    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Wejście Schmitta - się zdziwiłem
    Date: Sat, 13 Apr 2019 13:43:56 +0200

    Zrobiłem układzik, w którym największy na stałe płynący prąd to 0,5mA.
    Inne prądy to nawet 5mA ale trwające kilkaset ns kilka razy na sekundę.
    Czyli nie powinien pobierać więcej jak 1mA.
    Jako wyzwalanie klasyczny generator:
    https://www.tme.eu/Document/76bc962f527ae32d19600b08
    76f84506/74LVC2G14.pdf
    Fig 13. (1M + 100n)

    Ponieważ bufor wejściowy układów cyfrowych gdy ma napięcie "gdzieś
    między" może pobierać nawet aż kilka mA to przyjąłem, że mój układ
    pobiera góra 5mA i w zasilaczu ustawiłem ogranicznik na 9mA (dzięki temu
    bez ryzyka przegrzania zrobiłem główną redukcję napięcia (zasilanie
    8..28V) na BC847S.

    Ogranicznik nie powinien nigdy zadziałać a działa mi w każdym cyklu
    generatora. Zacząłem się więc wczytywać w szczegóły - Fig 11.

    Gdy na wyjściu generatora jest 0 (napięcie na wejściu maleje) to prąd
    zasilania powoli wzrasta od prawie 0 do 2..3mA. Potem jest przeskok na
    wyjściu na 1 i prąd zaczyna szybko rosnąć aż do 13mA (ja mam zasilanie
    3V3 więc więcej). No i wszystko jasne.

    Użyłem LVC bo potrzebowałem 'silnego' wyjścia (zbocze przepuszczone
    przez 1n jest impulsem pomiarowym), ale nie przyszło mi do głowy, że
    wejście Schmitta będzie pobierało aż takie prądy.
    P.G.