  • 1. Data: 2020-04-26 12:19:11
    Temat: WiFi calling wg Plus
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś wie czemu Plus nie wspiera natywnego wifi calling tylko
    wymaga instalowania aplikacji mającej dostęp do najbardziej
    wrażliwych danych w telefonie? Np. Play potrafi wykorzystać natywnie
    usługę, czemu nie Plus?
    Argument, że nie wszystkie telefony mają wifi calling jest słaby bo
    można było zaproponować aplikację jako alternatywę (dla tych co nie
    mają natywnie) a nie przymus.
    Aplikacja nie integruje się z bazą SMS w telefonie, prowadzi własną.
    Można owszem wyłączyć smsowanie przez wifi ale co to za pociecha dla
    tych co są zupełnie poza zasięgiem sieci, że nawet SMSowanie natywne
    mają utrudnione.
    Już nie wspoinajac o tym, że aplikacja (jak większość oprogramowania
    w 21w.) jest niestabilna i np. często wywołanie pokazuje tylko przez
    dwa sygnały a potem wyświetla że "niedobrane" przez co nie pozwala
    zdążyć odebrać, natomiast dzwoniący cały czas słyszy w tym czasie
    sygnał wywołania.
    Oprócz tego po pewnym czasie zaczyna używać inny dzwonek niż
    standardowy w telefonie. Oczywiście nie ma na to żadnych ustawień, bo
    aplikacja z założenia automatycznie "integruje się z telefonem" więc
    (z tego samego założenia nie powinnna zmieniać dźwięku dzwonka, a
    jednak). I teraz nie wiadomo czy to problem z konkretnym środowiskiem
    telefonu (S8+), które nie współpracuje czy problem z aplikacją.

    Co do samej usługi to bardzo użyteczne. Tam gdzie nie ma zasięgu a
    jest wifi telefon nadal normalnie działa. Szczególnie za granicą nie
    trzeba się martwić o roaming ale podobno Plus wyciął dostęp z poza
    UE, khem....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-04-26 14:34:47
    Temat: Re: WiFi calling wg Plus
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 26.04.2020 o 12:19, Marek pisze:
    > Argument, że nie wszystkie telefony mają wifi calling jest słaby bo
    > można było zaproponować aplikację jako alternatywę (dla tych co nie mają
    > natywnie) a nie przymus.
    Popieram.
    Tym bardziej, że dzięki aplikacji nawet stare smartfony, w praktyce
    "używalne" aktualnie co najwyżej jako telefon z (trochę lepszym od tzw.
    feature phoneów) aparatem lub z pełnoprawną (w przeciwieństwie do Opery
    Mini Java/J2ME) przeglądarką.
    A z obsługą Wi-Fi Calling (i VoLTE) jest ciężko i w nowych smartfonach.

  • 3. Data: 2020-04-27 09:12:26
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > jest wifi telefon nadal normalnie działa. Szczególnie za granicą nie
    > trzeba się martwić o roaming ale podobno Plus wyciął dostęp z poza UE,

    Jeżeli już to wina jest samego programu Minusa, W swoim czasie używałem
    programu wifi calling Orange i sprawował się on bardzo dobrze. W ogóle
    Minus to najgorsza opcja jeżeli bierzemy pod uwagę tą usługę.

  • 4. Data: 2020-04-28 08:25:28
    Od: p...@g...com

    syfiasty operator tak ma :-) ale najlepsze ze syfiasty producent telefonow umyslnie
    usuwa natywne wsparcie dla SIP ... na szczescie mam xiaomi ktore wspiera volte, wifi
    calling i sip ... walic syfiarzy :-)

  • 5. Data: 2020-04-28 09:26:26
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 28.04.2020 o 08:25, p...@g...com pisze:
    > syfiasty operator tak ma :-) ale najlepsze ze syfiasty producent telefonow umyslnie
    usuwa natywne wsparcie dla SIP ... na szczescie mam xiaomi ktore wspiera volte, wifi
    calling i sip ... walic syfiarzy :-)

    Bez jaj, naprawdę masz Xiaomi które obsłuży usługę wifi calling polskich
    operatorów?

  • 6. Data: 2020-04-28 17:29:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Apr 2020 23:25:28 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:
> [...]
    > telefonow umyslnie usuwa natywne wsparcie dla SIP ... na szczescie
    > mam xiaomi ktore wspiera volte, wifi calling i sip ... walic

    Ci rozumiesz przez "natywne wsparcie sip" a bardziej jak to natywnue
    chciałbyś używać?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-04-28 19:27:24
    Od: p...@g...com

    --Bez jaj, naprawdę masz Xiaomi które obsłuży usługę wifi calling polskich
    operatorów?

    Nawet mi nie mów że T-Mobile czy Orange to polscy operatorzy a jeśli dymają klienta w
    Polsce to UOKiK powinien się im przyjrzeć może cwaniakuja tak jak przy roamingu i
    potrzebna jest reprymenda.

  • 8. Data: 2020-04-28 19:34:08
    Od: p...@g...com

    Natywnie czyli z poziomu dialera. A używam tak że konfiguruje sip-a w routerze i w
    telefonie Xiaomi. Fajna sprawa można się pozbyć telefonu bezprzewodowego w domu.

  • 9. Data: 2020-04-28 19:57:53
    Od: p...@g...com

    Congstar to prepaid od T-Mobile i ma obie usługi.

    https://forum.congstar.de/Tarife/Tarif-Produktberatu
    ng/61834-Neu-bei-congstar-Voice-over-LTE-VoLTE-und-W
    LAN-Call

    Plus to Solorz więc jest usprawiedliwiony ale Heyah czy nju powinno już mieć.

  • 10. Data: 2020-04-28 20:36:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Apr 2020 10:34:08 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:
    > Natywnie czyli z poziomu dialera. A używam tak że konfiguruje sip
    > -a w routerze i w telefonie Xiaomi. Fajna sprawa można się pozby
    > ć telefonu bezprzewodowego w domu.

    A jak się wybiera przez co dzwonić GSM/sip?
    Nie bardzo widzę gdzie tu użyteczność. Nr z GSM nie będzie przecież
    dostępny przez SIP, a przecież o to chodzi by jeden i ten sam nr był
    zawsze dostępny i to daje wifi call.

    --
    Marek