  • 1. Data: 2019-11-23 15:04:00
    Temat: WiFi nie sięga > Sonoff, jak to zmienić "lekko, łatwo, i przyjemnie"?
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    No, zasięg niby jest, ale co-i-rusz gaśnie. Chciałbym pozostawić ruter
    b.z. natomiast czy do FunBox 3.0 da się dodać antenkę? Gdyby jeszcze
    *kierunkową*, to byłoby super. Może być na Alle/drogo/?

    2. Owo gniazdko Sonoff zachowuje się... dziwnie! No knopek się zieleni,
    co *powinno* wszak oznaczać, iż połączenie z WiFi jest, tak? Lecz gdy
    wysyłam ze /smarka/ jakąś komendę, czy procedurę, to na ekranie widzę
    "błąd", i że urządzenie off-line. A po chwili zieleń zaczyna się
    przeplatać z czerwienią, czyli gniazdo się właśnie "dowiedziało", że
    off-line. No i widzę 2 kolejne zagadki:
    a) czemuż do q**wy nędzy nie wiedziało o tym *wcześniej*? Czemu nie
    zaczęło procedury wznawiania połączenia??
    b) no a jeśli połączenia /niet/, to jakim cudem do Sonoff dotarła
    informacja, że ktoś puka do niego? Telepatia, /czy-co/?

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 2. Data: 2019-11-24 12:10:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.11.2019 15:04, jaNus wrote:

> [...]
    > b) no a jeśli połączenia /niet/, to jakim cudem do Sonoff dotarła
    > informacja, że ktoś puka do niego? Telepatia, /czy-co/?

    Sprawdź Wiresharkiem co się dzieje.
    Obstawiam, że Sonoff idzie w jakiś stan uśpienia, nie wysyła nic,
    przychodzi pakiet do niego, AP "myśląc" że już go nie ma wysyła mu na
    wszelki wypadek deauth.
    Albo łącze stoi dopóki nie przesyła się większych pakietów - próba
    przesłania czegoś dłuższego skutkuje rozłączeniem. To można sprawdzić
    zmniejszając radykalnie mtu.
    Jak postawisz tego Sonoffa w dobrym zasięgu to działa stabilnie?

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2019-11-24 15:59:26
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 24.11.2019 o 12:10, Mirek pisze:
    > Sprawdź Wiresharkiem co się dzieje.

    Liczę, że mi odpowie dystrybutor, dałem mu linka do tej dyskusji
    (/via/ google.groups) -- zachęcając, aby nie pisał mi /emilii/ lecz
    pchnął odpowiedź "na Grupę", może i komuś innemu się /psu-da/?
    Tedy, póki co, Wiresharkiem nie będę sobie obciążał PC, ani swojej
    umęczonej łepetyny.

    > Obstawiam, że Sonoff idzie w jakiś stan uśpienia

    Zdecydowanie *nie*. Zapaliłem go z miasta, tytułem próby, i /one-click/
    łyknął. Natomiast sprawdzę kiedyś, czy to samo będzie z jakąś złożoną
    procedurą. Bo zgaduję (acz pewności mi brak. Podpowiecie?), że do
    urządzenia idzie ze /smarka/ cały zestaw komend zusamen do
    kuqy, a on to wszystko pamięta (nawet gdy był zanik prądu), i
    realizuje też i wtedy, gdy jest /off line/, tak?

    > wysyła mu na wszelki wypadek deauth

    *Co* mu śle? /ne myrtem (Hung.), Ich verstehe nicht/!

    > Albo łącze stoi dopóki nie przesyła się większych pakietów - próba
    > przesłania czegoś dłuższego skutkuje rozłączeniem. To można sprawdzić
    > zmniejszając radykalnie mtu.

    *mtu*? A czym to się je? /ne myrtem/!

    > Jak postawisz tego Sonoffa w dobrym zasięgu to działa stabilnie?

    Sprawdzę w wolnej chwili (żyję ostatnio jak na rozżarzonych węglach,
    czemuż doba nie ma godzin 72-óch??), acz póki co czekam na reakcję
    dystrybutora, tudzież Wasze, śWWWiatłe porady.

    --
    Jeśli w powyższym tekście nie widzicie wyrafinowanych fontow, tylko
    prostokąciki, to znak, iż macie ustawiony kiepski standard kodowania

  • 4. Data: 2019-11-30 20:50:24
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 23.11.2019 o 15:04, jaNus pisze:
    > "błąd", i że urządzenie off-line. A po chwili zieleń zaczyna się

    Zdaje się, że to łączy się przez jakiś chiński serwer. A ten może co
    jakiś czas nawalać.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 5. Data: 2019-11-30 23:52:15
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 20:50, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Zdaje się, że to łączy się przez jakiś chiński serwer. A ten może co
    > jakiś czas nawalać.

    Nie serwera to wina, to Wi-Fi "nie sięga", sprawdzone.
    Mam FunBoxa, do antenki gniazda brak, kicha!

    /Co robić droga Red-akcjo, co robić.../?

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 6. Data: 2019-12-02 03:22:33
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 23:52, jaNus pisze:
    > Nie serwera to wina, to Wi-Fi "nie sięga", sprawdzone.

    Jak pisałem, nic nie wiem, nie czaję! Czy coś z poniższych mi pomoże?
    https://allegro.pl/oferta/repeater-netis-e1-wzmacnia
    cz-sygnalu-wi-fi-300mbps-5665976068
    - 56 PLN
    https://allegro.pl/oferta/router-wi-fi-lanberg-ro-03
    0fe-n300-2-4ghz-5dbi-7592750073
    - 57 PLN
    https://allegro.pl/oferta/router-wi-fi-lanberg-ro-03
    0fe-n300-2-4ghz-5dbi-300-8556757984
    - 60
    https://allegro.pl/oferta/router-tp-link-tl-wr841n-w
    i-fi-300mb-s-8565643370
    - 70 PLN

    Bo jam jak te /dziecko we mgle/...

  • 7. Data: 2019-12-07 22:59:38
    Od: Jingiel <x...@x...lll>

    W dniu 2019-12-02 o 03:22, jaNus pisze:

    > Jak pisałem, nic nie wiem, nie czaję! Czy coś z poniższych mi pomoże?
> [...]

    Obok sonoffa postawiłem takie coś i działa wybornie

    https://www.x-kom.pl/p/396671-access-point-xiaomi-mi
    -wifi-repeater-2-300mb-s-b-g-n-usb.html

  • 8. Data: 2019-12-08 08:32:55
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 22:59, Jingiel pisze:

> [...]
    0fe-n300-2-4ghz-5dbi-300-8556757984

    i-fi-300mb-s-8565643370

    > Obok sonoffa postawiłem takie coś i działa wybornie

    Znaczy się w miejscu gdzie sonoff nie miał zasięgu to coś daje radę?
    Jest czulszy od sonooffa?

    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2019-12-08 11:37:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 08:32, jacek pisze:

    > Znaczy się w miejscu gdzie sonoff nie miał zasięgu to coś daje radę?
    > Jest czulszy od sonooffa?

    To postaw go w połowie drogi...

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2019-12-08 19:32:11
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 11:37, Irokez pisze:

    > To postaw go w połowie drogi...

    Też do tego "w mniejszej połowie" doszedłem :)
    Ale w czasie-między wyszło mi, żeby za-nabyć drugi ruter, no i...
    zakładam drugi temat, wszak może to się komu przyda, no a przecież:
    ordnung mus sein :)