  • 11. Data: 2019-09-08 08:55:43
    Temat: Re: WiFi calling
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 07.09.2019 o 15:43, Marcin pisze:

> [...]
    > zmienic operatora a usluga VoWIFI jest bardzo istotna to trzeba sie by
    > dowiedziec czy taki telefon obluzy VoWIFI u 3 polskich opertorow
    > ktorzy to oferuja (Play, TM, Orange).
    > Zupelnie inaczej wyglada sytuacja w przypadki iPhonea. Po prostu
    > kupujesz odpowiedni model iPhonea ktory wspoera VoWIFI (czyli z
    > obecnych dowolny). Nie przejmujesz sie czy jest to od operatora (i od
    > ktorego) czy z wolnej dystrybucji i bedzie dzialac (tzn. Apple ma
    > ustawienia dla wszystkich operatorow i je podsyla do telefonu). Takze
    > nie ma problemu po zmianie operatora, wymiesz SIMa i VoWIFI dalej smiga.

    A jest gdzieś takie oprogramowanie do wgrania w własnym zakresie dla
    Play?  Dla mnie na początek wystarczyłby dobry zasięg choćby na jedną
    kartę. Ważne żeby tylko to chodziło w automacie, czyli automatycznie
    przełączało się na sieć po utracie zasięgu wifi. Bo np w Orange gdy
    korzystam z  ich aplikacji trzeba ręcznie wyłączać tą funkcję aby
    telefon przeszedł na normalną sieć. Po powrocie do domu odwrotna
    kolejność działania.. Nie ma także obsługi SMSów.

    No, z tym iPhone to by może było jakieś wyjście, na wolnym rynku idzie
    już dostać w dość atrakcyjnej cenie, tylko ta ułomna funkcjonalność,
    nadal aby w pełni z niego korzystać to potrzebny jest komputer?

  • 12. Data: 2019-09-10 08:07:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.09.2019 o 13:29, Trybun pisze:
    > Chodzi właśnie o to "indywidualne ustawienie Play". Czy np taki Moto G7
    > Power kupiony poza salonem Play będzie obsługiwał standard  WiFi calling
    > tej sieci? Ew. czy można by takie ustawienia pobrać i zainstalować we
    > własnym zakresie?

    z wifi calling walczyłem w innej sieci (brytyjskie EE czy coś takiego) i
    w zasadzie tylko wgranie softu dedykowanego dla danego operatora pomogło

    Lukasz

  • 13. Data: 2019-09-10 11:07:01
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.09.2019 o 08:07, ddddddddddddd pisze:

    > z wifi calling walczyłem w innej sieci (brytyjskie EE czy coś takiego)
    > i w zasadzie tylko wgranie softu dedykowanego dla danego operatora
    > pomogło

    Tylko w moim przypadku zdaje się nie ma takiego softu dla Play do pobrania.

  • 14. Data: 2019-09-18 21:24:14
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam
    W dniu 2019-09-08 o 08:55, Trybun pisze:

    > A jest gdzieś takie oprogramowanie do wgrania w własnym zakresie dla
    > Play?

    Polecam na poczatek poszukac na https://forum.android.com.pl
    Sam nie probowalem bo dla mnie priorytetem jest obsluga 2 kart SIM a nie
    VoWIFi/VoLTE.

    > No, z tym iPhone to by może było jakieś wyjście, na wolnym rynku idzie
    > już dostać w dość atrakcyjnej cenie, tylko ta ułomna funkcjonalność,
    > nadal aby w pełni z niego korzystać to potrzebny jest komputer?

    Nie mam iPhone i nigdy nie mialem wiec nie wiem. A o jakie funkcje
    telefonu chodzi i czy masz na mysli piszac komputer Maca czy zwyklego PC
    z Windows albo nawet Linuxem?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2019-09-19 07:54:41
    Od: p...@g...com

    --Polecam na poczatek poszukac na https://forum.android.com.pl
    Sam nie probowalem bo dla mnie priorytetem jest obsluga 2 kart SIM a nie
    VoWIFi/VoLTE.

    ale to w niczym nie przeszkadza, w mi a2 lite (dual sim) volte wlaczasz kodem i
    dziala na niemieckim prepaidzie o2 ale na polskim plushu (z lte) juz nie, wifi
    calling niedostepny

  • 16. Data: 2019-09-19 09:23:52
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 18.09.2019 21:24, Marcin wrote:
    > Witam

    > Polecam na poczatek poszukac na https://forum.android.com.pl
    > Sam nie probowalem bo dla mnie priorytetem jest obsluga 2 kart SIM a nie
    > VoWIFi/VoLTE.
    Do spraw związanych ze smartfonami i ich łączności z siecią komórkową
    polecę też https://telepolis.pl/forum i np. temat poświęcony kwestii
    VoLTE oraz VoWifi w polskich sieciach:
    https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=
    86967

  • 17. Data: 2019-09-19 09:29:12
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 19.09.2019 07:54, p...@g...com wrote:
> [...]
    dziala na niemieckim prepaidzie o2 ale na polskim plushu (z lte) juz nie, wifi

    Rzecz w tym, że owy Mi A2 Lite zapewne ma "wgrane" w system ustawienia
    VoLTE dla sieci o2 i dlatego kwestia włączenia tej technologii to
    wpisanie kodu lub innej prostej metody aktywacji tej usługi.

    Jeśli konfiguracja VoLTE albo VoWifi danej sieci nie jest wgrana w
    system, to pojawia się (ogromny, bo wręcz nie do przeskoczenia dla
    zwykłego użytkownika) problem. Może on zostać rozwiązany poprzez wgranie
    oprogramowania, które ma te ustawienia (zgaduj które ma i czy takie w
    ogóle jest) albo "kombinacje" z aplikacjami w rodzaju QPST.

  • 18. Data: 2019-09-19 11:17:25
    Od: p...@g...com

    --Rzecz w tym, że owy Mi A2 Lite zapewne ma "wgrane" w system ustawienia
    VoLTE dla sieci o2 i dlatego kwestia włączenia tej technologii to
    wpisanie kodu lub innej prostej metody aktywacji tej usługi.

    telekomy to organizacje ponadnarodowe wiec od Orange czy T-Mobile oczywiście
    oczekujemy ze nie będą miały polskich klientów w dupie :-)

[...]

    to potwierdza tylko regule zeby nie brac w abonamencie telefonow Huawei czy Motoroli
    bo duet producent/operator nie ogarnia tematu :-)

    https://antyweb.pl/juz-44-telefony-obsluguja-w-orang
    e-volte-i-42-wifi-calling/

    Samsung i Orange jakos daja rade ?

  • 19. Data: 2019-09-19 14:01:29
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 19.09.2019 11:17, p...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > to potwierdza tylko regule zeby nie brac w abonamencie telefonow Huawei czy
    Motoroli bo duet producent/operator nie ogarnia tematu :-)

    Niekoniecznie to duet. Za część sieciową sprzętu (w tym baseband) często
    przynajmniej częściowo odpowiadają inne firmy, m.in. chyba
    najpopularniejsza na tym polu firma Qualcomm.

  • 20. Data: 2019-09-19 14:03:45
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 18.09.2019 o 21:24, Marcin pisze:
    > Witam

    > Polecam na poczatek poszukac na https://forum.android.com.pl
    > Sam nie probowalem bo dla mnie priorytetem jest obsluga 2 kart SIM a
    > nie VoWIFi/VoLTE.

    Na miarę możliwości przeryłem internet i takiego dedykowanego dla Play
    nie znalazłem. Pod tym adresem też (chyba) go nie ma.

    > Nie mam iPhone i nigdy nie mialem wiec nie wiem. A o jakie funkcje
    > telefonu chodzi i czy masz na mysli piszac komputer Maca czy zwyklego
> [...]

    No, takie że znajoma otwiera pudełko z tym świeżo kupionym cudem, a tam
    pierwszy komunikat - "połącz się z iTunes" i zero możliwości
    jakiegokolwiek ruchu gdy się nie połączysz. iTunes to program Apple`a
    ale dostępny również pod W$.  Możliwe że to już tylko historia i Apple
    już nie praktykuje takich zagrań, ale przecie jak już bym kupował
    telefon tej firmy to taki co najmniej trzy generacje wstecz.