

    Niestety nie taki. Wyłącznie polityczny. Niemcy zboczyli na złą drogę.
    Niedawno czytałem fajną analizę ich zachowań. Mogę poszukać, jeśli ktoś
    chętny.

    --
    MN

  • 4. Data: 2020-01-19 09:32:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 07:10:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    otwierają kolejną elektrownie węglową i zamykaja

    > Te ich atomowe to chyba są bardzo wiekowe i beton niedługo nie wytrzyma.
    > Jaki jest powód ich zamykania? Chyba taki?

    oficjalny powód do zamkniecia to była pełna panika po katastrofie w japonii. Prawie
    natychmiast merkelowa oglosila odejscie od atomu.
    Ale co sie dzieje pod dywanem to nie wie nikt...

    """"""
    Europejska zleciła kontrole w unijnych elektrowniach atomowych. Niemcy, gdzie działa
    17 elektrowni nuklearnych, a jednocześnie silna jest partia Zielonych, która domaga
    się zamknięcia wszystkich elektrowni jądrowych, zdecydowały, że do 2022 roku
    całkowicie zrezygnują z energii atomowej. Po marcowej katastrofie w japońskiej
    elektrowni niemieckie władze nakazały przejściowe wyłączenie siedmiu najstarszych
    siłowni jądrowych wybudowanych przed 1980 rokiem, a następnie Bundestag uchwalił
    pakiet ustaw, które zakładają stopniową rezygnację z wykorzystania tego rodzaju
    energii do końca 2022 roku oraz szybszy rozwój energii ze źródeł odnawialnych. W
    odpowiedzi niemieckim politykom operatorzy energetyczni poinformowali, że już
    najbliższej zimy może w Niemczech zabraknąć prądu, jeśli eksploatacja najstarszych
    elektrowni atomowych nie zostanie wznowiona. Rainer Brüderle, minister gospodarki
    Niemiec, powiedział, że rezygnacja z energii nuklearnej na rzecz alternatywnych
    źródeł energii może kosztować Niemców nawet 2 miliardy euro rocznie. """"""""""""

    jak to bywa - ci którzy mają zarobic te 2mld bedą naciskac aby atomowki zamykać, nic
    nowego pod słońcem...

    b.

  • 5. Data: 2020-01-19 12:26:22
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Nie jestem za ani przeciw. Nie mam pojęcia czy dobrze że zamykają i czy ktoś zarobi
    na tym a kto straci. Jakoś mnie to nie kręci. Ale uważam, że najgorsza jest
    stagnacja. Oni kurcze coś robią. Może źle a może dobrze okaże się to za naście lub
    dziesiąt lat. A u nas ciągle bijemy pianę. Miały być Caracale, są wiatrówki i
    strzelnice, miała być (jedyna) elektrownia atomowa jest węgiel z Ukrainy pod okupacją
    Rosji. Może warto czasami coś zrobić zamiast gadać.
    Tak mnie naszło po tych tekstach.

  • 6. Data: 2020-01-19 13:53:32
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 11:26, Kadar pisze:
    > Nie jestem za ani przeciw. Nie mam pojęcia czy dobrze że zamykają i czy ktoś zarobi
    na tym a kto straci. Jakoś mnie to nie kręci. Ale uważam, że najgorsza jest
    stagnacja.

    A ja jestem innego zdania. Milioner może sobie pozwolić na ryzykowną
    inwestycję, a gość na etacie, który odłoży 500+ IMO tych 500zł (a co
    gorsze zadłużyć się dodatkowe 500zł) inwestować w ryzykowne rzeczy nie
    powinien

    Lukasz

  • 7. Data: 2020-01-19 14:16:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 12:26:23 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    strzelnice, miała być (jedyna) elektrownia atomowa jest węgiel z Ukrainy pod

    wiesz dlaczego mamy nowoczesna w porównaniu z np. usa siec telefonii komórkowej? Bo
    weszlismy w to później.
    Jesli przeczekamy szał nowosci w fotowoltaice bedziemy kupowac nowoczesne rozwiazania
    tanio (bo bedą powszechne)

    b.

    b.

  • 8. Data: 2020-01-19 15:29:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapłać.
    Poza tym mudżahedini nie mieli Caracali, a Ruskich wygonili i z Amerykanami sobie
    radzą (uwzględniając dysproporcje).
    Co mnie martwi, to brak obowiązkowego dla wszystkich przeszkolenia
    wojskowo-strzeleckiego (niech będą choćby dwa miesiące
    skoszarowania, bez żadnych odroczeń, jak ktoś ma żółte papiery to do jednostki bez
    broni z gimnastyką o 6 rano).

    -----

  • 9. Data: 2020-01-19 16:16:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 15:29:55 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]
    wojskowo-strzeleckiego (niech będą choćby dwa miesiące
    > skoszarowania, bez żadnych odroczeń, jak ktoś ma żółte papiery to do jednostki bez

    formy obowiazkowe będą budziły sprzeciw - proponuję zatem całkowicie dobrowolnie
    przeznaczyć 1szt kałacha do dyspozycji dla chetnego chłopa + spora porcja nabojów
    miesięcznie. Kałach leżałby w szafie na strzelnicy, możnaby sobie pójść postrzelać w
    wolnej chwili. W razie zagrozenia wojną kałachy byłyby do zabrania do domu.
    Zyski sa takie: bedzie masa luda uzbrojonych i umiejących strzelać, natomiast nie
    pojawi sie ta broń na ulicach.
    Drugi zestaw zabawek już mniej powszechnych z grantnikami przeciwpancernymi.

    Dobrze sie zastanowi przyszły okupant wiedząc ze chłopaki z RPG na dachach w kazdej
    wiosce na dachach siedzą.

    b.

  • 10. Data: 2020-01-19 16:17:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2020 o 07:53 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Niestety nie taki. Wyłącznie polityczny. Niemcy zboczyli na złą drogę.
    > Niedawno czytałem fajną analizę ich zachowań. Mogę poszukać, jeśli ktoś
    > chętny.

    Podeślij.

    TG