eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 11. Data: 2018-05-09 11:29:01
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:AkpIC.123238$l...@f...ams1...
    > On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie
    >>> musza
    >>> spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
    >
    >>Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia
    >>nacisku i
    >>podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
    >
    > wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11 atm.
    > To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.

    No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?

    > Za to liczac, ze opona od tira wytrzymuje jakies 5 ton ... oj, sporo
    > by ich bylo trzeba do tego bydlaka, ktory podchodzi pod 900t.

    Chyba, że byłyby np. metalowe :)

    --
    Marcin


  • 12. Data: 2018-05-09 11:56:13
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 17:56:35 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5fa8cc20-8f91-408f-baf5-f48cb3cd4f39@go
    oglegroups.com...
    > [...]
    > >Ja bym jeszcze dodał że to jest produkt na zupełnie inny rynek niż
    > >samochód osobowy.
    > >Taka maszyna nie musi być zoptymalizowana i wyżyłowana do ostatniego
    > >grama metalu.
    > >Nikt nie kombinuje żeby rozpadła się w pierwszym tygodniu po
    > >gwarancji.
    > >Nikt jej nie projektuje tak żeby nie dało się jej naprawić inaczej
    > >niż przez szybką wymianę silnika i wszystkiego co do tego silnika
    > >jest przykręcone.
    > >Czemu więc miałaby być porównywalna do samochodu?
    >
    > Ale kolega porownywal do samochodu ciezarowego, np takiego 40t "tira",
    > jakie mamy drogach.
    > Taki samochod tez ma jezdzic 500km dziennie przez wiele lat,
    > a ma np 26 kol a nie 4(6) :-)
    >

    Tu proporcje się zgadzają tiny.pl/g23zn


  • 13. Data: 2018-05-09 12:28:05
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:xbzIC.51033$h...@f...ams1...
    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    >>>> Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie
    >>>> musza
    >>>> spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
    >
    >>>Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia
    >>>nacisku i
    >>>podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
    >
    >> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11 atm.
    >> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.

    >No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?

    Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.


    J.


  • 14. Data: 2018-05-09 12:38:24
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 19:28:07 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:xbzIC.51033$h...@f...ams1...
    > On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    > >>>> Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie
    > >>>> musza
    > >>>> spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
    > >
    > >>>Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia
    > >>>nacisku i
    > >>>podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
    > >
    > >> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11 atm.
    > >> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
    >
    > >No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?
    >
    > Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.
    >
    >

    No i wyjaśniło się skąd się biorą koleiny w asfalcie. Wszystko przez cyklistów, to
    oni pompują te swoje cienkie kiszki bez opamiętania i potem niszczą te biedne drogi.


  • 15. Data: 2018-05-09 12:40:07
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:xbzIC.51033$h...@f...ams1...
    > On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    >>>>> Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie
    >>>>> musza
    >>>>> spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
    >>
    >>>>Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia
    >>>>nacisku i
    >>>>podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
    >>
    >>> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11 atm.
    >>> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
    >
    >>No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?
    >
    > Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.

    Przeciez to nie lateksowy baonik o wysoce elastycznych ściankach, a dość
    sztywna konstrukcja ze wzmocnionymi brzegami. Dodatkowo ciśnienie w
    oponie może być przecież wyższe niż wynika z cięzaru pojazdu.

    --
    Marcin


  • 16. Data: 2018-05-09 13:04:45
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:beAIC.47743$j...@f...ams1...
    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11
    >>>> atm.
    >>>> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
    >
    >>>No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?
    >
    >> Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.

    >Przeciez to nie lateksowy baonik o wysoce elastycznych ściankach, a
    >dość
    >sztywna konstrukcja ze wzmocnionymi brzegami.

    Przy 900t nacisku nie jest juz sztywne ;-)

    >Dodatkowo ciśnienie w
    >oponie może być przecież wyższe niż wynika z cięzaru pojazdu.

    Moze, ale na drodze jednak opona troche siada.
    Idealny walec na plaskiej powierzchni ma pole styku zero, wiec pod
    byle naciskiem sie kawalek rozplaszczy tak, ze cisnienia po obu
    stronach bieznika beda rowne - plus/minus sztywnosc gumy.

    J.


  • 17. Data: 2018-05-09 13:06:11
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8438c950-7133-46db-a067-c008dd9a2cda@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 9 maja 2018 19:28:07 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >> >> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11
    >> >> atm.
    >> >> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
    >
    >> >No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?
    >
    >> Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.
    >
    >No i wyjaśniło się skąd się biorą koleiny w asfalcie. Wszystko przez
    >cyklistów, to oni pompują te swoje cienkie kiszki bez opamiętania i
    >potem niszczą te biedne drogi.

    A jednak na wyasfaltowanym chodniku mozna zobaczyc slady po damskich
    szpilkach :-)

    J.



  • 18. Data: 2018-05-09 13:56:01
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 20:06:27 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:8438c950-7133-46db-a067-c008dd9a2cda@go
    oglegroups.com...
    > W dniu środa, 9 maja 2018 19:28:07 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > >> >> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11
    > >> >> atm.
    > >> >> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
    > >
    > >> >No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?
    > >
    > >> Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.
    > >
    > >No i wyjaśniło się skąd się biorą koleiny w asfalcie. Wszystko przez
    > >cyklistów, to oni pompują te swoje cienkie kiszki bez opamiętania i
    > >potem niszczą te biedne drogi.
    >
    > A jednak na wyasfaltowanym chodniku mozna zobaczyc slady po damskich
    > szpilkach :-)
    >

    A do ilu się takie szpilki pompuje?


  • 19. Data: 2018-05-09 14:09:29
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze, ale na drodze jednak opona troche siada.
    > Idealny walec na plaskiej powierzchni ma pole styku zero, wiec pod
    > byle naciskiem sie kawalek rozplaszczy tak, ze cisnienia po obu
    > stronach bieznika beda rowne - plus/minus sztywnosc gumy.

    Ale ona zawsze trochę siada w bardzo szerokim zakresie ciśnień, no to
    jak to może być wyznacznikiem relacji? Mówisz nominalnie tyle, więc taki
    nacisk. Dam 50% więcej (przyjmując, że wytrzyma), też siądzie przeciez a
    reguła już się nie będzie zgadzać.

    --
    Marcin


  • 20. Data: 2018-05-09 14:37:57
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ZxBIC.75148$k...@f...ams1...
    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Moze, ale na drodze jednak opona troche siada.
    >> Idealny walec na plaskiej powierzchni ma pole styku zero, wiec pod
    >> byle naciskiem sie kawalek rozplaszczy tak, ze cisnienia po obu
    >> stronach bieznika beda rowne - plus/minus sztywnosc gumy.

    >Ale ona zawsze trochę siada w bardzo szerokim zakresie ciśnień, no to
    >jak to może być wyznacznikiem relacji? Mówisz nominalnie tyle, więc
    >taki
    >nacisk. Dam 50% więcej (przyjmując, że wytrzyma), też siądzie
    >przeciez a
    >reguła już się nie będzie zgadzać.

    Alez bedzie. napompujesz 50% wiecej, to moze nawet nie zauwazysz, ale
    splaszczenie na styku sie zmniejszylo, i powierzchnia styku mniejsza.

    Opona w miare wiotka - cisnienia po obu stronach gumy musza sie
    zgadzac.

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: