  • 1. Data: 2018-08-19 00:26:37
    Temat: Wentylator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Proste jest piekne ?

    https://youtu.be/YuEaP9kyiFc?t=360

    Bo chyba najlepiej wyszlo.

    A moze po prostu nie umie robic łopatek ?
    Albo zle mierzy ?

    J.

  • 2. Data: 2018-08-19 10:43:34
    Temat: Re: Wentylator
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 00:26, J.F. pisze:

    > Proste jest piekne ?

    Wszystkie wentylatory (takie do wiórów) jakie mam, mają proste.
    Przypadek? :-)

    Robert

  • 3. Data: 2018-08-19 19:02:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Powiedz mu żeby spróbował łopatek prostych, ale krótkich, na samym obwodzie, nie
    idących do środka. Koniecznie pod kątem do promienia.

  • 4. Data: 2018-08-19 21:43:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2018 10:02:44 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Powiedz mu żeby spróbował łopatek prostych, ale krótkich, na samym obwodzie, nie
    idących do środka. Koniecznie pod kątem do promienia.

    Hm, wydaje sie, ze krzywe sa lepsze.

    i czemu krotkich ?

    J.

  • 5. Data: 2018-08-19 21:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2018 10:43:34 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Wszystkie wentylatory (takie do wiórów) jakie mam, mają proste.
    > Przypadek? :-)

    No wlasnie nie wiadomo.
    Moze takie najlepsze, a moze sie producentowi kombinowac nie chcialo.

    J.

  • 6. Data: 2018-08-20 02:36:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Proste jest piekne ?
    >
    > https://youtu.be/YuEaP9kyiFc?t=360
    >
    > Bo chyba najlepiej wyszlo.
    >
    > A moze po prostu nie umie robic łopatek ?
    > Albo zle mierzy ?

    Albo nie umie przeprowadzać sensownych eksperymentów.

    1. ilość łopatek w obu turbinach jest różna

    2. konstrukcja modułu turbiny jest też inna - promieniowa jest otwarta,
    spiralna zamknieta, równiez "wlot" mniejszy vs większy

    3. nie widzę w ogóle wyników dla "backwards" i turbiny promieniowej, a
    przecież komora nie jest symetryczna

    4. krawędzie łopatek turbiny spiralnej mają zupełnie inny kąt natarcie w
    porównaniu z promieniową, a łopatek jest więcej i są grube.

    Jak tu cokolwiek można porównac? Główny problem widze taki, że przy tej
    grubości łopatek i takim ich napakowaniu uzyteczna objętość w obrębie
    turbinek jest bardzo różna, a jeszcze pewnie dochodzi efekt krawędzi.

    Poza tym ta promienista robi więcej hałasu, co tez może być czynnikiem,
    który bierze sie pod uwagę.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-08-20 02:41:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-19, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Wszystkie wentylatory (takie do wiórów) jakie mam, mają proste.
    > Przypadek? :-)

    No właśnie. Kolejny brakujący element - do czego to ma służyć.
    http://billpentz.com/woodworking/cyclone/blower.cfm

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-08-20 12:29:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-19 o 21:43, J.F. pisze:
    idących do środka. Koniecznie pod kątem do promienia.

    > Hm, wydaje sie, ze krzywe sa lepsze.

    Krzywe zarysy łopatek są lepsze i specjaliści mają metody na liczenie
    ich kształtu.
    Czasem są to dziwne krzywe ze zmianą znaku pochodnej.
    W starych silnikach sprężarki promieniowe używano do doładowania.

    WM

  • 9. Data: 2018-08-20 16:46:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Wszystkie wentylatory (takie do wiórów) jakie mam, mają proste.
    > Przypadek? :-)

    Rys 2 Układ łopatek w wentylatorze promieniowym
    http://www.instsani.pl/856/wentylatory-promieniowe

    Trudniej liczyć kształt łopatek dla gazu, niż dla cieczy.
    Trzeba dodatkowo uwzględniać spadek objętości ze wzrostem ciśnienia.

    WM

  • 10. Data: 2018-08-20 18:53:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2018 00:41:00 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No właśnie. Kolejny brakujący element - do czego to ma służyć.
    > http://billpentz.com/woodworking/cyclone/blower.cfm

    Ale w jakim sensie ?
    Cyklon jest cyklon i wiadomo do czego sluzy.

    Ale ciekawie tam pisze o wirnikach aluminiowych i ppoz ...

    J.